The Crow: City of Angels (1996)

Alternatieve titel: The Crow II

Actie / Thriller

geregisseerd door Tim Pope
met Vincent Perez, Mia Kirshner en Richard Brooks

Tijdens het feest der doden in Los Angeles zijn hij en zijn zoon getuige van een executie, en ze moeten dit met de dood bekopen. Een kraai brengt hem echter terug naar zijn vriendin Sarah, die hem vertelt dat hij moet uitzoeken wie er achter hun dood zat. Het spoor leidt naar een drugdealer en zijn excentrieke topman.

neo (crew)
zonder de rol van iggy pop was de film stukken beter geweest. de sfeer vond ik toch nog lekker duister en vooral het eind vind ik erg goed. maar voor de rest is het een beetje een troep. 2.5 sterren

avatar van Sjan
Uhm, vette muziek (optreden van de Deftones zie je niet vaak in een film)! Jammer van de rest!

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het eerste deel was geniaal, een vervolg kan dus enkel tegenvallen. Het is dan ook geen verrassing dat The Crow: City of Angels niets is vergeleken met het origineel. Desondanks zit de film hier en daar best aardig in elkaar en kent zijn goede momenten. Het maakt City of Angels misschien weinig bijzonder, maar het principe weet nog wel te vermaken.

3 kleine sterren.

avatar van V
V
Wat een k*tfilm. Fan zijnde van het eerste deel is dit echt een ramp. Die Perez straalt niets uit. Hij is niet cool, niet duister, maar wel een spaanse gay. Sorry, die man past niet bij het personage. Men tracht tevens het verhaal van 1 te kopieren, met wat kleine wijzigingen (hij gaat wat anders dood, de badguys zijn, zo mogelijk nog extremer dan in 1 (derhalve nogal over the top en ongeloofwaardig)). Deel 3 is voor een actiefilmpje trouwens nog wel aardig. Maar deel 1 zal niemand meer overtreffen
Oh ja, 1 ster.

avatar van Flipman
Ik weet niet precies wat ik van het acteerwerk vind. De film is een herhaling van zijn voorganger, alleen nu vader/zoon in plaats van verloofde/verloofde. Het einde vond ik alleen maar raar en niet kloppen met iemand die nog steeds niet precies weet wat er met hem aan de hand is. Wat ik wel heel bijzonder vind is de sfeer, dat gele licht de hele tijd geeft de film een heel fantasie-achtig sfeertje en dat weet ik wel te waarderen. Maar verder gewoon een kopie van deel een, die een 2,5 waard is.

Oh ja, de muziek is wel enorm gaaf en past geweldig bij de film!

Film viel tegen.Was gewoon een kopie van de eerste met andere personen een beetje andere dood.Film was wel weer goed duister vond ik.Had misschien wat meer kunnen worden maar het is mislukt.Deel 1 was zeer goed, nu is het nieuwe er af en hoofdpersonage is niet goed voor deze rol.Iggy Pop doet het wel nog goed,wist zelfs niet dat hij hier een rol had:-).
2.5sterren voor de moeite nog

avatar van Halcyon
Heb hier vooral genoten van het rolletje van Iggy Pop. "You think I'm afraid of you? You think I'm afraid? Youuuuuuu think I'm afraaaaaaaaaaaaaid....?"

avatar van Flipman
Ja, dat was cool ! Ze hadden Iggy trouwens als Funboy willen casten in deel één, maar dat lukte niet met zijn concertschema, of zo.

avatar van 606
deze zin ben ik het mee eens erg cool.
toch de sfeer in deze film was TOP TOP echt GAAF.

4,5 ster

avatar van 606
606 schreef:
deze zin ben ik het mee eens erg cool.
You think I'm afraid of you? stupid ashole You think I'm afraid? Youuuuuuu think I'm afraaaaaaaaaaaaaid....?"
toch de sfeer in deze film was TOP TOP echt GAAF.

