• 8.523.200 stemmen

Genre: Horror / Sciencefiction

Geregisseerd door: Declan O'Brien

Met onder meer: Eric Roberts en Sara Malakul Lane

Plot Sharktopus

"Half-shark... Half-octopus... All killer."

Een wetenschapper (Eric Roberts) creëert een nieuw geheim wapen voor het leger: de 'sharktopus', een kruising tussen een haai en een octopus die bestuurd kan worden via elektrische implantaten. De bedoeling is dat de sharktopus gebruikt wordt om de moderne piraten aan te pakken. Maar dan begeeft het besturingssysteem het en worden de stranden van Mexico het slachtoffer van de moordlustige creatie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van 606

Tja, zeer slechte effecten en acteerwerk was het nou ook niet.

Rest wat het best aardig en ook de kills waren oke.

2 sterren

avatar van jipt

jipt

606 schreef:

Tja, zeer slechte effecten en acteerwerk was het nou ook niet.

Laat dat nou net de bedoeling zijn (en het budget niet zo hoog)

avatar van 606

jipt schreef:

Laat dat nou net de bedoeling zijn (en het budget niet zo hoog)

Tuurlijk is dat de bedoeling, en dat weet ik ook heel goed.

Maar 2 is hoog genoeg voor het toch wel leuke idee en kills.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Ik heb net de beste film uit mijn leven gezien en dat is met verve Sharktopus. Schitterende acteerprestaties, schitterend camerawerk, geweldig script en hele mooie effecten. Wonderbaarlijk dat Eric Roberts in deze film zit, terwijl zijn zus Julia rolletjes in B-films vertolkt. Maar ja, Hollywood kent rare kostgangers, kennelijk. Nee, vergeet Jaws (die oorspronkelijk in mijn Top 10 stond, let wel: STOND, want Sharktopus neemt vanaf nu zijn plaats in), vergeet alle monsterfilms: SHARKTOPUS is de bom!

Nee, hoor.

0,5 *

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Wat een poster!

je ziet gewoon op het zicht dat de film niet al te veel voorstelt...

avatar van jipt

jipt

Hoezo niet? Is toch heerlijk camp voor liefhebbers. Als je weet waar je aan begint kan 't volgens mij niet verkeerd uitpakken.

Maarja het is nou eenmaal geen Jaws

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik heb me prima vermaakt met deze film, kijkt lekker weg, genoeg aktie.

avatar van Chris Redfield

Chris Redfield

lijkt meer op een videogame

avatar van Nephilim

Nephilim

Gisteravond gezien op Blu-Ray. Lekkere camp voor met een paar biertjes erbij! Ik heb me goed vermaakt.

Gave poster btw

avatar van Noodless

Noodless

606 schreef :

Maar 2 is hoog genoeg voor het toch wel leuke idee en kills.

Inderdaad , op zich wel best vermakelijk ...maar een hogere score zou te veel van het goede zijn.

4/10

avatar van otherfool

otherfool

Wie is de grootste baas, Roger Corman, Eric Roberts of toch Sharktopus zelf?!? Hoe dan ook, een leuke b-film die te belachelijk voor woorden is maar met liefde de wansmaak serveert. Telkens als het verhaal dreigt in te dutten komen er een paar schaars geklede dames voorbij en we kunnen weer verder, zullen we maar zeggen. De cast laat geregeld enorme steken vallen waarbij vooral de journaliste er een zootje van maakte, en het had wel iets spannender gemogen allemaal maarja laat ik maar niet te veel vragen.

2,5*.

avatar van Edie

Edie

Nee, helaas kan ik hier niet van genieten.. Ik ben een grote liefhebber voor b-films en wat veel mensen slecht vinden vind ik soms al stiekem erg leuk.. Maar niet dit, kan ook he-le-maal niks positiefs melden over deze film.. Irritante acteurs, trieste special effects, idem camerawerk..

0.5*.. Zou zo van The Asylum zijn afgekomen..

avatar van henkula

henkula

stranden waar alleen mooie vrouwen mogen komen.... waar is dat ook alweer?

avatar van jordandejong

jordandejong

Achja, je weet wat je kan verwachten. Bikinibabes die nog voordat hun naam bekend is het afleggen tegen een geanimeerd uit de kluiten gewassen monster.

