Cargo (2017)

Australië
Drama / Horror

geregisseerd door Ben Howling en Yolanda Ramke
met Martin Freeman, Anthony Hayes en Caren Pistorius

Andy is besmet met een dodelijk virus in de nasleep van een zombiepandemie. Hij is gestrand op het platteland van Australië en heeft 48 uur om een nieuwe voogd te vinden voor zijn dochtertje en een middel om haar te beschermen tegen zijn eigen veranderende toestand. De verlossing ligt misschien bij een geïsoleerde Aboriginal stam, maar om toegang te krijgen moet hij eerst het vertrouwen zien te winnen van een jong inheems meisje.

avatar van tattoobob
Zombies zombies en nog eens zombies......nou het moet maar weer

kappeuter (moderator)
Aangekocht door Netflix. Release in 2018

EDIT:
Vanaf 18 mei op Netflix

kappeuter (moderator)
Wat heeft voor zin om nog weer link te posten naar FilmTotaal de NL trailer staat al hierboven en bij de updates.

avatar van bjerik76
kan ff niet op de titel komen, maar zat Arnold Schwarzenegger ook niet zo'n soort film ? " Meggie / Maggie of zoiets ?

Matige film over een man die 48 uur de tijd heeft om bescherming te vinden voor zijn babydochtertje. Een post-apocalyptische film waarbij de mix tussen drama en horror niet goed uit de verf komt. Het verloop weet ook weinig nieuws of verrassends te bieden. Het Australische landschap is het meest originele aspect van de film en vormt een prima decor en levert een aantal prachtige plaatjes op.

avatar van rondh
Verassende film! Natuurlijk is het zombie genre niet echt origineel. Ook in deze film gaat het weer over overleven maar de setting is anders. Vader die zijn dochter in veiligheid moet brengen voordat hij zelf in een zombie veranderd.

Er zit genoeg spanning in, genoeg drama. Acteerwerk is best goed. En de beelden zijn goed gefilmd.

Beter dan gemiddeld

avatar van Picker
Prima drama film met een zweempje zombie.

Genre; drama/sf!! Dus voor de hardcore hak-en zaag horror fans.; dit is geen horror!

avatar van John Milton
Geen publiekslieveling dit, maar smaakte me wel. Langzaam, maar wel fijn

De zoveelste.

't Is ondertussen toch vooral de schaamteloosheid waarmee dit soort dingetjes uitgebracht worden. Zelf iets toevoegen is al lang geen doel meer zo blijkt. Nu is dat ook gewoon deel van het horror genre, maar de serieux die vaak in dit soort films heerst maakt het toch een stuk lastiger om er van te genieten.

Een infectie blah blah blah. Het verhaal hoeft niet meer neergeschreven te worden, het is al zovaak verteld. Freeman is een redelijke toevoeging, de inheemse bevolking is eens wat nieuws en de setting is mooi, maar het baat relatief weinig als je weer iemand door een landschapje ziet sleuren, op de vlucht voor een stel slepende zombies/geïnfecteerden.

Qua horror valt er echt niks te beleven, het drama is ook nooit echt interessant of geloofwaardig. Wat rest er dan? Niet veel. Visueel heel gewoontjes, de soundtrack is me zelfs niet opgevallen. Bandwerk dus, maar ditmaal uit Australië.

avatar van mcdaktari
Deze film zal niet door iedereen gewaardeerd worden omdat er niet heel veel actie in zit, maar persoonlijk vond ik het helemaal nog zo'n slechte film niet. Waar het virus vandaan komt krijg je niet te weten, tenminste het is mij niet duidelijk geworden, maar ik ben wel de hele film geboeid gebleven. Martin Freeman speelt zijn rol ook redelijk goed. Iedere keer weer als ik hem in een film zie moet ik meteen aan de Hobbit denken.
Maar toch een aangename film, althans voor mij dan.

avatar van bjerik76
erg voorspelbaar allemaal, echt spannend / gore valt er ook niet te zien.

avatar van horizons
Voorspelbaar of niet het gaat in deze film niet om de spanning of gore. Dit is gewoon een hele fijne menselijke ingetogen film met wat zombies op de achtergrond.

