London Boulevard (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door William Monahan
met Colin Farrell, Keira Knightley en David Thewlis

Mitchel (Colin Farrell) is een net vrijgelaten crimineel. Hij wil het criminele milieu graag achter zich laten. Dat lijkt te lukken als hij een baan aangeboden krijgt waarbij hij Charlotte (Keira Knightley), een geïsoleerd levende jonge actrice, moet beschermen. Maar zijn verkeerde vrienden uit het verleden blijven maar bij hem aankloppen en slepen hem mee in hun criminele activiteiten die steeds verder uit de hand lopen.

avatar van sinterklaas
Allejezus, wat word deze film hier ongewaardeert en komen de cijfers niet hoger dan 2,5* Wat is dit??

Nu maar eindelijk eens een zeer positief bericht.

London Boulevard vond ik toch een dijk van een film en Colin Farrell speelt toch weer erg goed en is erg cool als bodyguard van Charlotte (schitterend gespeeld ook door Knightsley.) Na zijn criminele verleden besluit hij dat werk maar gewoon aan te houden alleen is ook dat baantje niet altijd even rooskleurig. Charlotte is namelijk een hoofddoel in de roddelpers en word dag en nacht door de papparazzi gefotografeerd en geschoffeerd. Ook word het er niet makkelijker op wanneer zijn beste vriend (een zwerver) door zinloos geweld word vermoord en Mitch ook weer langzamerhand terug bij zijn criminele maatjes valt die hem ook totaal nog niet zijn vergeten. Ik vond die maffiabaas ook echt prachtig neergezet door Ray Windstone, wat een geweldige cynische en grofgebekte gast was dat zeg. Ook Colin Farrell kon der weer wat van overgens.

Verder is dit gewoon een film die van top tot teen lekker loopt en het is weer iets wat je van een Britse misdaadfilm mag verwachten; erg veel botte cynisme en extreem geweld en heel veel vloeken en schelden. Nee, in London Boulevard gaat het nog wel flink te keer. Ik vond bv die scenes dat Mitch die twee papparazzi gasten een koekje van eigen deeg geeft, of dat van: welke neger is de dader? bv echt geweldig.

Ook het einde was nog best apart. Mitch was er dan toch beter vanaf geweest als ie die jonge dader die zijn vriend heeft vermoord had neergeschoten zonder te twijvelen.

Maar voor de rest een prachtige film. Niks mis mee en ik heb er uitbundig van genoten.

avatar van Filmkriebel
Mij viel het redelijk tegen. Zoals ik dacht is het net als in Carlito's Way het verhaal van een vrijgekomen crimineel die achtervolgd wordt door zijn verleden en steeds dieper in de problemen komt. Maar dan wel sleazy british style. Het probleem is dat de film veel en snel verspringt naar kleine oninteressante zijplotjes (de alcoholieke zus, de door paparazzi geplaagde ster, de chanterende detective, de homo-goeroe-achtige "beschermer" van de ster) die bijna niks aan de film toevoegen. Goed idee om personages te gaan uitwerken maar verder krijgen deze personages geen echte plaats in het verhaal. De weinige momenten dat de film de goede kant op gaat is wanneer Ray Winstone met een sterke présence in beeld komt en Colin Farrell met hem te maken krijgt, want ook Farrell maakte de film nog enigszins de moeite waard. Verder is het een zwaar verprutste film.

HALVE TAMME.
(Aparte film).Keira Knightley en Colin Farrell eigenlijk kijk ik nooit films waarin hun acteren/spelen,maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze twee.Goed acteerwerk en een leuk verhaal.

avatar van Triple G
Nah. Elke keer dat ik het gevoel kreeg een goeie kant op te gaan was er weer een een of andere set back. Een paar leuke scenes, Keira altijd lekker om naar te kijken (haar rol hier was echter nihil) en met een, zij het wellicht correcte, dooddoener
van een einde. Had echt veel strakker gekund. Beetje jammer.

