Killing Bono (2011)

Verenigd Koninkrijk / Ierland

geregisseerd door Nick Hamm
met Ben Barnes, Krysten Ritter en Martin McCann

'Killing Bono' is het verhaal van twee uiteenlopende levens. Wanneer Bono en zijn band U2 afstevenen op wereldberoemdheid bewandelt zijn schoolvriend Neil McCormick het tegenovergestelde pad. Slechte drugs, vreemde sex, bizarre kapsels, Neil heeft het allemaal meegemaakt tijdens zijn zoektocht naar roem. Maar soms hebben de grootste mislukkelingen de meest interessante verhalen te vertellen. "Het probleem van jou kennen is dat jij alles gedaan hebt wat ik altijd had willen doen," klaagde Neil ooit tegenover zijn beroemde vriend. "Ik ben jouw dubbelganger," antwoordde Bono. "Als jij je leven terug wil, zul je me moeten vermoorden". Nou, dat was een interessante gedachte...

avatar van sinterklaas
Deze wil ik dolgraag zien!!

avatar van F.
F.
hij lijkt me supertof! De trailer heb ik net ook gezien; ziet er goed uit
ik weet niet hoe ik hem anders moet posten, aangezien hij nog niet op youtube staat.

avatar van Guinness
Wanneer komt deze film in de bioscoop?

avatar van jarno1975
1 april 2011 is de release in Engeland maar denk dat deze geen bioscooprelease zal krijgen.

Dat zou jammer zijn.

avatar van Guinness
Is dit de laatste film waar Pete Postlethwaite in acteert?

Trailer ziet er leuk uit! Ben benieuwd.

Lijkt me vet! Ben de soundtrack aan het luisteren en die klinkt goed. Wanneer komt hij uit in Nederland? Iemand een idee?

avatar van Guinness
Vanaf 28 Augustus te koop op Bol (geen NL ondertiteling)

avatar van Goodwillhunting
Ik heb Killing Bono gisteren gezien en wat heb ik me mateloos ge ergerd aan die Neil McCormick. Je gaat langzamerhand medelijden krijgen met het broertje van Neil. Alhoewel ik weet dat film niet direct over u2 gaat vond ik het jammer dat je zo weinig van hun te zien kreeg. het was boem flats pats en ze waren beroemd.

avatar van Gameover
Goodwillhunting schreef:

weinig te zien van u2 vond ik juist het beste aan de hele film.

avatar van DramaKing
Killing Bono schept qua titel al verwachtingen die ze jammer genoeg niet helemaal waarmaken. Je ergert je aan de hoofdpersoon, en daar moet je als kijker wel van houden (ergeren aan de hoofdpersoon). Neil wil het allemaal zelf doen (peuterpubertijd) maar omdat je de oorzaak van die drang niet uiteengezet krijgt snap je hem gewoon niet en dat zet de film (ondanks een paar vrij humoristische momenten) toch bij het rijtje films dat je niet lang zal bijblijven. Het beste aan de film was misschien de komische bijrol van Pete Postlethwaite als oude nicht.
Deze film trapt in de oudste valkuil van filmmaken, je moet de hoofdpersoon kunnen volgen in het belang dat achter zijn daden schuilgaat.

avatar van mock turtle
aardig concept. niet echt grappig. net aan de 3*

avatar van henkula
vond het een leuke komedie, bij een komedie mag er best iemand tussen zitten die vervelend is, dan zijn de andere grappen des te beter.

Een tamelijk conventionele, vaak overdreven en soms grappige muzikale tragikomedie over een loser: op een naïeve wijze en met zelfoverschatting heeft hij een grote droom, n.l. wereldberoemd worden. Het verhaal ging over twee broers die voortdurend op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats waren. De regisseur had moeite om de vaart erin te houden. De muziek was het meest sterke onderdeel van de film.