De zoveelste pandemiefilm....en ja hoor..met kreupel lopende figuren, zombies, die eigenlijk nauwelijks een rol spelen in het slappe en te langdradige verhaal. Aboriginals zijn de redders...wat geen toeval isNet als de figuren in de film, steken de makers ook hun kop in het zand, en doen er geen enkele moeite voor, om er iets behoorlijks van te maken....We've seen it before...200 times....Ach Netflix, dan weet je het al. gewoon een geflopte productie ( 2018) die snel uit de bioscopen verdween, waarop Netflix hem aankocht voor 500$...hahhaha

horizons schreef:

4 sterren........voor een zeer matige B-film???

frans123 schreef:

4 sterren........voor een zeer matige B-film???

Als een B-film het doet zoals Cargo dan krijgt die van mij vier sterren. A, B of zelfs C staat los van of een film kan vermaken en bekoren.

horizons schreef:

Ach ..ieder zijn eigen mening en smaak natuurlijk....Maar waarom denk je dat het gemiddelde hier 2,7 is???

frans123 schreef:

Smaak zeker, maar als we over gemiddeldes beginnen: 81% op rottentomatoes, 6,9 avg rating, 71% audience score.
Dus gemiddeldes = whatever.

horizons schreef:

Dus gemiddeldes = whatever.

Ik begrijp die percentages niet..
Is goed hoor....however... het blijft een slechte B-film...lol
Discussion closed??

frans123 schreef:

Ik begrijp die percentages niet..

rottentomatoes % is wel makkelijk:
Het staat voor aantal positieve recensies van journalisten/kranten/websites; alle reviews die cijfer hoger dan 5,5 zijn zorgen voor hoger percentage.
Dus een film heeft tien recensies. Zes recensies zijn een voldoende, vier een onvoldoende. Het rt percentage is dan 60%.

Dus voor Cargo waren 8 van de 10 recensies positief. Of het zessen of tienen waren staat los van dat percentage.

rottentomatoes % is wel makkelijk:

Dus slechte recensenten, journalisten, websites.........Hier 2.7 gemiddeld.....Dat is het cijfer 5.4......Op deze pagina al vijf tweeen.....Dus we zien het allemaal verkeerd???

Niet verkeerd. Anders.

avatar van james_cameron
Sfeervolle, vrij naargeestige Netflix-original uit Australië, een aardige aanwinst binnen het postapocalyptische zombiegenre. Traag en niet bepaald een aktiefilm, maar de film weet te scoren op andere gebieden. Zo zijn de personages goed uitgewerkt, steekt de film visueel fraai in elkaar en is het script gedurfd en compromisloos. Ik kon er wel iets mee.

avatar van Mark de Jong
Prima film. Vooral het begin. Langzaam worden dingen duidelijk. Verrassende vondsten.

Interessante film, een klein beetje voorspelbaar, niet heel veel actie en gore maar bleef ondanks dat toch geboeid kijken.

avatar van keimpeS
Viel mij tegen, ondanks langzaam verteld blijft het je toch boeien. Martin Freeman zet hier een hele goede rol neer, erg sterk. Het gaat weer over zombies maar wat mij betreft wel 1 van de betere zombiefilms van de laatste tijd, zelfs mijn ouders vonden het wel een goede film!

avatar van Corcicus
Na Les Affamés de tweede aparte zombiefilm die ik de afgelopen weken zag. Leuk dat het genre blijft inspireren, al blijft wat dat betreft Pontypool wel de onbetwiste leider. De Aboriginals blijken de enigen te zijn die zich staande kunnen houden in de post-apocalyptische wereld (waarom ben ik niet verbaasd?) terwijl de Aussies vallen als vliegen. Prachtige natuurbeelden en een goed acterende peuter maken het feest compleet. Vond Martin Freeman nu niet bepaald geschikt voor deze rol, maar de film blijft boeien tot het einde.

avatar van Corcicus
keimpeS schreef:
Zelfs mijn ouders vonden het wel een goede film!

Het is inderdaad een familiezombiefilm. Gorehounds wezen gewaarschuwd.