Mystery of Marie Roget (1942)

Alternatieve titel: Phantom of Paris

1 stem

Mystery

geregisseerd door Phil Rosen
met Patric Knowles, Maria Montez en Maria Ouspenskaya

Parijs, 1842. Marie Roget is een populaire entertainster in Parijs. De onsympathieke Marie besteedt een groot deel van haar tijd aan het proberen uit de weg te ruimen van haar jongere zus Camille. Niet lang daarna verdwijnt echter ook Marie en duikt kort daarop het verminkte en niet te identificeren lijk van een jonge vrouw op. Het is aan de ervaren privédetective Dr. Paul Dupin en zijn onhandige assistent Gobelin om alle aanwijzingen te verzamelen en daarmee de moordzaak en verdwijningen op te lossen. Madame Cecile Roget lijkt hoofdverdachte.