Hall Pass (2011)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Owen Wilson, Jason Sudeikis en Jenna Fischer

Rick (Owen Wilson) en Fred (Jason Sudeikis) zijn beste vrienden en beiden al lang getrouwd. Wanneer ze zich onrustig beginnen te voelen, krijgen ze van hun vrouwen een "hall pass", wat inhoudt dat ze een week lang mogen uitspoken wat ze willen zonder dat er vragen gesteld worden. In het begin lijkt het een droom die uitkomt, maar al snel komen ze erachter dat hun verwachtingen over het vrijgezellenbestaan niet stroken met de werkelijkheid.

avatar van T-man
Ik vond deze film niet geweldig. Wel hier en daar kunnen lachen, maar het kon mij als geheel niet boeien.

erg grappige film. heb me in een scheur gelachen. leukste scene was de sauna scene. ik heb em toevallig vanuit mijn persoonlijke 1-persoons sauna tentje gekeken die ik toevallig net binnen had Denk niet dat zo'n hall pass in het egt kan werken trouwens. loopt altijd op problemen uit. en by the way: Nicky Whelan is zoooo lekker!

avatar van tattoobob
Niet zo grappig...nee deze film heeft mij niet kunnen boeien!

avatar van ziggy06
cantforgetyou schreef:
Ik vond dit een leuke film. Ik heb een paar keer echt kunnen lachen. Niet overdreven hard, maar dat gebeurd bij mij maar zelden. De cast was ook prima. De film had wel wat korter gemogen. De leukste grap is toch wel dat een dame in de badkamer moet niezen en zo plotseling van haar buikkrampen af is...... Verder zitten er een paar goede one-liners in. Leuke meiden ook die mee deden. Christina en Jenna waren erg leuk. Iedereen heeft het over Nicky Whelan. Die vind ik maar wat goedkoop overkomen net zoals Tara Reid.

Goedkoop of niet, daar zou ik wel een nachtje tussen de lakens mee willen spenderen....

Deze film kon mij eigenlijk best bekoren, en werkte tot af en toe op de lachspieren! Een mooie 3.5 ! Zeker niet slecht in zijn genre.

Redelijke film waarin twee getrouwde mannen een week 'vrij' krijgen van hun huwelijk. Een typische Farrelly-brothers-comedie. De humor is dan ook wat voorspelbaar en puberaal, maar dat maakt het er niet slechter op. Richard Jenkins heeft de leukste rol, maar jammer genoeg ook een erg kleine rol. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van Davido
Wauw, wat heb ik gelachen! Vooral de eerste 45 min. Ben getrouwd en heb twee kids..... Deze film is zo herkenbaar (op een komische manier dan

Echt een topper in de komedie.

avatar van VforVictor
flut film, niet 1x moeten lachen, de farrelys hebben hun beste tijd gehad

Leuke film, heerlijk! Veel dingen zijn ook herkenbaar, zelf ook kinderen en al jaren bij mijn vrouwtje. Heerlijke humor af en toe en ik heb af en toe wel echt ff moeten lachen. Kijkt heerlijk weg, smaken verschillen uiteraard... Maar ik hou hier wel van! Leuke film

avatar van nightbreed
Hatsjoe!

had meer verwacht van deze film, maar het aantal geslaagde jokes of gniffels zijn op minder dan 1 hand te tellen. 2.5*

gewoon lachuh!

surrounded by sixes: hot... not, hot... not. Geweldig!

avatar van Roderix
Leuke film.

Ik had er eigenlijk minder van verwacht, maar viel mij erg mee.

Echt een komedie van deze tijd

avatar van Timothyvdmeer
Begon leuk naar daarna zakte het erg in.

avatar van Kondoro0614
In het begin kreeg ik zin in de film.
Had hem speciaal mee genomen op vakantie omdat ik toch eens even een kijkje wou nemen.

Helaas is hij me diep tegen gevallen !!!

avatar van Gang_Star
Ik had de film vooraf doorgespoeld om niet te hoeven zien wie eraan mee hadden gemerkt, achteraf was ik dan ook verbaasd dat de regie is van de Farrelly broers. Na een aantal zeer vermakelijke films vond ik dit een hele achteruitgang. Het verhaal was best oké, maar de uitwerking was zo nu en dan erg kinderachtig en vaak sloeg de humor bij mij niet aan. Het viel me achteraf toch wat tegen.

avatar van Thomas83
Op een of andere manier voel ik sinds There's Something About Mary toch een soort van loyaliteit naar de Farrelly-broers. Misschien wel omdat ze komedies maken die niet alleen plat zijn maar vaak ook nog wel een bepaalde warmte hebben. Dat is hier ook best wel weer zo, en de poep- en plashumor valt ook wel te verdragen. Ik moest om een bepaalde "nies-scène" stiekem nog best lachen vanwege de absurditeit ervan.

Verrassend genoeg is het nog behoorlijk goed geschreven allemaal. De kleine grapjes zijn nog vaak genoeg leuk, er zijn niet eens zo veel tenenkrommende momenten en de vergezochte situatie die het uitgangspunt van het verhaal vormt wordt op een relatief nog geloofwaardige manier in gang gezet. Het enige rare is dat de vrouwen met de kinderen tijdens de "hall pass" een weekje weggaan en de mannen in hun huis achterlaten.

De film duurt wel iets te lang eigenlijk, maar het einde is heel aardig en wordt niet zo vervelend zoet als je verwacht. En de scènes na de aftiteling zijn leuk. Owen Wilson is over het algemeen niet zo vervelend en Sudeikis doet het ook naar behoren. Leuk ook die bijrolletjes voor Moran, Merchant en Waters. Applegate is wel wat minder. En Daddario is prachtig. Dat zoveel mensen gaan voor die net iets te ordinaire en afgetrainde Whelan. Doe mij Daddario maar. De sluikreclame is trouwens best subtiel gedaan in de ze film. Het kan nog. 3.5*.

HALVE TAMME.
Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele
hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

Ik ben een tevreden filmkijker, tot en met.

Drie sterren van mijn kant voor Hall Pass (2011).

Opzich wel vermakelijke grappige film maar niet heel erg origineel ofzo. *3.5

avatar van jippie2010
Echt grappig was het niet altijd, op een paar absurde momenten na.
Maar op de één of andere manier begon ik mee te leven met de personages,
zal wel een oude sentimentele sukkel aan het worden zijn haha. *3.0

Af ent toe grappig en sporadisch heel grappig. Verder natuurlijk voorspelbaar en te lang. Anderhalf uur is echt genoeg voor zo'n film. Het begin belooft best wel wat, maar het komt nooit echt op gang. De cast is ook niet echt getalenteerd op Sudeikis na misschien.

avatar van moviebrielen
Leuke en geslaagde komedie!

avatar van john mcclane 2
Ja, gewoon weer een leuke Farrelly comedy.
En daar is vaak weinig mis mee,mocht je van de humor houden.
Ik zei geen heel groot verschil met het bewierookte There's Something about Mary (1998) wat ook gewoon een prima soms wat platte humor was.

Dit was vaak gewoon erg lachwekkend,,die dreun van law and order
Natuurlijk geen diep vermaak.
Maar absoluut als je van de broertjes Farrelly houdt is dit vast wel je ding.

avatar van mikey
Toch raar dat in united states of antichirst de tieners worden gespeeld door 30-ers en de 30-ers gespeeld worden door 50-ers. Tussen de standjes van moeders de vrouw door is wat onderbroekenlol gemonteerd. Zoals een enorme donkere piemel gewoon omdat Amerika niet spoort.