Black Rainbow (1989)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Mike Hodges
met Rosanna Arquette, Jason Robards en Tom Hulce

Martha Travis is een medium die contact maakt met geesten. Er beginnen problemen te ontstaan wanneer ze een bericht geeft aan Mary Kuron van haar echtgenoot Tom. Tom is echter nog niet dood... met de nadruk op het woord "nog". Martha weet niet alleen dat hij dood zal gaan, maar ook wie hem zal gaan vermoorden.

avatar van Jordy
Misschien heeft Tom Cruise nog werk voor d'r...

4 jaar geleden gezien, was onder de indruk. Moet snel op tv komen.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Prachtig gegeven, maar alleen niet interessant genoeg uitgewerkt. Naar het einde toe wordt het alsmaar saaier.

avatar van stephan73
Film begint ijzersterk, met enkele prachtige shots, maar naar mate de film vordert wordt hij steeds minder goed.
Rosanna Arquette doet het aardig als een soort Jomanda, maar vooral Jason Robards is zeer goed op dreef als haar vader.
Verder is de film niet al te spannend en behoorlijk voorspelbaar.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Griezelige Jomanda.

Deze onderhoudende thriller omtrent een Jomanda-achtige Arquette kent goede acteerprestaties en een aardig verhaal. Helaas zakt tegen het einde de film een beetje in en verdwijnt de spanning door de hoge mate van voorspelbaarheid. Het einde is nogal een misser en staat in schril contrast met het uitstekende en griezelige begin.

Redelijk.

avatar van Basto
Komt op blu ray bij Arrow.