Mars Needs Moms (2011)

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Simon Wells
met de stemmen van Seth Green, Joan Cusack en Dan Fogler

De negen jaar oude Milo (Seth Green) komt er achter hoe erg hij zijn moeder (Joan Cusack) nodig heeft wanneer ze wordt ontvoerd door marsmannetjes. Ze willen haar als moeder gebruiken voor hun eigen jonkies. Milo begint aan een wild avontuur op een ruimteschip naar Mars om de strijd aan te gaan met de buitenaardse natie en hun leider. Met hulp van techneut Gribble (Dan Fogler) en het rebelse Marsmeisje Ki (Elisabeth Harnois) vindt Milo misschien zijn moeder terug.

avatar van SnakeDoc
Wat een korte periode tussen Bioscoop en DVD/Blu-Ray release. Gebeurd dat vaker?

avatar van SnakeDoc
Jeetje, wat krijgt deze film het op IMDB zwaar te verduren! Een 4,4 vind ik zelf wel erg laag. Ik heb me bijzonder goed vermaakt met deze animatie. Alles ziet er super mooi uit en het verhaaltje is best vol te houden!

BS
imdb vind het helemaal niks en een rasistische en sexistische flop.
Wij vinden hem, met bijna 3* wel leuk

Ik had hier alleen de trailer van gezien en ben hem gaan kijken. Naast de goede motion-capture en de goede keuze om de "volwassen" stem van seth green te vervangen door (de het ook in het echt kind zijnde ) Seth Robert Dusky is goed.

Het verhaal is simpel maar duiderlijk, beetje disney maar eigenlijk wel aandoenlijk want het ligt er zeker niet te dik op.
De animatie is goed ( ja, oke, het kan veel strakker en duiderlijk maar het is maar net welke stijl van animeren je kiest ) en er zit genoeg vaart, mooie beelden en "actie" in om het interesant en entertaining te houden.

Al met al dus inderdaad gewoon een leuke film die je zeker nog wel een keer kunt kijken .... oh en er zit ook nog humor in
Handige 3*

avatar van Keane1983
Een film die niet afgekraakt dient te worden!!!

Grafies gezien is het een plaatje, sommige beelden zijn gewoon net echt!!
Het verhaal is inderdaad wat aan de magere kant, maar het is wel onderhouden.
Er zit voldoende vaart in het geheel en het verveeld nergens.
De personages zijn vocaal goed gecast dus ook daar hoor je me niets over zeggen.
Humor is subtiel, hoewel ik nergens echt heb hoeven te schuddebuiken.
Actie scenes zitten er ook een aantal in en deze bevatten voldoende vaart.
Ook ik was blij dat ze hier geen liedjes in hebben gedaan, dat zou het geheel echt wel te niet hebben gedaan.
Wat wel een beetje jammer is, is dat de "badgirl" niet goed uit de verf komt. wat is de rede dat ze zo slecht is, en waarom wilt ze de mannen en de vrouwen nou echt scheiden...want de rede die op het einde van de film wordt gegeven vond ik wel heel erg zwak.....ze houden alleen maar van zuipen en feesten.... en ook waarom Ki zich ineens gaat verzetten tegen the badgirl!!.
Ik moet daarbij wel in het achterhoofd houden dat het een "familie/kinder film is.
Kortom, een amusante film die leuk is om eens gezien te hebben en na een tijdje misschien nog wel een keertje.
Van mij krijgt deze film een goede voldoende.

avatar van Betamax
Film die wel afgekraakt kan worden (maak ik namelijk zelf uit).
Zéér moralistisch verhaal bijna religeus.
Grafisch viel het mee. niet slecht maar ook niet super.
Het gezin is de steunpilaar in de samenleving daar ging het eigenlijk over.
Meer iets voor een film uit de 30er jaren.
Viel mij dus tegen.
Bij IMDB hebben ze dus gewoon gelijk. Slap verhaal en geen speciale animatie.

