Loft (2010)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Antoinette Beumer
met Barry Atsma, Fedja van Huêt en Jeroen van Koningsbrugge

Vijf getrouwde mannen delen stiekem een loft, waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en liefjes ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in de loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden zelf uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze dachten. Remake van de gelijknamige Vlaamse versie uit 2008.

avatar van John Lee Hooker
dudebag schreef:
Het enige wat ik écht balen vond was dat ik meer van Jeroen van Koningsbrugge verwacht had. Toen ik de trailer zag ging ik uit van een serieuze rol, maar dan krijg je weer de grappenmaker. Slechte keuze.

Wat maakt dat uit? Die vier andere waren ook al sirieus. Ik vond 'm best grappig.

avatar van astonm
ExXxtreme schreef:

Dan hadden ze naar mijn mening maar wat origineler moeten zijn. Eenmaal je het verhaal kent verliest de film toch wel veel van zijn waarde vind ik. Dit komt doordat het vooral het verhaal is dat de film draagt, zeker bij deze versie.
waarom geef jij dan 0.5?

Dat is lekker dan... Ik wilde een 3,5 geven maar geef ik per ongeluk een 0,5.

avatar van 606
Goede en vooral spannende film met een mooi verhaal.
Zit allemaal goed in elkaar en acteurs spelen ook gewoon prima.

3,5 ster

avatar van Perfectly clear
Wat een vaag verhaal zeg, deze film met een groepje vrienden in de bioscoop gezien en voelde me na afloop erg ongemakkelijk, -ken je het gevoel dat dat je door je buurmans brievenbus aan het gluren bent en de beste man bezig ziet met het bevruchten van een opgezette haas ?, dat dus niet....-

De combinatie van Fanta en (zoute popcorn) heeft mij lelijk te grazen genomen, graag mijn eigen uitleg..............

Ik, (haat het om een zin met Ik te beginnen, maar goed), kwam met een zekere verwachting naar deze film, sommige verwachtingen zijn leuk en lief, zoals de verwachting van mijn nicht, dat was leuk, ballonen, roze, want het het was een wolk van een meiske.
Andere verwachtingen zijn weer als onverwachte visite, jouw onverwachte collega die opeens voor je deur staat waarvan je eigelijk het vermoeden hebt dat die erg in de Hara Chrisna zit, die oranje vrijetijdsjurken zetten je wel aan het denken.
Dat soort momenten zijn spaarzaam maar moet je wegstoppen in een hoekje in je brein, ongeveer hetzelfde hoekje waarin je betrapt werd door je oma terwijl je je hevig masturbeerde op het Juli nummer van de Margriet.
Deze film was eigelijk geen van de twee, het was niet Jing en zeker geen Jang (of andersom).
Barry Atsma maakte als acteur een goede indruk in de minuut dat ik hem helaas maar zag acteren, Barry is namelijk keihard in andere films volgens mijn vrienden.

Maar om terug te komen op het begin, Fanta & XL zoute popcorn is eigelijk een combinatie voor op een luxe hotelkamer in een van der Valk hotel langs de snelweg, het ging gewoon niet in de bioscoop.
Om een lang verhaal kort te maken zijn er dingen gebeurd die niet in een bioscoop thuis zouden horen, dat was mijn fout en ook zeker de fout van onze begeidster die ook niet haar dag had ( problemen met knaagdieren ofzo), wat zomaar kan gebeuren in dit heerlijke leven wat wij Westzaners als vanouds benoemen "Pis je een een brandend konijnenhok uit, maak dan eens een wijs besluit en sluit dan zeker de toiletjuffrouw finacieel niet uit

Ik (haat het om een zin met Ik te beginnen, maar goed), ga deze Nederlandse parel zeker zien op VHS en hoop jullie dan een lieve recentie te kunnen geven......

Barry Atsma, je bent een Nederlandse held, voor jouw bijt ik graag de kop van een Hollandse nieuwe af,

kusjes

Juist Heerlijke recensie.

AGE-411 schreef:

In Vlaanderen (hoeveel keer moet ik het nog zeggen?)

