She's All That (1999)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Iscove
met Freddie Prinze Jr., Rachael Leigh Cook en Matthew Lillard

Wanneer de populaire Zach Stiller gedumpt wordt door zijn vriendin voor een slijmerige tv-ster, gaat hij een weddenschap aan met een vriend: hij zegt het voor elkaar te zullen krijgen om de bebrilde nerd Laney Boggs mee te nemen naar het eindbal, en haar tot "prom queen" om te kunnen toveren. Zach wordt echter verliefd op Laney.

avatar van Bottleneck
matthijs_013 schreef:
Wat zegt jou dat ze bedoeld was om lelijk te zijn?

Lijkt me nogal duidelijk niet? Het lelijke nerdige meisje waar een weddenschap om wordt gedaan, hele prom queen gebeuren, zogenaamde transformatie tot mooi meisje wat ze eigenlijk in het begin al was.

avatar van matthijs_013
Bottleneck schreef:

Toen de weddenschap werd gesloten, drukte Zack zijn twijfels uit omdat ze scary and inaccessible was. Het ging meer om haar houding dan haar uiterlijk.

avatar van Tun-89
Vermakelijk, verveelt niet, oud maar leuk.
En grappige Freddie Prinze Jr.

3,0 *

avatar van F.
F.
Brings back memories.. vermakelijk maar niet ontzettend goed.
Lekkere wegkijker op een saaie zondagmiddag

avatar van martijn011
Pfoe, hier hoeven weinig woorden aan vuil gemaakt te worden..
Echt tenenkrommend slecht en het ene cliché na het andere komt voorbij waaien..
Acteerwerk slecht, verhaal dus zo voorspelbaar als wat..
Nee, ver onder de maat en dan ook een dikke onvoldoende.

avatar van Timothyvdmeer
tja al dit soort films zijn voorspelbaar...om daar nu mee aan te komen. \
Na deze film kwamen ze juist met de vele cliche films.

avatar van DragQueen
Ach, op zich kijkt de film best lekker weg. Ook al zitten er weer de nodige cliches in verwerkt. Het acteerwerk is verder ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar toch komen er wel een paar vermakelijke momenten voorbij. Verder is het ook allemaal niet origineel te noemen, maar valt de film best te genieten op een verloren moment. 2,5 ster.

avatar van Fran
Op zich is het verhaal wel geinig maar ik vind dat er veel te weinig chemie heerst tussen de twee hoofdrolspelers. Dat komt waarschijnlijk omdat ik het acteerwerk niet echt denderend vond. Daarnaast vind ik Laney nou niet echt heel sympatiek overkomen. De scène met al die lichtjes in de tuin is op zich wel leuk gedaan maar voor de rest springt er niets voor mij echt uit. De film is op zich wel te doen maar totaal niet bijzonder.

avatar van blue_blood
High School films vind ik altijd wel leuk om een keer te zien. Zoals wel vaker barst het van de stereotypes, vliegen de clichés je om de oren en is het acteerwerk niet echt om over naar huis te schrijven. Het verhaaltje is verschrikkelijk voorspelbaar en het is allemaal niet origineel of hoogstaand. Maar ach, dat is ondertussen wel bekend bij dit soort films. Toch blijft She’s All That vermakelijk om eens te kijken als je je verveelt.

Onschuldig tussendoortje dat je niet al te serieus moet nemen. Deze film heeft op vergelijkbare high school films voor dat ie niet verpest wordt door de gebruikelijke platvloerse onderbroekenlol. Een van de weinige bioscoopfilms van Rachael Leigh Cook, die toch vooral televisiewerk doet.

avatar van totkijkdanmaar
De twee reacties hiervoor geven aan wat ik ook vind. Maar ik geef een iets hogere waardering, vooral vanwege Freddie Prinze Jr, wiens screen appeal toch echt wel wat meerwaarde aan de film geeft.

Middelbare school-tienerfilm zoals ze veertig jaar geleden al gemaakt werden en over veertig jaar nog steeds gemaakt zullen worden. Een glad, voorspelbaar en middelmatig verhaal met het gebruikelijke happy end, over een knappe jongen (met voortdurend een zwerm meiden om zich heen) die een meisje met bril (muurbloempje) ontmoet die er minder aantrekkelijk uitziet, maar als ze de bril afneemt...... Dus geen enkele verrassing of diepgang, maar een aantal woordspelingen waren op een subtiele wijze nog wel grappig.

Ik was 10 toen deze uitkwam. 18 jaar geleden. Gisteren weer eens gekeken in me bed terwijl ik lig uit te zieken. Ik had altijd anders naar paul walker gekeken, toen was het gewoon een jongen. Het meisje is bloedmooi zelfs met bril en rare kleding. Altijd leuk om oude films weer terug te zien. Wel erg jammer dat Sarah Michelle Gellar een paar-seconden-rol heeft.

leuke film.heb me wel vermaakt.heb hem vaker gezien,en hij blijft gewoon leuk.

avatar van IH88
“I feel just like Julia Roberts in Pretty Woman. You know, except for the whole hooker thing.”

Clichématige tienerfilm. She’s All That heeft best een geinig uitgangspunt, maar doet daar niet veel mee. De film mist scherpte en de broodnodige humor. Leigh Cook heeft een leuke rol, maar voor de rest bestaat de cast uit bekende koppen die niet bekend staan om hun acteertalent.

De muziek is aardig en bestaat uit de bekende 90's pop. En de film eindigt redelijk, maar op dat moment is het al te laat. She's All That was in de jaren 90 één van de populairste tienerfilms, maar voelt anno 2016 hopeloos gedateerd en oubollig aan.