ad

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Luke Eve

Met onder meer: Brenton Thwaites, Joel Jackson en Lily Sullivan

IMDb beoordeling: 6,1 (713)

Releasedatum: 26 november 2020

Over I Met a Girl

Devon is een aspirant-muzikant met schizofrenie die afhankelijk is van zijn oudere broer Nick om voor hem te zorgen. Wanneer Nick's vrouw Olivia echter zwanger wordt, regelen ze de verhuizing van Devon. In een neerwaartse spiraal wordt Devon gered door Lucy, een mysterieus meisje dat net zo impulsief en romantisch is als hij. Na een dag samen te zijn, worden ze volledig verliefd. Devon regelt dan dat Nick haar ontmoet, maar Lucy komt niet opdagen. Ze proberen haar te vinden, maar haar appartement is leeg. Nick vermoedt dat Lucy een waanvoorstelling is terwijl Devon, wanhopig om zijn geestelijke gezondheid te bewijzen, een briefje ontdekt dat ze hem schreef: 'ontmoet me in Sydney'. En Devon vertrekt op een epische reis om het meisje van zijn dromen te vinden.

imageimage

avatar van schumacher

schumacher

Geen hoogstaande film maar ook niet slecht.

Kerel speelt zijn rol goed.

En Lily Sullivan mag ook mijn vriendin worden, mooie dame en goeie actrice.

De tekst hier over de film zegt al heel wat, hoef ik er niets aan toe te voegen.

Zeker genietbaar maar verwacht er nu ook niet teveel van.

En als de hoofdrol spelers nu minder aantrekkelijk waren zou het verhaal dan anders gelopen zijn? Nee er zijn meer films waarin deze situatie speelt. Zijn de personen in de film echt of Imaginary friends. Maar de uitleg hoe de situatie of verbeelding is ontstaan vond ik best geloofwaardig in de deze film. Uiteindelijk gaat het over het avontuur dat hoofdrolspelen beleeft om naar Sydney te komen. Niet altijd even realistisch en soms kinderachtig maar je vraagt je wel af hoe het eindigt.