In Wallonië is Loft (2008) zelf niet vertoond, gaan ze deze zeker niet tonen, hé

Jullie willen echt graag uitelkaar

ExXxtreme
Europa schreef:

Jullie willen echt graag uitelkaar

Maak daar maar jij van. 'T is niet omdat er 1 loser in Vlaanderen is.......

Ik ben van plan om deze film binnenkort te kijken ik heb gisteren de Belgische versie gezien die was steen goed. Maar is dit nu een echte remake dus precies het zelfde verhaal en de zelfde inhoud? of gebeuren er in deze versie andere dingen en als je dus de Belgische versie hebt gezien dat je dus de hele plot al weet ect, kan iemand mij dit vertellen?

Wernertje schreef:

Zelfde verhaal, bijna zelfde dialogen (sommige dialogen zijn wat veranderd), dezelfde scènes, soms wat andere namen die wat meer Nederlands zijn. Een bijna identieke kopie, ja, maar ik vond 'm erg sterk.

hmmmm ja dan denk ik dat ik wel wacht tot hij straks op dvd of tv verschijnt vond de de Belgische Loft super goed alleen draait het om het plot en die weet je dus al en dan is de lol om gauw weer naar deze film te kijken er wel af. Wil dan alleen de Nederlandse versie zien om te kijken of ie beter is of dat het beter geacteerd is. Beetje jammer dat het een exacte kopie is,het zal ook veel mensen verhinderen die het origineel hebben gezien om naar de bios te gaan denk ik. Dus een reactie van de Nederlandse versie van mijn kant zal dus nog een poosje uit blijven. Bedank in in ie der geval voor de toelichting.

avatar van AGE-411
ExXxtreme schreef:

Maak daar maar jij van. 'T is niet omdat er 1 loser in Vlaanderen is.......

Niet te persoonlijk worden aub

miepke
Vond het een zeer goede Nederlandse film.
Met de nodige humor, maar de spanning bleef ook hoog.
Yes, heb genoten.

miepke
John Lee Hooker schreef:

Wat maakt dat uit? Die vier andere waren ook al serieus. Ik vond 'm best grappig.

Inderdaad. Juist goed gedaan.
Je kon tenminste nog om hem lachen, toen hij in beeld kwam met: what the fuck?! moest ik al meteen grinniken ook al was dat waarschijnlijk een van zijn meest serieuze zinnen.
Ben blij dat hij een grappenmaker was, kon ik nog 'serieus' om hem lachen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

avatar van joeyspo
Ik vond de film top. Alleen wat niet klopt is. Waarom moet die ene die de pols doorsneed voor het gerecht komen. Die andere komen er ongestraft mee weg. Terwijl hun medeplichtig waren en met het lijk en bewijs geknoeit hebben.

joeyspo schreef:

Hij, Tom, heeft haar vermoord. Ze was nog niet dood op het moment dat ze op het bed werd gevonden 's ochtends. Tom heeft haar polsen doorgesneden, waardoor ze "echt" dood was en het meer op zelfmoord zou lijken. Daar is de politie dus achter gekomen. De anderen hebben al hun sporen uitgewist en hebben gezorgd voor een alibi. Dat is tenminste hoe ik het heb opgevat.

avatar van joeyspo
Jaa dat snap ik wel dat tom haar heeft vermoord. Maar die andere waren toch medeplichtig. Dan is iedereen een naaier. dan word hij dus ook genaaid. Hij heeft een moord gepleegd wat niet de bedoeling was.

joeyspo schreef:

Ja, ik snap wat je gedachten zijn, maar Maar die anderen hadden dus een alibi, en hebben al hun sporen uitgewist. Matthias heeft dat wel tegen de politie gezegd, maar volgens mij geloofde de politie dat niet en zijn de vrienden dus niet veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. De laatste scène (die van 'één jaar later') geeft mij ook niet de indruk dat ze ooit zijn veroordeeld. Ik denk dus echt dat ze niet zijn veroordeeld omdat er gewoonweg te weinig bewijs was en ze allen een alibi hadden.

avatar van Kiros

Lijkt tegenwoordig ook geen kunst meer. Meer een kwestie van flink hypen en de nieuwsgierigen gaan een kijkje nemen.

avatar van joeyspo
dan zal dat het wel zijn denk ik. bedankt voor de uitleg

avatar van Quentin
Prima remake, misschien nog wel net wat beter dan het origineel. Spel is wat beter, de vrouwelijke karakters sterker en het geheel voelt volwassener aan. Bovendien erg fijn om Fedja van Huet weer eens op het grote scherm te zien. Vond de score hier wel vaker ongepast en te pompeus.