......wat is er zo geweldig aan deze film.? zo heb ik er nog een paar honderd (britse) gezien. het enige opvallende aan de film vond ik de acteur die gand speelde. top! het verhaal is in drie minuten opgeschreven....we zorgen elke drie minuten voor een dooie,en niemand blijft dan over.......de film is hard,maar niet spannend.halve ster.

avatar van jipt
Winstone Knightley voor de rest niet al te boeiend. Einde kennen we al uit Layer Cake.

Matige film waarin een ex-gevangene gaat werken voor een actrice als een soort bodyguard. Een nogal een rommelig verhaal met te veel personages en zij-plotjes die allemaal maar voor de helft zijn afgewerkt. Verder een cast met aardig wat bekende namen.

avatar van Noud
Romellige film, voorin in het begin, en op het laatst lijkt alles enorm afgeraffeld te zijn. Er zijn inderdaad teveel zijplotjes die weinig belicht worden. Maar vond ze wel iets komisch hebben, de detective met zijn grijns, de roddelpers.
Muziek geweldig, mede omdat ik aantal nummers niet ken en deze graag wil horen!
En de dame in kwestie..... very nice...Maar daar kan ik geen extra punten voor geven, ook al zou ik dat willen.

avatar van Heseven
Allereerst wil ik kwijt dat de film gebruikt maakt van een erg interessante verzameling aan muziek! Wat betreft positieve aspecten blijft het daar jammer genoeg bij.

Persoonlijk vind ik dit een van de minste films van Knightley, maar dat valt niet aan haar te wijten. De film weet eigenlijk nergens echt door te breken en blijft over het geheel erg oppervlakkig. Zoals al vaker werd genoemd zijn alle bijrollen erg warrig en lijkt het alsof de film als het ware 'aan elkaar is geplakt'.

Het viel mij op dat zodra er meer op het doek moest verschijnen (3 personen in een conversatie bijvoorbeeld) de film erg onrustig over kwam. Je aandacht wordt afgeleid en er moeten een reeks close-ups komen om je weer terug te trekken.

En ligt het aan mij of is de kleding van Collin Farrell erg vreemd uitgekozen? Een groot deel van de film speelt zich toch af in de wat mindere wijken en iedereen is vrij gewoontjes (als straat crimineel) uitgedost. Farrel wandelt daarentegen bijna de gehele film in z'n nette pakje rond door de achterbuurt.

Ik had liever een mooi contrast willen zien tussen zijn werk bij Charlotte en zijn oude leventje in de criminaliteit, dat is ook waar de film heen wil, namelijk de keuze tussen twee groepen.

Ik kom helaas niet boven de 2.5* uit. Had hier meer van verwacht.

avatar van Nitraat
Wat is keira knightley toch mooi he

avatar van cantforgetyou
Best een vermakelijke film. Vooral leuke eye candy. Colin en Keira zijn niet lelijk. Het verhaal was soms wat apart. Maar bleef toch boeien.

avatar van DeWolff
Redelijk goede film en door de prima ondersteunende muziek een half puntje meer.

Standaard film dat weinig nieuws brengt. Verhaallijn is te voorspelbaar en het einde ook. Mix van The Bodyguard met wat Pulp Fiction invloeden, beroemd meisje wordt verliefd op ex crimineel die voor haar als beveiliger werkt.

Dankzij Ray Winston een voldoende, wat kan die man akelig goed een gangster neer zetten.

avatar van SmackItUp
Niks nieuws, maar onderhoudend genoeg om te blijven kijken. Winstone is wat dat betreft de uitblinker. Farrell speelt altijd dezelfde rollen, maar is redelijk goed in wat hij doet. Verder weinig bijzonders.

Kleine 3*.

avatar van BlueJudaskiss
Bizar ondergewaardeerde film, echt een veel te laag gemiddelde dit. Het verhaaltje dwarrelt lekker alle kanten op, maar de film heeft een acteursensemble waar je U tegen zegt, is prachtig in beeld gebracht en heeft een aangename sfeer en soundtrack. Geen idee waar al die negatieve reacties vandaan komen.

avatar van De wind
Vermakelijk. Toch vind ik dat veel scenes in deze film elkaar onlogisch opvolgen. Muziek in de film beter dan de gemiddelde acteur, Winstone en Farrell stijgen daar gelukkig ver boven uit.