De actrices zijn gecast voor hun figuur. Geef ze is ongelijk. Dit is wat de kijkers willen. Ik vond Kerem Bursin wel een beetje irritand met z'n overhemd open om z'n sixpack te showen. Man doe dat overhemd dicht, zeker gezien die regenwolken die voortdurend boven die zee hingen.

de Sharktopus is hilarisch. Mooiste moment vond ik dat hij die vrouw opslokt wanneer ze aan het bungeejumpen is. Ook het deel in het resort is wel geinig.

Het grootste minpunt is toch wel dat de film te lang duurt. 89 minuten is teveel van het goede, zeker bij een film als deze. Na een uurtje had ik het wel gezien.

Briljante poster trouwens: http://thatwasabitmental.files.wordpress.com/2011/06/sharktopus2d.jpg

dutchtuga

Erg lollig. Met het juiste verwachtingspatroon valt er nog best wat te genieten van een dergelijke film. Sommige scènes zijn heerlijk droog (die bungeejump-scène ) en met acteurs als Eric Roberts in je gelederen heb je nog wat aardig acteerwerk ook. De speelduur had inderdaad wat korter gemogen, het scheelt misschien een half puntje, maar al met al was dit een fijne dosis pulp.

Edit: Roger Corman

dutchtuga

Hier nog de langere recensie.

avatar van Curriculum

Curriculum

Dit is ongetwijfeld de erbarmelijkste inferieure domme film. Een belediging voor een persoons intellect. Hoe kunnen ze zoiets produceren. Waarom besteden ze hier geld aan nota bene?

Ik wou dat ik lager kon stemmen dan een 0,5, want dit is niet eens stemwaardig.

avatar van baasbas17

baasbas17

Curriculum schreef:

Ik wou dat ik lager kon stemmen dan een 0,5, want dit is niet eens stemwaardig.

ben het volledig met je eens.ikl had laatst piranha 3d en 3dd gezien en vond ze vrij slecht, maar toen ik deze film zag wist ik dat ze het bij pirsanha nog aardig gedaan hadden. want dit is een blamage voor de filmindustrie

baasbas17 schreef:

Ik denk niet dat de makers hiermee zullen zitten.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Make me proud, pumpkin." ... " !!!

Typische genre film (Heropfrissing) !!! 'Sharktopus' is een zalige

Heropfrissing, ook mede door het nieuwe deel.

Je weet op voorhand wat je kan verwachten en alles is zo ontzettend heerlijk

fout met duidelijke getrukeerde effecten, maar dat zoek ik juist bij dit soort

genre films. In deze film valt heel wat te beleven met genoeg over the top

scènes die meer dan eens je wenkbrauwen doen fronsen ...!

avatar van feyenoordfan01

feyenoordfan01

vermakelijke onzin!

avatar van Rodger

Rodger

Oei! wat een foute film.

Zo fout dat ik hem toch heb afgekeken.

Slechte acteurs, en special effects niet om aan te zien.

1.0 * (omdat het af en toe lachwekkend was)

avatar van Woland

Woland

Tja, een typisch Syfy-monsterfilm-prul. Met alles erop en eraan. Een mallotig monster wat behoorlijk beroerd geanimeerd is. Een slap verhaal, met irritante karakters en typetjes, en slechte acteurs. Waarvan de vrouwelijke slechte acteurs dan ook puur gecast lijken omdat ze er goed uitzien in bikini. Het plot slaat uiteraard nergens op, en eigenlijk is het leukste van de film nog om je te verbazen over hoe beroerd dit wel niet is. Je weet wat je kan verwachten, en in z'n genre is dit een redelijk gemiddelde entry. Waarbij de sharktopus in ieder geval genoeg in actie komt om nog voor een beetje vermaak te zorgen.

avatar van shrink

shrink

• 2032 stemmen

Het is niet best, maar je kunt er best nog wel naar kijken. Paar aardige kills, mooie vrouwen en mooie plekken waar ik zelf geweest ben.