• 10.525 nieuwsartikelen

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Viaplay Bekijk via Viaplay

Plot Colombiana

"Revenge is beautiful."

Op haar 10de zag Cataleya Restrepo hoe haar ouders in Colombia werden afgeslacht door drugsbaron Don Luis. Ze groeit op als keiharde huurmoordenaar voor haar oom Emilio in Chicago. Maar in haar vrije tijd is ze op zoek naar het enige dat haar drijft: het vinden van de moordenaars van haar ouders.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

ferdie schreef:

ouderwetse lekkere actiefilm met saldana super mooie vrouw

Ieder zijn smaak maar persoonlijk vind ik Saldana meer op een panlat lijken en knap is ze al helemaal niet , ik hou meer van vrouwen met volle rondingen.

avatar van djelle

djelle

stinissen schreef:

ik hou meer van vrouwen met volle rondingen.

Het komt niet zo vaak voor, maar hier ben ik het wel met je eens . Sowieso vind ik het een beetje beangstigend te zien hoe de filmsterren van tegenwoordig steeds meer op anorexiapatiënten beginnen te lijken. Maar goed, dat is dan weer een andere discussie.

wannabe lara croft

haha wat een lachertje,
vooral scene, waarvoor ze de keus krijgt, of school, of pistool (net leeg geschoten midden op straat) zoveel onrealistisch slecht bedachten scenes, zoals roosters om iedere hoek en plafond (midden in cel) waar je weg kan vluchten, onmogelijke acties etc ga zo maar door.
En die haaien schitterend. al met al grappige film met één leuke actie scene, in de badkamer waar ze wat klappen verkoopt.

djelle schreef:

purekillah

stinissen schreef:

avatar van boemboem27

boemboem27

hele goede actie/thriller beetje knipoog naar Laura Croft .

maar met een heel goed verhaal.

je moet bij zulke actiefilms niet op elke slak zout leggen.

van dit kan niet en dat kan niet want moet je alleen nog maar bv documentaires gaan kijken of iets dergelijks.

geen enkele james bond film meer geen Jason Statham etc etc.

dit is gewoon een goede actiefilm.

en volgens eerdere opmerkingen???

moet een acteur/actrice aan een bepaald modebeeld voldoen ??

zoja.. vallen er wel heel veel acteurs en actrices af.

stinissen (crew films & series)

Nee een acteur/actrice hoeft niet aan een bepaald modebeeld voldoen maar ik mag zeker wel een voorkeur hebben.

Ik vond het een hele aardige actie film. Er zat in de hele film een constante actie volume in.

Een paar ongelofelijke en overdreven scenes erin, maar verder viel hij in de smaak daarom geef ik 4 ****

avatar van RipCurl

RipCurl

Toch wel een hele leuke verrassing deze film. Weinig van gezien of gehoord, dus had ook geen hoge verwachtingen. Zou het bijna 4 sterren hebben gegeven als ik van de laatste actie scene (met Marco) niet bijna misselijk werd van de in- en uitzoomen en de snelle shots. Geen verrassingen qua verhaallijn, gewoon lekker je popcorn opeten en genieten.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Aardig in elkaar gezet. Hier en daar wat ongeloofwaardigheden, maar verstand op nul en lekker kijken.

Knap gedaan.

*3.5

avatar van markel66

markel66

Vermakelijk, maar zeker niet geweldig,

Most lucky hitmen(women) in the world.

avatar van markel66

markel66

En inderdaad erg anorexia.

gauke

Dit gladde, simpele, duistere verhaal lijkt een hommage aan de actiefilms uit de tachtiger jaren en je moet er maar niet te veel over nadenken. Duidelijk slechts om de kaartjesomzet te stimuleren zorgt de regisseur voor de juiste kanllende actiescènes, die ten koste gaan van het verhaal. Het zal wel onbedoeld grappig zijn dat de heldin met een geweer schiet dat bijna even groot is als zijzelf.

avatar van james_cameron

james_cameron

De zoveelste gelikte maar middelmatige aktiefilm uit de pen van producent Luc Besson. Regisseur Megaton weet alles mooi in beeld te brengen, maar hij monteert de boel behoorlijk stuk, waardoor de aktiescenes een spannende opbouw missen en alles er uiteindelijk behoorlijk doorsnee uitziet. De cast is ook niet bijzonder. Saldana doet haar best in de hoofdrol maar weet fysiek niet echt te overtuigen als doorgewinterde moordenaar. Al met al een nogal dertien-in-een-dozijn wraakfilm, vol stereotiepe personages en slechts sporadisch een effectief moment.

avatar van Neder0001

Neder0001

Niets speciaals, dit is al vaker gedaan en beter. Sommige scenes weer eens zwaar overdreven en onrealistisch dus verder dan een kleine voldoende komt ie bij mij niet.

avatar van jippie2010

jippie2010

Ik moet zeggen dat ik het een zeer onderhoudende film vond.

