• 8.300.302 stemmen

The Crow: City of Angels (1996)

Actie / Thriller | 84 minuten

Genre: Actie / Thriller

Alternatieve titel: The Crow II

Geregisseerd door: Tim Pope

Met onder meer: Vincent Perez, Mia Kirshner en Richard Brooks

Releasedatum: 21 augustus 1997

Plot The Crow: City of Angels

"Believe in the power of another"

Tijdens het feest der doden in Los Angeles zijn Ashe Corven en zijn zoon getuige van een executie. Ze moeten dit met de dood bekopen. Een kraai brengt hem echter terug naar zijn vriendin Sarah, die hem vertelt dat hij moet uitzoeken wie er achter hun dood zat. Het spoor leidt naar een drugdealer en zijn excentrieke topman.

imageimageimage

avatar van PEN15

PEN15

Do you know how to fight?

Do YOU know how to die?

Veel van dit soort tenenkrommende dialogen in dit geheel onnodig, overbodige vervolg op the crow. Er vallen doden en het is een sombere weerspiegeling van LA in de toekomst, maar een gangster komt zich behelpen bij een peepshow waar een vrouw haar kleren aanhoudt. Zelden zoiets doms gezien. Dat is wel erg preuts werk van iemand die zijn brood verdient met het schieten van videoclips voor een muziekzender.

Tarkus

Tarkus schreef:

Ook een goede, doch iets minder film dan het eerste deel.

Eigenlijk is deze film net hetzelfde als het eerste deel, een gelijkaardig verhaal, maar met andere personages.

Uiteraard is Brandon Lee (tijdens de opnamen van de eerste film dodelijk verongelukt) niet van partij, en wordt vervangen door Vincent Perez, die het er toch goed vanaf brengt.

Maar ik heb vooral met bewondering gekeken naar de rol van rockicoon Iggy Pop, die hier prachtig is in een voor hem op maat gechreven rol.

Ook een ander icoon uit de muziekgeschiedenis maakt in deze film zijn opwachting, namelijk Ian Dury (van Ian Dury and The Blockheads, punkband uit de jaren '70), inmiddels ook al een hele tijd overleden.

Wederom heb ik ook weer genoten van de (hardrock) soundtrack.

Toch een kleine opmerking voor de heren die de DVD hoesjes van informatie voorzien, de hoes vermeld een speelduur van 122 minuten terwijl de werkelijkheid 82 minuten is, dat voel je je toch een beetje bedrogen als je je aankoop daarop baseerd en wil genieten van een 2 uur durden prent, die dan 40 minuten korter blijkt te zijn, of zou het alweer een verkoopstruuk zijn.

Ik kende de film al van vroeger en wist dat hij goed was, maar toch zullen velen zich een beetje bedrogen voelen door de verkeerde informatie.

Toch kan ik hem aanraden, net als de eerste van deze 2 Crow filmen.

Deze film is me deze tweede keer dat ik hem kijk iets minder bevallen.

Het lijkt te erg op de eerste film en gaat daardoor snel vervelen.

Maar het blijft wel leuk de Rockiconen, Iggy Pop en wijlen Ian Dury, aan het werk te zien.

avatar van TronMan

TronMan

Grootste probleem van deze film, het is een vervolg van een klein meesterwerk met veel dank aan Brandon Lee. Deze crow acteur heeft het gewoon niet, ook daarbij kunnen de mede spelers niets veranderen. Neem nou zijn kleding. Hij ziet er niet uit met z'n navel shirtje..Ook zitten er overdreven veel kleur en rook in de prent. Sarah met haar junk snuitje voegt ook niks toe.Is gewoon saai. Dan de Bad Guy ,deze is echt slecht gecast, heeft niks,doet ook niks. En zijn eind is uiterst slecht bedacht, en in beeld gebracht. Af en toe hoor je nog de originele soundtrack, dat is prettig. Voor de rest vond ik de muziek hierin, vrij matig.

Iggy en Dury zijn best leuk, als ze op een podium staan/stond.

Stiekum is het lowbudget kleine derde deel 'Salvation ' zelfs nog beter. Daar zit meer sfeer in ondanks hij niet zo duister is, en het verhaal is beter uitgewerkt. Ook de tv serie is aan te bevelen.

Deel 4 'Wicked Prayer 'is echt verschrikkelijk.

avatar van Phantasm

Phantasm

Eigenlijk net zo goed en vermakelijk als zijn voorganger.