Wuthering Heights (1970)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Fuest
met Anna Calder-Marshall, Timothy Dalton en Harry Andrews

Op het landgoed Wuthering Heights staat de dochter des huizes Catherine voor een verscheurende keuze tussen de ruwe oerkracht van Heathcliff of het verfijnde burgerleven van Edgar. Als ze voor Edgar kiest, ontsteekt Heathcliff in een verschrikkelijke woede die alle bewoners van het landgoed zal treffen.

Beste Wuthering Heights film die er is gemaakt als je het mij vraagt
Ik vind de manier van spelen in deze film gewoon goed. (mede dankzij Timothy Dalton)

****

avatar van soom
Beste Wuthering Heights verfilming? Nee, niet echt. Ik vond de versies met Juliette en Ralph en de 2003 versie toch net ietsje beter. Ik ken het verhaal van Wuthering Heights ook totaal niet, toch eens gaan lezen denk ik. Jane Eyre heb ik meer dan verslonden, ik adem elk woord in en uit als ik het lees, en vind het daarom echt teleurstellend dat de acteurs mijn voorstelling van Jane Eyre en Edward Rochester totaal niet kunnen waarmaken. Met Wuthering Heights is dit anders, ik heb de karakters van Catherine en Heathcliff niet tot uit den treure in m'n hoofd zitten, daarom is het veel makkelijker me in te leven, denk ik.. 3* voor deze verfilming. Mooi eindshot.

Prima vertolking van een prachtige klassieker, het boek dan.

avatar van BlueJudaskiss
Eerste kostuumfilm die ik de laagste score geef. Wat een taaie droge bedoening, met afstotelijke personages.

avatar van 93.9
Passie! Niet door iedereen te (h)erkennen blijkbaar..

avatar van movie acteurs
Alhoewel de film niet geheel trouw is aan het boek, is dit wat mij betreft wel een van de betere (zo niet de beste) verfilming van het klassieke verhaal. " American International Pictures" hadden hoop dat deze verfilming net zo succesvol zou zijn als "Romeo & Juliet" uit 1968. Een gewaagde keuze, maar uiteindelijk resulteerde het in een flop. Merkwaardig is dat er nog plannen waren voor een vervolg, alleen zijn die er gelukkig niet van gekomen. Dalton en Calder-Marshal spelen goed. De emoties in dit drama komen goed uit de verf. Er zijn ook mooie beelden van het landschap waar het verhaal zich afspeelt. Mijn inziens een mooie verfilming ondanks dat het veel verschilt met het boek. 4,0.

Timothy Dalton speelt hier echt wel goed; Die Anna Calder Marshal ook! En is ook een knappe vrouw. De kostuums waren mooi historisch, realistisch als in die tijd. Een film over een onlogische vrouw...ze houdt van Dalton en wilt altijd samen blijven...maar ze trouw wel met een andere man! Ja...en voor het geld...haha. Jaja, vrouwen....ze zeggen dit...en dan doen ze iets heel anders. En dan is ze ongelukkig...tja..
Mooie film. Alleen mag je niet te veel empatisch zijn met de man(Dalton)'s personage anders ga je jou beginnen ergeren aan die vrouw(Calder).