Vlci Bouda (1987)

Tsjechoslowakije
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Vera Chytilová
met Miroslav Machácek, Tomás Palatý en Stepánka Cervenková

Talentvolle skiërs van verschillende scholen krijgen een uitnodiging voor een speciale skiworkshop, waarvoor maar tien van hen zouden zijn uitgenodigd. Op de dag van de seminar staan er echter elf jongelingen bij de skihut, allen met een uitnodiging. Een enorme lawine vindt plaats en de hut is afgesneden van de buitenwereld. De voorraden in de hut zijn echter gelimiteerd en de drie instructeurs raden de jongeren aan om samen te werken òf één van hen te vragen op goed geluk te vertrekken. Als de tijd daarna verstrijkt beginnen de studenten door te krijgen dat hun 'leraren' niet zijn wie ze lijken.