Father Hood (1993)

geregisseerd door Darrell Roodt
met Patrick Swayze, Halle Berry en Sabrina Lloyd

Net als de kleine crimineel Jack Charles eindelijk zijn grote slag wil slaan, staat zijn dochter Kelly plotseling voor zijn neus. Ze is weggelopen uit een tehuis en weet niet waar ze naar toe moet. Hij besluit haar en zijn zoon Eddie mee te nemen naar New Orleans waar hij een drugsdealer wil overvallen. Terwijl de politie jacht op hem maakt wegens ontvoering, verandert hij langzaam in een zorgzame vader.

Coole film, best wel spannend...

avatar van The Goss
Echt, de film rammelt aan alle kanten. Ongelofelijk slecht voor een acteur als Swayze.
Springen ze uit een speedboot die op volle snelheid vaart. Uit ervaring weet ik dat het water dan beton lijkt. Ze worden achtervolgt door een politiehelicopter, maar die zie je nadat ze uit het water zijn gekomen nergens meer terug. Yeah right. .

avatar van arno74
Op zich geen onaardige comedy voor het hele gezin. De film wordt wel volledig onderuitgehaald door een slecht script dat af en toe tot onzinnige en volstrekt ongeloofwaardige scenes leidt. Jammer.

Leuke film met Swayze als kruimeldief die een tijdje met z'n dochter op stap moet en onderweg vaderlijke gevoelens krijgt. Ook leuk om Micheal Ironside(Scanners, Totall Recall) te zien hier als kruimeldief en wapenverzamelaar met lang haar!