The Social Network (2010)

Drama / Biografie

geregisseerd door David Fincher
met Jesse Eisenberg, Andrew Garfield en Justin Timberlake

Herfst, 2003. Na een pijnlijke beëindiging van de relatie met zijn vriendin Erica besluit Harvard student Mark Zuckerberg zijn frustraties te uiten door erover te bloggen op zijn computer. Na een aantal drankjes krijgt hij samen met zijn kamergenoot Eduardo Saverin het geweldige idee om foto’s op internet te zetten van de vrouwelijke medestudenten en ze door te sturen naar andere universiteiten, om ze vervolgens te laten beoordelen op uiterlijk. Ondanks dat Mark hierdoor in de problemen raakt met het Harvard bestuur, is het de start van een idee dat begint in zijn studentenkamer, maar al snel een wereldwijd sociaal netwerk wordt en een revolutie in communicatie. Maar 500 miljoen vrienden en een status als de jongste miljardair ter wereld krijg je niet zonder een paar tegenstoten.

Bij David Fincher:

David Fincher heeft Kevin Spacey aangetrokken bij zijn nieuwe project The Social Network.Deze film gaat over de mensen die Facebook hebben opgericht maar later de grootste ruzie krijgen.Ook Justin Timberlake is gecast(ben ik persoonlijk niet zo blij mee).

klik

avatar van Justinw
En jah hoor een nieuwe project van David Fincher, zag het net op MTV en zocht het op op internet. Hij gaat de film "The Social Network" regisseren. Justin Timberlake zal een rol spelen in de film als een van de oprichters van Facebook. De film zal ook vooral over Facebook gaan. Kevin Spacey (seriemoordenaar in Se7en) zal de film gaan produceren.

Voor meer info en het artikel.
Kevin Spacey to Produce Facebook Movie - insidefacebook.com

avatar van wimnoot
De nieuwe film van David Fincher, over facebook, ondanks die vervelende Justin Timberlake heb ik wel zin in deze film. Jesse Eisenberg is een van de grote nieuwe talenten van nu.

avatar van Elineloves
Ik heb wel vertrouwen in Justin, na het zien van Alpha Dog. Jesse vind ik dan wel weer irritant..

avatar van nisomani
David Fincher vind ik echt een super regisseur, ik hoop dat deze ook goed wordt.

avatar van jacobine_rodijk
Het de eerste draft van Sorkin mogen lezen hiervan en qua dialoog zit het weer helemaal goed. Zou ook niet verrast worden als dit op zijn minst wordt genomineerd volgend jaar voor Best Adapted Screenplay.

avatar van The One Ring
Ik vind het plot eigenlijk helemaal niet aansprekend. Kan hier werkelijk iets boeiends van gemaakt worden?

avatar van Elineloves
De invloed van internet/de computer is al vaker verfilmd, dus ben erg benieuwd hoe ze het hier aangepakt hebben.

avatar van Phoenix
Plot zou zo van een tienerkomedie kunnen komen, maar ik heb er vertrouwen in dat Fincher hier weer een lekkere cynische Fight Club-achtige film van weet te maken.

The One Ring schreef:

Absoluut. Weet niet tot hoeverre het 163 pagina's tellende scenario die ik heb mogen lezen is teruggeschaald maar naast een heen-en-weer spring situatie die de tijdlijnen lekker laat vloeien zit er voldoende materiaal in om een paar legendarische karakters voort te brengen. Parker's rol (Timberlake) heeft potentie om een iconische kl**tzak achter te laten als het materiaal goed wordt overgebracht (denk aan Mitchell uit de docu The King of Kong).

avatar van Karl van H.
Kan ook niet zeggen dat het verhaal op het eerste gezicht erg aansprekend is, maar met Fincher achter het stuur moet er wel iets van te maken zijn. Al hoop ik dat 'ie deze keer een iets minder nietszeggende film aflevert dan The Curious Case of Benjamin Button. Iets minder zoet en wat cynischer, graag

avatar van wimnoot

Ik heb nog nooit van die Reznor gehoord, maar hij was verantwoordelijk voor de muziek van The Book of Eli. Ben benieuwd.

AHWA
Met scenario's van Aaron Sorkin zit het altijd wel goed. Ben hier toch wel benieuwd naar.

avatar van Karl van H.
Met Reznor, Mr. Nine Inch Nails himself, verwacht ik een lekker donkere soundtrack. Hopelijk wordt de film zelf dat ook.

Niet dus.

avatar van wimnoot
In de link die ik eerder plaatste staat dat hij (Trent Reznor) en Atticus Ross de score van deze film gaan maken. Ross was verantwoordelijk voor de muziek van The Book of Eli. Excuseer.

avatar van Xx_se7en_xX
wimnoot schreef:

Trouwens ook een nummer uit 300. Nine Inch Nails - Just Like You Imagined om precies te zijn.

avatar van Xx_se7en_xX
YouTube - Nine Inch Nails - Just Like You Imagined (Live)

En deze ken je misschien ook wel:

YouTube - Nine Inch Nails - Hurt

Misschien ken je alleen de cover van Johnny Cash.

Nieuwe Fincher.
De teaser en het het plot maken me niet echt warm.
Maar de combinatie Fincher, Eisenhower, Spacey klinkt interessant.
Trouwens echt heel tof dat Trent 'NIN' Reznor de soundtrack gaat verzorgen!
Ik ben benieuwd.

avatar van jesse39
wimnoot schreef:

trentz renzor was de frontman van de band nine inch nails hij verzorgte ook de muziek voor fightclub teminste het intro dan

avatar van jesse39
wel jammr dat hij gestopt is met NIN maar dat nieuwe project van hem klinkt ook wel goed how to destroy angels

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Eindelijk een ''normale'' trailer. Ziet er goed uit, ben benieuwd. 'Creep' van Radiohead, gezongen door een koortje, is ook mooi in de trailer verwerkt trouwens.

Leland Palmer schreef:

Prachtig

avatar van Karl van H.
De trailer ziet er goed uit. En Creep is op magische wijze omgetoverd in een nummer dat zowaar wél luisterbaar is.

Wellicht dat Fincher zijn misser met Benjamin Button recht weet te trekken

avatar van maerk
Ziet er goed uit, ben echter nog niet compleet overtuigd. Wel past deze versie van Creep goed bij de trailer.

avatar van Phoenix
Hoooo, muziek van Reznor? Dan gaat dit misschien inderdaad weer een heerlijk zwartgallige Fincher worden!

Phoenix schreef:

Laten we hopen van wel.

avatar van wimnoot

Klinkt wel mooi zangkoor versie van Creep.