• 8.301.776 stemmen

Met onder meer: Owen Wilson, Jason Sudeikis en Jenna Fischer

Releasedatum: 31 maart 2011

Plot Hall Pass

"One week. No rules."

Rick (Owen Wilson) en Fred (Jason Sudeikis) zijn beste vrienden en beiden al lang getrouwd. Wanneer ze zich onrustig beginnen te voelen, krijgen ze van hun vrouwen een "hall pass", wat inhoudt dat ze een week lang mogen uitspoken wat ze willen zonder dat er vragen gesteld worden. In het begin lijkt het een droom die uitkomt, maar al snel komen ze erachter dat hun verwachtingen over het vrijgezellenbestaan niet stroken met de werkelijkheid.

imageimageimage

avatar van T-man

T-man

Ik vond deze film niet geweldig. Wel hier en daar kunnen lachen, maar het kon mij als geheel niet boeien.

erg grappige film. heb me in een scheur gelachen. leukste scene was de sauna scene. ik heb em toevallig vanuit mijn persoonlijke 1-persoons sauna tentje gekeken die ik toevallig net binnen had Denk niet dat zo'n hall pass in het egt kan werken trouwens. loopt altijd op problemen uit. en by the way: Nicky Whelan is zoooo lekker!

avatar van tattoobob

tattoobob

Niet zo grappig...nee deze film heeft mij niet kunnen boeien!

avatar van ziggy06

ziggy06

cantforgetyou schreef:

Ik vond dit een leuke film. Ik heb een paar keer echt kunnen lachen. Niet overdreven hard, maar dat gebeurd bij mij maar zelden. De cast was ook prima. De film had wel wat korter gemogen. De leukste grap is toch wel dat een dame in de badkamer moet niezen en zo plotseling van haar buikkrampen af is...... Verder zitten er een paar goede one-liners in. Leuke meiden ook die mee deden. Christina en Jenna waren erg leuk. Iedereen heeft het over Nicky Whelan. Die vind ik maar wat goedkoop overkomen net zoals Tara Reid.

Goedkoop of niet, daar zou ik wel een nachtje tussen de lakens mee willen spenderen....

avatar van harpastum

harpastum

Deze film kon mij eigenlijk best bekoren, en werkte tot af en toe op de lachspieren! Een mooie 3.5 ! Zeker niet slecht in zijn genre.

scorsese

Redelijke film waarin twee getrouwde mannen een week 'vrij' krijgen van hun huwelijk. Een typische Farrelly-brothers-comedie. De humor is dan ook wat voorspelbaar en puberaal, maar dat maakt het er niet slechter op. Richard Jenkins heeft de leukste rol, maar jammer genoeg ook een erg kleine rol. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van Davido

Davido

Wauw, wat heb ik gelachen! Vooral de eerste 45 min. Ben getrouwd en heb twee kids..... Deze film is zo herkenbaar (op een komische manier dan

Echt een topper in de komedie.

avatar van VforVictor

VforVictor

flut film, niet 1x moeten lachen, de farrelys hebben hun beste tijd gehad

avatar van Dejive

Dejive

Leuke film, heerlijk! Veel dingen zijn ook herkenbaar, zelf ook kinderen en al jaren bij mijn vrouwtje. Heerlijke humor af en toe en ik heb af en toe wel echt ff moeten lachen. Kijkt heerlijk weg, smaken verschillen uiteraard... Maar ik hou hier wel van! Leuke film

avatar van nightbreed

nightbreed

Hatsjoe!

avatar van killerfreak

killerfreak

had meer verwacht van deze film, maar het aantal geslaagde jokes of gniffels zijn op minder dan 1 hand te tellen. 2.5*

avatar van RoFFeL

RoFFeL

gewoon lachuh!

surrounded by sixes: hot... not, hot... not. Geweldig!

avatar van Roderix

Roderix

Leuke film.

Ik had er eigenlijk minder van verwacht, maar viel mij erg mee.

Echt een komedie van deze tijd

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2036 stemmen

Begon leuk naar daarna zakte het erg in.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2021 stemmen

In het begin kreeg ik zin in de film.

Had hem speciaal mee genomen op vakantie omdat ik toch eens even een kijkje wou nemen.

Helaas is hij me diep tegen gevallen !!!

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Ik had de film vooraf doorgespoeld om niet te hoeven zien wie eraan mee hadden gemerkt, achteraf was ik dan ook verbaasd dat de regie is van de Farrelly broers. Na een aantal zeer vermakelijke films vond ik dit een hele achteruitgang. Het verhaal was best oké, maar de uitwerking was zo nu en dan erg kinderachtig en vaak sloeg de humor bij mij niet aan. Het viel me achteraf toch wat tegen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Op een of andere manier voel ik sinds There's Something About Mary toch een soort van loyaliteit naar de Farrelly-broers. Misschien wel omdat ze komedies maken die niet alleen plat zijn maar vaak ook nog wel een bepaalde warmte hebben. Dat is hier ook best wel weer zo, en de poep- en plashumor valt ook wel te verdragen. Ik moest om een bepaalde "nies-scène" stiekem nog best lachen vanwege de absurditeit ervan.

Verrassend genoeg is het nog behoorlijk goed geschreven allemaal. De kleine grapjes zijn nog vaak genoeg leuk, er zijn niet eens zo veel tenenkrommende momenten en de vergezochte situatie die het uitgangspunt van het verhaal vormt wordt op een relatief nog geloofwaardige manier in gang gezet. Het enige rare is dat de vrouwen met de kinderen tijdens de "hall pass" een weekje weggaan en de mannen in hun huis achterlaten.

