Getting Even with Dad (1994)

1,96

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Howard Deutch
met Macaulay Culkin, Ted Danson en Glenne Headley

Een ex-gedetineerde, tegenwoordig taart-decorateur, beraamt met zijn maten de roof van een munten-collectie. Tijdens de planning staat opeens zijn zoontje voor de deur. Die heeft al die jaren bij zijn zus gewoond, maar de zus wil hem weer tijdelijk bij zijn vader laten wonen aangezien ze op huwelijksreis gaat. Pa geeft dan maar toe en laat zijn zoon bij hem logeren. Hij en zijn makkers denken dat de jongen toch niets doorheeft van de roofplannen; maar dat hebben ze mis. Sterker nog, het joch heeft er zo zijn eigen ideeën over.

8 BERICHTEN2 MENINGEN

geplaatst op 27 juli 2004, 23:26 uur, permalink
Deze film schreeuwt gewoon om een FIPO zo laat op deze avond.

Deze film heb ik trouwens deels een keer gezien als ik mij goed kan herinneren. Draak van een film, naast Home Alone heeft die hoofdrolspeler met zijn moeilijke naam weinig memorabels gedaan.

geplaatst op 28 juli 2004, 1:29 uur, permalink
Je vergeet die 'briljante' Michael jackson video.

loud....louder....ARE YOU NUTS!

🙂

avatar van Hilarious
geplaatst op 15 oktober 2006, 12:07 uur, permalink
Leuk wegkijkfilmpje. Het verhaal is weer niet zo speciaal met 2 domme dieven en een kleine jongen die ze en zijn vader de baas is maar ik heb mij toch goed vermaakt.
En ik heb toch een zwak voor Macaulay Culkin in kinderfilms.

Gewoon een goed en leuk standaard kinderfilmpje.

geplaatst op 24 mei 2007, 15:20 uur, permalink
Wat een hoop heisa om niets. Het verhaal mag dan nog origineel zijn, de acteurs kunnen er niks van. 2 sterren.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 8 september 2008, 17:19 uur, permalink
Wat een lage scoore, ik heb eigenlijk soms wel gelachen. Maar ik weet waar het hem in zit, de film is soms wat traag en het duurt echt lang wanneer de grappen eens naar boven komen, maar als ze er zijn, zijn ze meestal wel aardig geslaagd. Culkin weer een beetje in een Home Alone typetje. En daar houd ik van, niet top maar ik vind wel dat deze een hoger gemiddelde verdiend hoor.

geplaatst op 27 augustus 2009, 13:41 uur, permalink
Ted Danson (Cheers, Gullivers reizen) is een crimineel, maar hij heeft een zoontje (Macaulay Culkin) en die wil de vader eerst even op andere gedachten brengen. Grappige film, maar dat is dan ook alles.

avatar van Muggsy
geplaatst op 23 november 2009, 13:26 uur, permalink
Als fan van de sitcoms Cheers en Frasier interesseerde deze film me wel daar Ted Danson en Saul Rubinek erin meededen. Die laatste viel me nogal tegen, vond hem helemaal niet grappig als de kwaadaardige onverlaat. Ted Danson was stukken beter alhoewel hij zijn niveau van in Cheers nooit benadert. Als je van irritante, betweterige etters houdt, die de hele film rondlopen met een apathische blik, dan hou je van Macaulay Culkin. Onnodig te zeggen dat ik niet tot die categorie behoor. 1,5*

avatar van danny61
geplaatst op 30 juli 2013, 20:14 uur, permalink
Een mooie avondvullende film dus zeker de moeite waard.