Arthur Christmas (2011)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Sarah Smith en Barry Cook
met de stemmen van Bill Nighy, James McAvoy en Hugh Laurie

Arthur houdt van alles wat met kerst te maken heeft, sterker nog: hij is de enige in zijn familie die nog steeds is gefascineerd door de ware magie van dit feest. En dat wil wat zeggen, want hij is de zoon van de kerstman! Zijn broer Steve heeft het kerstgebeuren de efficiëntie van een militaristische operatie meegegeven, terwijl de kerstman zelf alleen maar dénkt dat hij de boel runt...

avatar van SnakeDoc
Hier een tweede nieuwe trailer:

Trailer 2

Haha iedereen praten over trailers kom ik aan met mijn berichtje.
Ik geef jullie geen trailer.. Wat ik wel kan verklappen is dat IK
(ja ik ja)
een stemmetje mag doen in de film! (NL VERSIE!)
Twijfel je of je heen moet gaan?
Ik zeg DOEN!

avatar van ropjuh89
Nou van harte gefeliciteerd!

Ben wel benieuwd naar deze animatie, maar ik verwacht een beetje cliché verhaal.

ropjuh89 schreef:

Wat kan daar nou verkeerd aan zijn bij zo'n simpele animatie?

Reinbo
Dit moet ongetwijfeld de meest irritante film ooit zijn. De trailer doorstaan is al een verzoeking.

Reinbo schreef:

Kom op joh

HA! Ben ik lekker de eerste die Er iets over mag gaan schrijven (vind ik toch wel een eer!)
Ik ben vandaag naar de Première geweest in Utrecht wat zeker een geslaagde ochtend/middag was. (NL versie)
Deze film is toch wel anders dan andere kinder kerst films! (vind ik zelf dan)
het heeft gewoon wat nieuws!
Natuurlijk is het weer een Enorm Cliché verhaal.. Maar ja... Het is niet voor niets een kinderfilm?
Ik vind hem zeker geschikt voor kinderen en ook wel voor de wat "oudere" onder ons.
Bepaalde dingen zie je natuurlijk wel aankomen, maar dat mag de pret zeker niet bederven
Er zitten namelijk een aantal goeie grappen in!

Ik wil wel meer vertellen maar dan verklap ik de film
En voor de mensen onder ons die er nog heen willen doe ik dat dus niet
ps. als je in 2d kan ga daar dan heen.. 3D heeft bijna geen waarde in deze film.

Ik geef deze film een 3,5.. Maar omdat ik er ook nog een klein stemmetje bij heb ingesproken Krik ik die op met een halve punt..

4 ster dus

avatar van Drs. DAJA
De nieuwe site is nog niet af maar wie toch graag alvast m´n videoreview van Arthur's Christmas wil zien kan hier kijken: Midnight Movie Review - Arthur Christmas

Reinbo schreef:

Vervelende jeugd gehad? Of helemaal geen?

Reinbo
Ik heb juist een hele leuke jeugd gehad, maar die ligt inmiddels weer ver achter mij. Zie overigens niet wat het een of het andere met mijn mening over deze trailer te maken heeft. Zelden zoiets stupides gezien, ook niet tijdens mijn fijne jeugd.

avatar van Drs. DAJA
Trailer is idd niet wat maar de film is erg geestig.

Reinbo
Trailer heeft mij helaas zodanig getraumatiseerd dat ik me daar toch niet aan zal wagen.....

verwachte er niet veel van aangezien de trailer niet echt leuk is.. maar heb me prima vermaakt gister... echt een leuk kerstfilm voor jong en oud..

zeker en aanrader!!

avatar van sonyjh
trailer deed me ook aan alles behalve kerstmis denken... maar na de reacties van jullie zal ik hem mssn toch maar eens zien

avatar van SnakeDoc
En mijn eerste kerstfilm van dit jaar is een feit. Ik moest Arthur Christmas echt even in de bios zien.
Heerlijk sfeertje, leuke grapjes en vrolijke animatie.

Zo geniaal als de openingsscène wordt het helaas rest van de film niet meer, maar het is allemaal gewoon goed vol te houden.

Ruim voldoende: 3,5*

avatar van m1chel
Vanmiddag met mijn zoontje en een aantal vriendjes van hem voor zijn verjaardags feestje heen geweest. Wat een onnoemelijk leuke film was dit zeg. Humor, spanning echt alles zat er in. Ik ben helemaal geen fan van dit soort animatie, maar soms komt er toch wel eens een ontzettend leuke film uit, en dat was deze. Ik vond die opa echt grappig in de film. Top, 4*.

Gezellige en leuke kerstanimatiefilm, die toch net wat anders is dan de meeste kerstfilms en daarom leuk is! De film haalt als animatiefilm dan wel niet het niveau van rapunzel of hoe tem je een draak. Maar is zeker wel het kijken waard, vooral nu met kerst.
Heb me er 90minuten prima mee vermaakt.
dikke 3*

Leuke film voor de kids. Heb er zelf ook van genoten hoor, maar je komt er niet omheen dat je je gaat ergeren aan de cliche's die je toch tegenkomt. Als je hier doorheen kijkt houd je echter wel een heel leuke familie film over.

De militairisatie van kinderfilms.....ik heb er nog steeds moeite mee. Steeds meer van dit soort 'kinder' films glorificeert het leger en geheime diensten. In Cars 2 viel me het vele schieten al ook op. Laat die kinderen toch met rust....het lijkt wel of ze een bepaald beeld in de kinderen willen planten. Zoiets van het leger , de geheime diensten of welke andere overheids orgaan (die veel geweld en deceptie gebruiken) lossen de problemen wel op en zijn ten alle tijden te vertrouwen.

Dat wou ik even kwijt ant ik ergerde me eraan. Kijk je hier doorheen heb je vast een leuke avond met deze film. Ik waardeer hem lager vanwege dit feit.

avatar van m1chel
Mondragon schreef:

laat je kinderen dan maar helemaal geen tv meer kijken. Dit gaat echt nergens meer over

Mondragon schreef:

Geen pokemon meer, geen water pistolen, geen cowboy en indiaantje meer spelen, geen plastic soldaatjes meer op zolder, geen turtles,

Eigenlijk moet je ze gewoon thuis houden met de gordijnen dicht!

Best een vermakelijke film. Niet echt heel grappig, maar dat vond ik niet zo erg. Verhaaltje is leuk. Gewoon niet teveel van verwachten.

avatar van james_cameron
Sympathieke animatiefilm uit de Aardman studio's, met een leuk verhaaltje en een prima stemmencast. De animatie is ook smaakvol gedaan. Niet echt vernieuwend of spectaculair, wel sfeervol en levendig. Dat de film toch niet helemaal geslaagd is ligt een beetje aan een nogal vlak middenstuk en grappen die af en toe niet helemaal uit de verf komen. Gelukkig maakt het mooie en verrassend emotionele einde een hoop goed. Een blijvertje met kerst ieder jaar, denk ik zo.

avatar van jstinissen
Saaie film voor de wat oudere doelgroep hou best van animatiefilms maar deze trok niet echt mijn aandacht ben in slaap gevalle op me vriendin haar buik

avatar van Koerok
Redelijk originele variant op het Santa-verhaal. Een aantal erg leuke grappen, maar het karakter van Arthur vond ik wel erg weeig en zoetsappig.

avatar van Rodger
Leuke film, voor jong en oud...
3.0 ***

Rodger schreef:
Leuke film, voor jong en oud...
3.0 ***

Heb jij die ff gekeken zo op het einde van augustus