De film duurt wel iets te lang eigenlijk, maar het einde is heel aardig en wordt niet zo vervelend zoet als je verwacht. En de scènes na de aftiteling zijn leuk. Owen Wilson is over het algemeen niet zo vervelend en Sudeikis doet het ook naar behoren. Leuk ook die bijrolletjes voor Moran, Merchant en Waters. Applegate is wel wat minder. En Daddario is prachtig. Dat zoveel mensen gaan voor die net iets te ordinaire en afgetrainde Whelan. Doe mij Daddario maar. De sluikreclame is trouwens best subtiel gedaan in de ze film. Het kan nog. 3.5*.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele

hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

Ik ben een tevreden filmkijker, tot en met.

Drie sterren van mijn kant voor Hall Pass (2011).

avatar van tommycool98

tommycool98

Opzich wel vermakelijke grappige film maar niet heel erg origineel ofzo. *3.5

avatar van jippie2010

jippie2010

Echt grappig was het niet altijd, op een paar absurde momenten na.

Maar op de één of andere manier begon ik mee te leven met de personages,

zal wel een oude sentimentele sukkel aan het worden zijn haha. *3.0

avatar van Leno

Leno

Af ent toe grappig en sporadisch heel grappig. Verder natuurlijk voorspelbaar en te lang. Anderhalf uur is echt genoeg voor zo'n film. Het begin belooft best wel wat, maar het komt nooit echt op gang. De cast is ook niet echt getalenteerd op Sudeikis na misschien.

avatar van moviebrielen

moviebrielen

Leuke en geslaagde komedie!

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Ja, gewoon weer een leuke Farrelly comedy.

En daar is vaak weinig mis mee,mocht je van de humor houden.

Ik zei geen heel groot verschil met het bewierookte There's Something about Mary (1998) wat ook gewoon een prima soms wat platte humor was.

Dit was vaak gewoon erg lachwekkend,,die dreun van law and order

Natuurlijk geen diep vermaak.

Maar absoluut als je van de broertjes Farrelly houdt is dit vast wel je ding.

avatar van mikey

mikey

Toch raar dat in united states of antichirst de tieners worden gespeeld door 30-ers en de 30-ers gespeeld worden door 50-ers. Tussen de standjes van moeders de vrouw door is wat onderbroekenlol gemonteerd. Zoals een enorme donkere piemel gewoon omdat Amerika niet spoort.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Slecht!

De Farrelly broers mikken hier te nadrukkelijk op drama. De humor is zeer schreeuwerig van aard, te gemakkelijk en teveel in je gezicht. De film liep ook gewoon niet helemaal lekker. Het leuke basisidee ten spijt, is dit een film met hopen gemist potentieel. Nauwelijks gedenkwaardige freaks en alles is werkelijk waar veel te zoetsappig opgezet om ook maar een beetje van zich af te kunnen bijten. Resten een paar leuke scenes, waren bij jullie de piemels van die zwarte man en Ierse man ook gecensureerd? Leek mij nou net het punt van de film dat ze deze scene beter niet hadden kunnen censureren? Hou trouwens sowieso niet van censuur. Flauw! 2*

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2079 stemmen

Als je een film van de broertjes Farrelly opzet, dan weet je wat je te wachten staat: anderhalf uur lang onderbroekenlol. Naar mijn mening leverden ze met Dumb and Dumber en There's Something about Mary twee van de leukste bijdragen binnen dat genre. Ze staan er ook om bekend dat ze het niveau van dergelijke films na Me, Myself & Irene nooit meer hebben weten te evenaren. Daar ben ik het op zich mee eens, hoewel ik het zeker niet dramatisch vind. Shallow Hal en The Heartbreak Kid waren imo namelijk leuke tussendoortjes. Deze Hall Pass mag zich daar ook toe rekenen.

Nee, het niveau van hun werk uit de jaren 90 halen de broertjes hier niet. De film moet op gang komen, de humor is wat braver en er zit ook een stukje (onnodig) drama in, waardoor het een vrij standaard komedie is. Toch bevat de film de nodige leuke misverstanden en ik heb diverse malen kunnen lachen, wat eigenlijk nog maar vrij zeldzaam is. Ook tijdens de climax zit de vaart er nog verrassend goed in. Owen Wilson is wel geschikt voor een film als deze en Jason Sudeikis wist niet of nauwelijks op mijn zenuwen te werken. Dat is al heel wat. Ik had misschien wat meer verwacht van de bijrol van Christina Applegate, maar Wilson's lompe vrienden en Richard Jenkins maken dat wel weer goed.

Je moet platte humor kunnen waarderen wil je ervan kunnen genieten, maar als je daarvoor in de stemming bent, zal je je aan Hall Pass niet gauw een buil vallen.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Onderhoudend.

Ietwat tegen de verwachtingen in een redelijke meevaller, deze Hall Pass. Zowel Owen Wilson als Jason Sudeikis, van geen van beiden ben ik echt fan, hebben hun momentjes. En hoewel het allemaal vrij plat en gemakkelijk is qua humor, irriteert de film nergens. Het tempo zit goed en men blijft gelukkig niet te lang hangen in onbenullig drama.

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Voorspelbaar of niet, verhaaltje van niks, banaal......lekker boeiend, ik ga plat van dit soort onzin als ik in de stemming ben...voel me nog steeds niet te oud voor poep en pies grappen.