Tarzan and the Lost Safari (1957)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Gordon Scott, Robert Beatty en Yolande Donlan

Boven de Afrikaanse jungle komt het vliegtuig van Dick Penrod in een vlucht vogels terecht, waardoor de motoren beschadigd worden en een crash onvermijdelijk is. De piloot en de vier passagiers hebben geluk en komen er enkel met de schrik en wat schrammen vanaf. Dicks echtgenote Diana gaat meteen op verkenning in het oerwoud, maar wordt gevangen genomen door vijandige inboorlingen.

avatar van speedy23
Eerste film uit de Tarzan-reeks die integraal in Afrika werd opgenomen. Bruce Humberstone (The Desert Song) liet de obligate Jane achterwege, waardoor Tarzan (Gordon Scott) zich voor één keer op andere vrouwen kan concentreren. De goede vertolkingen kunnen jammer genoeg het zwakke scenario niet verhullen...

avatar van movie acteurs
Ik wil ook wel vermelden dat het scenario een punt van zwakte is. Maar de pret bij de Tarzan films gaat er bij mij nooit af. Zal denk ik ook niet gaan lukken. Alleen Tarzan and the Trappers vind ik slecht. Maar dat had ook iets te maken met het budget en de mislukte planning.
Deze film probeert naar redelijk serieus te gaan. Door wat knulligheid lukt het net niet. Maar het is te doen. Scott als Tarzan is sowieso cool en hij is in topvorm. De rest van de cast doet het goed en het kleine/lichte spektakel is amusant en plezierig te noemen. 3,5.

avatar van Phantasm
Aardige Tarzan film die lekker wegkijkt, leuk om een keer gezien te hebben.