ad

Genre: Drama

Geregisseerd door: Christopher Leitch

Met onder meer: Brian Austin Green en Isabella Hofmann

Over She Fought Alone

"She cried rape. But no one would listen."

Caitlin Rose is een verlegen maar mooi meisje. Ze doet er alles aan om maar populair te worden op school. Een van de jongens maakt misbruik van haar door haar te verkrachten. Zal iemand haar geloven..

saske

aangrijpende film.

avatar van mikey

mikey

.. met 90210-acteurs (?)

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Een aangename verrassing! De film stijgt ver uit boven de andere feministische zeikerige Lifetime tv-films en dat zelfs ondanks een cast vol soapacteurs (hoewel ik Tiffani Thiessen niet echt als soapactrice beschouw!). Ondanks een aantal clichémomenten en bespottelijke dialogen (plus die verschrikkelijke titel), is de film realistisch en inderdaad aangrijpend. Af en toe is het erg moeilijk om er naar te kijken, waaronder de scène in de toiletten op school en als ze door iedereen in elkaar wordt gemept, waarna haar haar wordt geknipt. Het einde was ook sterk, juist omdat het geen happy end was. Thiessen speelde erg sympathiek, overigens.

avatar van clubsport

clubsport

• 2074 berichten

zeker een film met een eigen karakter , tiffany en brian austin green spelen hun rollen meer dan prima .

en de film is toch net even anders dan de doorsnee tv film cq waargebeurt verhaal over dit onderwerp .

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

TV-Amerika. Het lijkt allemaal wel een beetje op elkaar, maar deze is heel soms wel iets meer op zichzelf, alhoewel het nooit ver buiten de lijntjes kleurt. Als het überhaupt al buiten de lijntjes kleurt. Deze film stond ooit plots op mijn kijklijst en toen heb ik hem uiteindelijk maar eens opgezet.

Het is allemaal niet heel vervelend om tegenaan te kijken. High-school is sowieso wel mijn genre, dus dat geeft het een extra duwtje in de rug. Nu speelt dit zich niet echt op een middelbare school af, maar de vibe is genoeg aanwezig om mij vermaakt te houden.

Acteerwerk is wel oké. Er heerst wat zoutzakkerij en enkele tieners lijken niet zo blij te zijn met de types die ze moeten spelen, maar het was niets storends. Thiessen doet het best oké, maar de heren Lipper en Green dansen op het randje. Het had allemaal wat enthousiaster gekund, maar zoals ik eerder aangaf, het is niets storends.

Er gebeurd best wel wat, er zijn een hoop traantjes en een hoop problemen maar uiteindelijk speelt de film zijn kaarten best veilig. Enkele stukjes zijn verrassend, maar vaak draait de film bij of praat eroverheen. Zoals de moeder die haar dochter eerst niet gelooft bijvoorbeeld. Het had allemaal iets confronterender en harder gemogen. Het wil dit namelijk wel zijn, maar is het gewoon niet.

Het duurt niet te lang en de boodschap is duidelijk, maar toch zie ik liever iets unieks. Dit is eigenlijk te vaak net zoals de andere TV-films qua uitvoering en daar zijn er al zo veel van. Toch, omdat deze op enkele momenten toch iets anders doet ken ik het geen hele lage onvoldoende toe. Het was tenslotte ook niet zo slecht, maar ook niet heel goed op z'n beurt.