4,5 ster

heb gister op dvd gezien maar snap niet dat hij zo laag scoort.
er is zo veel spanning en de omgeving is zo duister.

blijf bij mijn stem van 4,5

do you want me sugar babe

Natuurlijk moest er weer een vervolg komen.
Spijtige zaak. Deze haalt het bijlange niet van het 1ste deel.
Vond de film bij sommige momenten nog wel meevallen.
Krappe 2.5/5!

avatar van L-Lyndon
het enige dat deze film interessant maakte was Iggy pop
de rest van de cast kan niet boeien en de film was uiteindelijk een zwakkere variant van het eerste deel
toch nog 2 voor Iggy pop dus

avatar van sinterklaas
Ook in de zomer van 2005 gezien direct na The Crow 1.

Dit was dan een ietsje mindere maar evengoed een vermakelijk vervolg. Dit keer met een heel nieuw begin gespeelt door de Zwitser Vincent Perez. Opnieuw oogt alles weer lekker donker en creepy en word er redelijk in geacteerd. Ook leuk dat Iggy Pop een rol krijgt in deze film als slechterik. Het verhaal is wel een beetje hetzelfte als deel 1 maar voor vermaak staat deze niet in de weg. Wel jammer dat deze zo kort duurt.

Ook deze moet ik eens herzien.

ok niet zo goed als deel 1 maar toch nog wel een maffe film met over the top bad guys heel donkere coole decors en een donkere sfeer
logica en een goed scenario moet je hier natuurlijk niet verwachten
leuke bijrol van good old iggy

Ook een goede, doch iets minder film dan het eerste deel.
Eigenlijk is deze film net hetzelfde als het eerste deel, een gelijkaardig verhaal, maar met andere personages.
Uiteraard is Brandon Lee (tijdens de opnamen van de eerste film dodelijk verongelukt) niet van partij, en wordt vervangen door Vincent Perez, die het er toch goed vanaf brengt.
Maar ik heb vooral met bewondering gekeken naar de rol van rockicoon Iggy Pop, die hier prachtig is in een voor hem op maat gechreven rol.
Ook een ander icoon uit de muziekgeschiedenis maakt in deze film zijn opwachting, namelijk Ian Dury (van Ian Dury and The Blockheads, punkband uit de jaren '70), inmiddels ook al een hele tijd overleden.
Wederom heb ik ook weer genoten van de (hardrock) soundtrack.
Toch een kleine opmerking voor de heren die de DVD hoesjes van informatie voorzien, de hoes vermeld een speelduur van 122 minuten terwijl de werkelijkheid 82 minuten is, dat voel je je toch een beetje bedrogen als je je aankoop daarop baseerd en wil genieten van een 2 uur durden prent, die dan 40 minuten korter blijkt te zijn, of zou het alweer een verkoopstruuk zijn.
Ik kende de film al van vroeger en wist dat hij goed was, maar toch zullen velen zich een beetje bedrogen voelen door de verkeerde informatie.
Toch kan ik hem aanraden, net als de eerste van deze 2 Crow filmen.

avatar van film88888
Idd stuk minder als het prachtige eerste deel, maar slecht is hij echt niet !

Perez vond ik goed gecast, en Iggy Pop vond ik eigenlijk wel nog redelijk spelen hoor.

Het verhaal is net het zelfde als zijn voorganger, en alles is ook beetje het zelfde, dus we kennen dit allemaal al wel.

Dus je kunt weten wat je er van mag verwachten.

Een dikke 3,0 (net geen kleine 3,5 sterretjes.)

avatar van Halcyon
Geen echt vervolg, eerder een remake met andere personages en lichtjes andere subplots. Iggy Pop steelt de show, maar voor de rest is het huilen met de pet op. Het sfeertje is er zwaar op achteruit gegaan tegenover het eerste deel, met name de decors en de belichting zien er erg nep uit. Bijgevolg is dit tweede deel enkel goed voor één goede scène: de confrontatie tussen Ashe en Curve.

avatar van krosnicky
in prinsiepe kun 1000 delen van the crow maken want alle 4 de films zijn toch groten deels het zelfde . maar nu over city of angels zeer goeje actie de humor is wat minder als in de 1ste en ik had toch liever lee terug gezien maar dat kon helaas niet want hij stierf bij de opnames van de 1 ste crow film

avatar van T.S.S.A.
Wat een bagger film!!!

