A Painted House (2003)

Alternatieve titel: John Grisham's A Painted House

Familie / Drama

geregisseerd door Alfonso Arau
met Scott Glenn, Robert Sean Leonard en Arija Bareikis

Het is de zomer van 1952 in Arkansas. Luke is nog jong en hij woont met z'n ouders en z'n grootouders op de boerderij. Ze leiden een rustig leven, al hebben ze het niet breed. Wanneer twee groepen seizoensarbeiders komen helpen met katoen plukken, lopen de spanningen hoog op en is het geweld niet meer te stuiten. Daar is de jonge Luke getuige van en het geheim dat hij moet bewaren, kan uiteindelijk z'n familie te gronde richten.

heerlijke film een dikke 8 dus 4 *

Dit lijkt me een mooie film om te zien. Op 14 februari verschijnt hij op DVD.

avatar van speedy23
Vergeten pareltje.

avatar van Marcar
mooie filmlijn

avatar van RRT
RRT
Mooie film, en goed geacteerd. Zeker de moeite waard.

avatar van mayhemblik
Wat een sentimentele amerikaanse draak zeg, ik had totaal geen gevoel bij geen van de personages.
Ik was blij dat hij was afgelopen, ik kan me jammer genoeg niet vinden in de reacties hierboven.
Maar ik had het kunnen weten want op een rommelmarkt koop je nou eenmaal......... juist ja, rommel.

avatar van Phantasm
Een leuk, genietbaar drama dat lekker wegkijkt.

avatar van jtsterkenburg
je moet geen actie of een spectaculair plot verwachten bij deze film, maar als je houdt van een mooi sfeerbeeld van het amerikaanse platteland van de jaren 50 is dit een absolute aanrader. Erg mooie beelden en goede natuurlijke acteerprestaties.

avatar van 606
Leuke jaren 50 platteland sfeer en goed geacteerd.
Mooi verhaal en prachtige beelden.

3 sterren

avatar van Moviestar1979
Een redelijke drama/familiefilm onder leiding van Alfonso Arau.

Het verhaal laat in grote lijnen zien hoe de 10-jarige Luke moet leren omgaan met bepaalde tegenslagen. Toch vond ik het lang niet altijd even onderhoudend. De moord op Hank liet bij mij een negatieve smaak achter. Vooral omdat hier verder niet veel mee wordt gedaan, en Luke's opa het verhaal in de doofpot stopt. Persoonlijk ben ik niet zo van de literatuur, maar schijnt het boek beter te zijn dan deze TV-film.

Logan Lerman won in 2004 een Young Artist Award. Daarnaast werd de film 4 keer genomineerd. De officiële speelduur bedraagt ongeveer een dik anderhalf uur. Dit in tegenstelling tot de 120 minuten die worden aangegeven.

2,5 *