Tarzan's Fight for Life (1958)

Avontuur

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Gordon Scott, Eve Brent en Rickie Sorensen

Dokter Sturdy wil in het hartje van de jungle een ziekenhuis bouwen. Zijn nobel initiatief stuit op flink wat verzet, vooral van de medicijnman Futa en van de krijger Ramo. Zij proberen het plan van dokter Sturdy te dwarsbomen.

avatar van movie acteurs
Aardige Tarzan film die prima weet te vermaken. Het is allemaal niet spectaculair maar het kan er allemaal toch mee door. Nergens een memorabele scene. Maar als gewoonlijk vaak wat mooie plaatjes. Gordon Scott in goede vorm, ook al heeft hij eigenlijk helemaal niet zo veel te doen. Het verhaal was dan ook niet echt avontuurlijk. Het ging meer over een jungle stam en het ziekenhuis met een zieke Jane. Scenario was dan ook wel zwak. Het enige wat echt stoorde was eigenlijk het gebeuren met Cheetah en Boy. Dat is gewoon helemaal uitgekauwd.
Toch 3,0 voor Scott en de vermakelijke formule.