Hij kan niet tippen aan het perfecte origineel.
Ik heb na deze film nogmaals deel 1 gekeken en heb mijn stem voor deze daarom alleen nog maar meer verlaagd.

Het enige pluspunt aan deze film was de manier waarom de daders dood gingen. Verder was het misschien wel de slechtst sequel die ik ooit gezien heb.

avatar van brabusRUS
Moet je Crown 1 gezien hebben?

xam
Wat een baggerfilm.
waar het origineel dus nog origineel was is dit alleen een hele slechte copie.
zeer slecht acteerwerk van alle personages.
spanning door het overacteren volledig afwezig.
de enige reden dat ik deze film 1 ster geef is omdat 0 sterren niet mogelijk is en ik de halve ster wil bewaren voor de weinige films die het presteren nog slechter te zijn.

orbit
Het was niet het origineel, maar de eerste film.. dit zou het vervolg moeten zijn.. maar erbarmelijk, zoals je zegt.

avatar van Aapje81
Ik was erg onder de indruk van het eerste deel en zelfs The Crow Salvation kon mij erg bekoren. Een aantal jaren geleden was ik hier al eens aan begonnen maar toen heb ik hem afgezet, ik had me er toen veel van voorgesteld maar het was een flinke teleurstelling.

Perez zie ik meestal wel graag met Swept from the Sea als hoogtepunt. Ik had verwacht dat hij een charismatische Crow neer zou zetten maar dat viel erg tegen. Heel af en toe kon hij er net mee door maar overtuigde te weinig. Dit kan overigens ook de schuld zijn van de regisseur want die doet werkelijk alles fout wat je maar fout kan doen. Alles ziet er verschrikkelijk amateuristisch uit. Het scenario stelt niets voor, de personages zijn zo belachelijk dat ze totaal niet overtuigen. De decors en belichting zijn kitcherig en het acteerwerk is gewoon dieptriest vooral de opperboef was gewoon waardeloos. Een derderangs pornoacteur zou zich nog schamen voor deze prestatie.
Het enige dat ik de moeite waard vond was de soundtrack met o.a. Hole, N.Y. Loose, PJ, Harvey en Korn en ach Iggy Pop heeft wel een schattige bijrol, maar over het geheel genomen is dit een zeer ondermaats vervolg dat absoluut niet in de buurt komt van zijn voorganger.

avatar van maerk
Pope probeert hetzelfde te doen als Proyas, maar slaagt er maar half in... Of eigenlijk maar een kwart.

Ik begin even met het positieve: Het sfeertje. De film oogt erg duister en Pope weet wel het naargeestige sfeertje uit The Crow na te bootsen. Best knap om een overtuigende fantastiewereld te creëren in zo'n slechte film. Maar ondanks de sfeer is de film erg saai tot ronduit lachwekkend. Het verhaal is ook gewoon The Crow, maar dan ietsje anders. Geen vrouw maar een zoontje, geen gitaar maar een motor en een andere bad guy. Perez doet heel veel onder voor Lee. Brandon Lee deed het goed, Perez zet hier een slechte rol neer. Op sommige momenten viel het wel mee, maar als hij achter zijn moordenaars aan gaat speelt hij lachwekkend slecht. Zo kon ik zijn personage ook niet serieus nemen. Een voor een jaagt hij zijn moordenaars naar de andere wereld, maar zonder enige spanning of iets. Slaapverwekkend wordt de film op een gegeven moment. De finale is ook niet veel soeps. De bad-guy krijgt de Crow krachten en kan niet dood, maar wordt wel gedood door de kraaien. Ach, flikker toch op. Wat een hoop onzin allemaal. Het sfeertje en bij vlagen redelijke camerawerk zorgen er nog voor dat de film iets heeft dat het een beetje waard is om naar te kijken.