Best oké.

William Monahan doet misschien iets z'n best om een bekend thema en genre op z'n eigen manier te doen, dat terwijl zijn stijl nu niet zo uitzonderlijk is, maar het zorgt er wel voor dat London Boulevard een film is geworden die op zekere manier blijft hangen.

Aan bekende (en bekwame) acteurs in ieder geval geen gebrek. Farrell en Knightley zijn usual suspects, maar ook erg fijn om bijv. een Thewlis en Marsan weer eens aan het werk te zien. Dat zijn toch heren die zelden een slechte rol neerzetten, zelfs in mindere films.

De film is een typisch Brits gangstergebeuren, maar dan wat minder opzichtig en stijl en toon. Het is iets rustiger, net iets meer gericht op het drama, maar niet zonder wat zwarte humor en de nodige dosis schunnig taalgebruik. Een fijne combinatie, die jammer genoeg in vergelijking met z'n genregenoten net iets te braaf uitvalt.

Maar vermaken doet de film zeker. Het duurt niet te lang, het tempo is goed, de personages boeien en het einde is passend. Een happy end had het niet iets te flauw gemaakt, dat je er als kijker wel op zit te hopen spreekt vooral in het voordeel van de personages.

Monahan laat zien iets in z'n mars te hebben, maar mist iets wat z'n film er echt laat uitspringen.

avatar van IH88
“Heard you been lookin' for me...”

London Boulevard is een aparte kruising tussen een Guy Ritchie film en Carlito's Way. Zonder de flair en humor van Ritchie, en zonder de intensiteit van Carlito. En zonder Pacino natuurlijk. De film springt van de hak op de tak zonder dat het bijzonder interessant wordt.

Gelukkig weten de acteurs met Farrell en zeker Winstone wel raadt met hun kleurrijke rollen. En ook Knightley is aardig in een wat muffige en te kleine rol als bekende actrice. Regisseur Monahan probeert het wel met een snelle regie, harde actie en die rauwe Engelse achterbuurt mentaliteit, maar het resultaat is een wat rommelig geheel die geen indruk maakt. Zelfs het indrukwekkend bedoelde einde niet.

Vond het wel een aardige film alleen het einde viel me vies tegen. Dat kostte ze een halve punt.

avatar van jippie2010
Eerste deel *3.5
Middenstuk *2.0
Slot *3.5
Eindoordeel: *3.0

Daar zult u het mee moeten doen.

avatar van gizzegiz
Prachtfilm! Zeg ik, terwijl het echt mijn genre normaal niet is!

avatar van Zwolle84
'[Hier zou een interessante quote staan als deze film interessante quotes bevatte]'
De Keira-herzieningen, deel 19

Om maar met de deur in huis te vallen: London Boulevard Is met afstand de zwakste schakel in Keira Knightleys overwegend sterke filmografie. Nu lopen de rillingen me al snel over de rug bij misdaadfilms in dat vreselijke Engelse Lock Stock-jasje, maar William Monahan maakt het wel heel bont.

Of eigenlijk juist totaal niet, want London Boulevard is totaal smoelloos. Op elk vlak. De acteerprestaties zijn kleurloos, met Colin Farrell zelf voorop. Op het visuele vlak springt niets eruit. De soundtrack bestaat uit een paar nikserige deuntjes die oeverloos worden herhaald... Eigenlijk is er gewoon geen enkele prikkel voor welk zintuig dan ook te ontdekken.

Dat geldt ook voor het plot en de uitwerking daarvan. Het misdaadverhaaltje is oninteressant en ook nog eens heel braaf in beeld gebracht, om over het totaal niet uit de verf komende liefdesplotje maar te zwijgen. Een canvas waar ook Keira totaal niets mee kan en ook niet lijkt te willen kunnen.

Nee, dit wordt alleen maar nóg slechter bij elke kijkbeurt. Totaal mislukt filmpje.

avatar van panax
aparte film