Ik vind de hoofdrolspeelster goed gecast, verhaal redelijk uitgewerkt,

en er niet zomaar een pay-back film van gemaakt.

Ik was redelijk verrast, 3.5.

Movie-Addicted schreef:

die ongeloofwaardigheden vond ik té iritant om 't verstand op nul te zetten.

ok, ze waren wel wat lachwekkend, het enige vermaak in deze film.

avatar van Roel82

Roel82

Verstand op nul is eigenlijk nog te hoog, verstand beneden nul en het komt nog wel goed. Vooral door het begin viel mijn mond met verbazing open. Het springt van de hak op de tak en zeer ongeloofwaardig.

Later in de film begint er toch iets in de film te komen wat op een verhaallijn lijkt. Uiteindelijk is het best een aardige film geworden maar met wat betere script writers had hier meer, heel veel meer ingezeten.

Gemiste kans!

avatar van ralfsjam

ralfsjam

Vrij standaard actie film met standaard verhaal. Toch geef ik een 3 omdat het vrij goed in beeld is gebracht, en de vaart er redelijk goed in zat. Prima film voor de liefhebben van dit genre.

Waku

Had hier toch veel meer van voor gesteld.

Echter is vooral de knullige manier van acteren een flinke domper voor de film.

Spaanstalige colombianen die onderelkaar engels praten en dan lijkt het ook nog eens of zij het direct van een papiertje lezen. Het komt niet echt geloofwaardig over.

Het is wel vermakelijke actie om te zien maar de film zit wel vol toevalligheden.

Elks roostertje, gesloten deur en contactpersonen worden wel heel snel en makkelijk bereikt.

Er schijnen ook meerdere slachtoffers van Cataleya te vallen maar daar wordt alleen vermelding van gemaakt in de film tussen neus en lippen door. Er wordt een hoop gemoord aangezien Cataleya ook nog eens huurmoordenaar taken heeft maar het komt allemaal wel erg rommelig over.

2.5*/3*

ralfsjam schreef:

Ik had het idee dat juist de gevechtscenes er vaak ook chaotisch uitzagen.

Dat je duidelijk kon zien dat het stukje voor stukje was opgenomen..

Verder mee eens met je dat het voor liefhebbers een leuk vermaak kan zijn.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

Waku schreef:

Ik had het idee dat juist de gevechtscenes er vaak ook chaotisch uitzagen.

Dat je duidelijk kon zien dat het stukje voor stukje was opgenomen..

Verder mee eens met je dat het voor liefhebbers een leuk vermaak kan zijn.

De schokkende camera was een drukke chaotische manier van in beeld brengen, maar daar in tegen was het nog wel goed te volgen. En dat het stukje voor stukje opgenomen is, dat zal best, maar droop er niet van af dankzij het drukke filmen...

avatar van movie-edje

movie-edje

je hebt een knipoog nodig in een over-de-top wraakfilm, maar die ontbreekt hier helaas.

juist

movie-edje schreef:

avatar van KingJ

KingJ

Lekkere gelikte actiefilm maar wel volstrekt ongeloofwaardig, toch keek ie lekker weg en heb ik me wel vermaakt: 3*

avatar van Zandadder

Zandadder

zeer ongeloofwaardig, nep, overdreven, toevallig en voorspelbaar.

Kan er niet meer van maken. 1,0*

avatar van Berty

Berty

Ik vond hem gewoon goed. Het is inderdaad natuurlijk allemaal een beetje onmogelijk, maar dat mag toch bij dit soort films? Het enige minpunt vond ik dat de finale van de film zo rap begon en voorbij was. 3,5*

avatar van oxford

oxford

Kan niet ontkennen dat ik dit toch een top actiefilm vind.

En Zoe mag gezien worden.

avatar van RickZ

RickZ

Harde wraakfilm met onwerkelijke actie en voorspelbaar dun verhaal. Het geheel is wel vermakelijk maar dan brainless zodat de over-the-top actie nog behapbaar blijft. Maar de monotone actie krijgt geen diepgang en blijft de hele film van hetzelfde vlakke niveau.