Raffael77
Een van de betere films in zijn genre. Grafisch subliem waarvan ik vind dat Pixar toch wel het beste is of moet ik disney zeggen.

Tevens vind ik ook dat deze film leuker ten opzichte van het zeer saaie Rango en aardige Rio.

De boodschap is duidelijk. LOVE

Ik kreeg geen Disney gevoel bij deze film, voor kinderen zou hij zelfs te heftig kunnen zijn denk ik. Die jongen wiens moeder is gedood en als wees achter is gebleven is niet echt feel good imo.

avatar van Keane1983
Betamax schreef:

Zucht!!!

avatar van daxclusive
Mooie animatiefilm, een heel ander iets van Disney.
Wel prima vermaakt.

avatar van Vinco
Eindelijk weer eens aan animatie die voor mij weer eens origineel is.
Grafisch schitterend en goed uitgewerkt verhaal.

Ik moest huilen wanneer zijn moeder haar adem-masker aan haar zoon gaf en de hendel afkraakte...
Idd geen feel good movie maar wel een goed einde en best origineel.

avatar van barcam
Origineel en gedurft naar Disney normen. In plaats van het verder uitmelken van lieftallige beestjes uit de dierentuin kiest men ervoor voor realistische 3D acteurs met motion capture en het werkt! Men mag zeggen wat men wilt van Disney maar hun vrouwelijke figuren zien er altijd sexy uit. Zo ook de vrouwelijke marsbewoners. Verhaal zit knap in elkaar en het geheel dendert snel vooruit zonder te vervelen. Aanrader.

Ik vond hem toch echt tegenvallen, ik vond het zels bij vlagen saai en langdradig.
Ook ik kreeg absoluut geen Disney gevoel

dennislaport schreef:
Ook ik kreeg absoluut geen Disney gevoel

Dat is juist het positieve aan deze film.

MWX
wat een aanfluiting van een film in mijn ogen de slechtste CGI tekenfilm ooit gemaakt. dat ze hier het label Disney aan hebben gehangen is voor mij een raadsel? vooral het Mo-camp is zeer vervelend en oogt zelfs voor een CGI over the top. En het verhaal heeft ook al niets om handen. 1 tip er zijn 100en better tekenfilms dan deze.

avatar van missl
film ziet er niet heel mooi uit maar is wel vermakelijk.

Betamax schreef:
Film die wel afgekraakt kan worden (maak ik namelijk zelf uit).

Jongen je mag blijf zijn dat je zelf af en toe de lamp uitmaakt...... Ook van mij een dikke zucht !

avatar van tal1b
leuk om n keer gezien te hebben. dit soort animaties (zoals bijv. polar express) is niet helemaal mijn ding

avatar van henkula

volgens mij maakt hij het idd zelf uit, diepere zucht.
een leuke familie film, ik zag veel flower power, ging deze film niet over die tijd?

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Spannend voor kinderen en leuk vermaak voor volwassenen.
Mars needs Moms is geen kinderachtige film, het verhaal blijft boeien en de personages zijn leuk uitgewerkt. Om nog maar te zwijgen over de levensechte animatie

Leuk vermaak! 3*

avatar van huppelepup
Lang niet zo slecht als men hier wil doen geloven. Geen Disney zoals we die kennen, maar al met al zeker wel een aardige 3D voor een keer.
Wel ontzettend lelijk gerendeerde gezichten, net als bij "The polar express". Dit doet toch wel afbreuk aan de film.

avatar van cantforgetyou
Waarom moet er toch vaak een irritant personage in een Disney Pixar film. In deze film is dat die dikke vent. Die haalt heel de film naar beneden. Verder best een aardig verhaal, maar niet echt heel goed.

avatar van hutsekluts
Leuk verhaal, goede dosis actie en spanning. Lekker met de kids naar kijken!

avatar van baspls
Erg mooie film. Net als bij The Adventures of Tintin, The Polar Express en The Owls of Ga-Hoole is CGI hierbij nog lang niet zo slecht. Mooi verhaal. Redelijke stemmen. Beter dan ik had verwacht.