avatar van GijsDeBeelde
Er hing een leuk sfeertje, de decors en de outfits waren wel leuk. Iggy Pop speelde een rolletje, leuk. De muziek was dik in orde. Maar dit was het dan ook wel. Het verhaal was… niets? De dialogen waren vreselijk zwak. De personages waren niet echt overtuigend. De slechte waren grappig en de goede waren belachelijk. Hoe weinig charisma kan je ‘The Crow’ schenken?

avatar van Near_Dark
Aangezien ik de eerste The Crow (1994) altijd een goeie film heb gevonden kon ik het me niet permitteren deze tweede nooit te zien. Omdat bijna iedereen me vertelde dat het een rotslechte film was heeft het geduurd tot nu,
13 jaar later, dat ik hem voor't eerste heb gezien.

De eerste 15 minuten waren rotzooi, een amper te volgen beeldenstroom die ogenschijnlijk kant noch wal raakt.
Maar daarna komt er gelukkig structuur in het verhaal en wordt alles duidelijk.

Het is een onvervalste B-Film die nergens het niveau haalt van zijn voorganger maar voor de liefhebbers toch nog genoeg weet te boeien door er een genietbare geweldfilm van te maken. De erg sfeervolle soundtrack is zeker het vermelden waard, die is beter dan gemiddeld en valt meteen op.

6/10.
Na dat vervelende eerste kwartier werd het toch nog een erg genietbare Actie-Geweldfilm die me kon boeien tot op't einde. Het zag er allemaal erg groenachtig uit, maar dat zal nodig geweest zijn om de special effects er nog enigszins geloofwaardig uit te laten zien

De moeite om eens gezien te hebben, ALS je een fan bent van dit genre

avatar van nognooit
In deze film was destijds ontzettend veel in de postproductie geknipt.
Te veel, zodat het verhaal wat onduidelijk is op sommige momenten en daarom eisen fans al jaren een directors cut. Wie weet komt die ooit.

Deze film is namelijk niet zo zeer een remake, maar eerder een subtiel vervolg. Het speelt zich ongeveer twintig jaar af na het origineel en het karakter Sarah, het jonge meisje uit het eerste deel, zit er ook weer in. Dit keer gespeeld door Mia Kirshner.

Zelf heb ik de film al jaren niet meer gezien, maar ik vond de sfeer altijd erg geslaagd.

ik vind het wel een leuk vervolg.

Reinbo
Wat een rommelig en ongeïnspireerd zootje dit.

avatar van tattoobob
Eerste deel was geniaal...deze is nog te doen...maar hierna werd het pas echt slecht.

avatar van PEN15
Do you know how to fight?
Do YOU know how to die?

Veel van dit soort tenenkrommende dialogen in dit geheel onnodig, overbodige vervolg op the crow. Er vallen doden en het is een sombere weerspiegeling van LA in de toekomst, maar een gangster komt zich behelpen bij een peepshow waar een vrouw haar kleren aanhoudt. Zelden zoiets doms gezien. Dat is wel erg preuts werk van iemand die zijn brood verdient met het schieten van videoclips voor een muziekzender.

Tarkus schreef:
Ook een goede, doch iets minder film dan het eerste deel.
Wederom heb ik ook weer genoten van de (hardrock) soundtrack.
Toch kan ik hem aanraden, net als de eerste van deze 2 Crow filmen.

Deze film is me deze tweede keer dat ik hem kijk iets minder bevallen.
Het lijkt te erg op de eerste film en gaat daardoor snel vervelen.
Maar het blijft wel leuk de Rockiconen, Iggy Pop en wijlen Ian Dury, aan het werk te zien.