MFEO
De NL versie duurt 10 minuten korter. Weet iemand wat in de NL versie niet zit en in de Vlaamse wel?

avatar van m1701
MFEO schreef:

langdradige belgen....

Erg goede Nederlandse film!
Vond hem van het begin tot het eind boeiend. Je zit continu te denken/raden wie de moord gepleegd heeft. Ik zat helemaal in de film en had nauwelijks het idee dat ik in de bioscoop zat. Vind het een erg sterk verhaal, goede acteurs en een super goed einde!
Dacht in het begin met Jeroen van Koningsbruggen als acteur dat het al flopte, maar dit viel me heel erg mee. Heb te veel draadstaal gekeken en verwachtte dat hij niet als acteur in een film zou kunnen spelen. Toch hebben ze hem een goede rol gegeven, die hij uitstekend uitvoert op een paar scènes na (huilende scène in de loft).

Zeker een goede film, goed verhaal en leuke draai in het verhaal elke keer. Ik had er zeer weinig van verwacht, dus het kon alleen maar meevallen, maar dat hij zo goed was had ik niet verwacht, echt top.

Enige nadeel vind ik de acteerprestaties van Jeroen, hij doet de leuke stukjes wel goed, maar het serieuze werk is niet aan het besteed als je het mij vraagt.

avatar van max cady
JamesB009 schreef:

Sluit me hier bij aan al vond ik hem wel boven verwachting acteren. Wel een film die het waard is om in de bios te bekijken! (Als je loft BE nog niet gekeken hebt) ..

Elineloves schreef:
Misschien vroeg een van de vrouwen zich af waar haar vent was, en wou ze hem confronteren met zijn verraad.

Ik weet het ook niet, dit is helaas echt niet voldoende uitgediept geworden en had dan ook weinig toegevoegde waarde.

Jouw theorie zou denk ik ook kunnen. Maar wat ik denk is dat Rob de makelaar heeft laten komen om zo de zelfmoordbrief(het enige bewijs dat hij de insuline had ingespoten) kon vernietigen.

Wat ik me overigens wel nog steeds afvraag, is hoe Bart er nou achterkomt dat Rob het meisje heeft vermoord. Zelf dacht ik dat hij doordat de politie zei dat ze nog niet dood was in de ochtend ,bedacht dat het daardoor geen zelfmoord kon zijn (er van uitgaande dat zelfmoord niet zo vaak fout gaat), en rob de dader was. In dat geval is die gedachtegang van Bart wel erg slim en niet erg realistisch.
Maar ja, waarschijnlijk is dit een beetje ver gezocht. Heeft uw misschien een goede verklaringvoor waarom Bart opeens weet dat Rob de dader is?

avatar van narva77
Ik heb wel een verklaring voor het gegeven dat jouw bericht vol zit met spoilers; het is nl. je eerste bericht hier.
Bedankt voor de spoilers, man!

Deze hoef ik dus niet meer te zien, evenals het Vlaamse origineel.

Bélon
Tsja je moet een beetje selectief lezen op 't internet. Na eerste zin dus afkappen. En je kan een spoiler rapporteren met de "Meld Misbruik" knop, heb ik bij dezen gedaan.

avatar van narva77
Bélon schreef:
Ik zag eerst de laatste/onderste zin, dus dat had weinig zin. Verder las ik het berichtje niet "actief", maar mijn oog viel gewoon op het bericht, en dus op de (eventuele??) spoilers, dus vandaar.

Bedankt voor het melden bij de moderators!