avatar van Phantasm
Prima vermaakt met deze geweldige Disney-animatie, goed verhaal, boeiend om naar te kijken.

avatar van J.V.L.
Aangename film

avatar van Kondoro0614
Mars Needs Moms

Goeie animatie / sciencefiction film. Ik had vandaag zin om een Animatie film te gaan kijken en toevallig zag ik deze voorbij komen, aangezien ik hem al een tijdje wou zien. Ik vond de film leuk om naar te kijken, en er zit zelfs vaart in. Animatie films zijn nooit echt lang, maar voor 88 minuten is deze film prima te doen en een leuke weg kijker zo voor tussendoor. Kwa actie zat het wel goed, aantal 'gevechten' kwamen er in voor en ook dat keek lekker. Het is zeker niet de slechtste animatie film die er is. Het verhaal was leuk en het concept was voor mij vernieuwend. Al om al leuke animatie film om eens mee te pikken.

avatar van Dick Starbuck
Leuke animatie. Aardig verhaal en mooi gemaakt .

avatar van ForrestHanks
Jongetje wil zijn broccoli niet eten, vindt ie smerig maar moeder is onverbiddelijk. Hij voert het stiekem aan de kat die het vervolgens uitkotst. Moeder ziet de plas kotst met restjes groen op de grond liggen en vraagt; "is dat broccoli?"
Jongetje; " nee, braaksel, maar ik snap de verwarring wel"
Alleen om deze grap krijgt deze film van mij een 3,5

avatar van Daan258
Een wat teleurstellende animatie film wat ik erg jammer vind.
De animatie zag er wel erg mooi en goed en gelukkig is dat ook een rede waardoor ik de film toch nog zonder moeite heb kunnen afkijken.
Maar helaas wist het verhaal me niet echt te boeien en was het ook erg zwak. Daarnaast ook nergens echt leuke of grappige scene's en de personage's waren ook niet zo leuk.
Had hier toch wat meer van verwacht, maar nogmaals de animatie was prima.

Matige Animatie / Sciencefiction film, gemaakt met de motion capture-techniek, waarbij acteurs en actrices hun rollen spelen, waarna de animatieafdeling er een personage overheen tekent. Deze film kostte maar liefst 150 miljoen dollar en bracht zo weinig op, dat film de geschiedenis ingaat als één van de grootste flops ooit. Dat ligt meer aan de gebrekkig uitvoering van de techniek, dan aan het verhaal, gebaseerd op het gelijknamige kinderboek van Striptekenaar Berkeley Breathed.

In dit verhaal vindt de negenjarige Milo (stem van Seth Green) zijn moeder (stem van Joan Cusack) te streng, hij moet vroeg naar bed, opruimen en... broccoli eten. Als marsvrouwtjes zijn moeder ontvoeren (om Martiaanse kinderen op te voeden), glipt hij het ruimteschip in en probeert hij met zijn moeder (die nog niet zo slecht blijkt te zijn) terug te komen naar de aarde.

Robert Zemeckis laat zijn stokpaardje als producent niet los, maar zijn motion capture-techniek werkt hier storend, wat versterkt wordt door vervelende personages, een slap verhaal, de sfeer en de vette familiemoraal. Dit is geen hartverwarmende Disney-film die weet te inspireren of te ontroeren, dit is een product dat op bepaalde plaatsen de meest voor de hand liggende kaarten uitspeelt om een emotionele reactie op te wekken bij de kijker. Het concept van marsvrouwtjes die naar de aarde reizen om moeders te ontvoeren om hun eigen kroost op te voeden is daarbij ook een belachelijk concept.

Al met al een matige Animatie / Sciencefiction film, die niet leuk, die niet grappig, die niet luchtig en die niet aangenaam is. Kortom, deze film wist mij nauwelijks te vermaken.

avatar van Decec
Een leuke animatie/avontuur/familie/SF film...
Leuk gemaakte animatie...
Prima verhaal...
Soms valt ondertiteld weg door Aliens...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...