• 8.348.341 stemmen

Met Grote Blijdschap (2001)

Drama | 90 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Lodewijk Crijns

Met onder meer: Jaap Spijkers, Renée Soutendijk en Jack Wouterse

IMDb beoordeling: 7,2 (300)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 8 februari 2001

Plot Met Grote Blijdschap

Luc gaat met zijn hoogzwangere vrouw op bezoek bij zijn broer Ad. Die woont al 15 jaar teruggetrokken in de Ardennen, in een vervallen boerderij. Daar woont ook een oude vriendin. Onder genot van de nodige drank komt er veel van vroeger bovendrijven en worden er ontdekkingen gedaan.

avatar van Lefgozer

Lefgozer

Het eerste gedeelte van de film vond ik zeer goed. Uitermate goede spanningsopbouw (ook al voel je al ongeveer aan wat er gaat komen) en subliem acteerwerk. De film stevende hierbij af op 4*. De tweede helft van de film als we weten wie er in de kelder zit vond ik echter een stuk minder interessant.

avatar van nadrin

nadrin

Goed geacteerd dat wel. Maar het verhaal is nogal voorspelbaar. Met uitzondering van de twist na de tocht in het bos. .

scorsese

Goeie film waarin een man, na 15 jaar zijn broer terug vindt in een huisje in de Ardennen. Een sterk verhaal waarbij de ontknoping eigenlijk in het midden van de film zit. En ondanks dat blijft het hierna ook nog boeiend. Donker, en de eerste helft heeft een goede spanningsopbouw en een enigszins naargeestige sfeer. De cast stelt zeker niet teleur.

avatar van Decec

Decec

Een goede dramafilm...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende actrice Renée Soutendijk ...

Slecht kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

Redelijk achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

avatar van Movsin

Movsin

Een naar, onbehaaglijk gegeven magistraal uitgewerkt in een film die beslist een tijdje blijft nazinderen.

Is het aanvankelijk eerder wat vlakjes, gaandeweg gaat het gevoel van een nakend drama overheersen en krijgt de film een diepmenselijk en thrillerachtig verloop.

Uitstekende, bezinnende slotsekwentie en bewonderenswaardige acts van de 5 hoofdpersonages.

avatar van Robi

Robi

• 1950 berichten

Bij deze film had ik eindelijk weer eens het idee naar een klassieke Nederlandse film te hebben gekeken. Een film uit de tijd dat kunst nog belangrijker was als goede verkoop / kijk cijfers. Zoiets als de film De Smaak van Water (1982). Wat dat betreft was ik eigenlijk ook verbaasd dat deze film uit 2001 kwam. Hij leek ouder. Maar de sfeer van de film was vanaf het begin mysterieus en boeiend. Het verhaal bouwde mooi op en er werd prima geacteerd door klassieke Nederlandse acteurs.