Anger Management (2003)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peter Segal
met Adam Sandler, Jack Nicholson en Marisa Tomei

De rustige zakenman Dave Buznik (Adam Sandler) wordt per vergissing op een cursus 'woedebeheersing' gestuurd. Hier komt hij in aanraking met de lichtgeraakte dokter Buddy Rydell (Jack Nicholson). Het is uitgerekend deze psychotische instructeur die de irritatie in Dave naar boven weet te halen, want als er iemand een dergelijke cursus nodig heeft dan is het Rydell zelf wel.

avatar van Vdk_Movie
Die vermakelijke rot kop van Nicholson blijft me boeien Voor de rest een leuke slappe wegkijker 3*

avatar van Elchapo
Sandler en Nicholson,die man kan toch alles zelfs comedy.ik heb mij suf gelachen,vooral wanneer sandler Nicholson voor de gek houdt en zegt dat zijn moeder is overleden,die reactie van big Jack....onovertroffen...4.5 stars.

Ook een van de betere films van Jack Nicholson. Af en toe wel erg Amerikaans gehalte maar het heeft me geen moment verveeld.

Deze ietwat flauwe Komedie / Romantiek film, werd in de Verenigde Staten een grote hit, terwijl hij hier geen volle zalen trok.

In dit verhaal draait het om de timide zakenman Dave Buznik (Adam Sandler), die na een opstootje om een drankje in een vliegtuig ten onrechte wordt veroordeeld tot een cursus "boosheidbeheersing". Zijn therapeut is Dr. Buddy Rydell (Jack Nicholson) en die runt zijn praktijk op een aparte manier. Binnen de kortste keren staat Dave Buznik's leven op zijn kop en moet hij alles doen wat Dr. Buddy Rydell hem opdraagt.

De opening van de film met een flashback van Dave Buznik's jeugd in 1978 waarbij hij vernedert werd, was best leuk, maar voor de rest is dit een onevenwichtige komedie waarin dan wel de fans van Adam Sandler (speelt met zijn film-alter ego de rol van braverik met onderdrukte woede) dan wel de fans van Jack Nicholson (speelt met zijn imago de rol van ster met woede uitbarstingen), teleurgesteld worden.

Dat het toch nog enigszins vermakelijk is, komt vooral door Jack Nicholson. Verder is het leuk om te zien dat een aantal bekende acteurs en actrices ook een rol of rolletje hebben in deze film, zoals de altijd leuke Marisa Tomei (in de rol van Linda, die de vriendin is van Dave), Woody Harrelson (in de rol van beveiligingsagent Gary en "Galaxia") en John Turturro (in de rol van mede therapiepatiënt Chuck).

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze Komedie / Romantiek film (duurt circa 100 minuten) en dan vooral vanwege Jack Nicholson.