The Crow: Salvation (2000)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Horror

geregisseerd door Bharat Nalluri
met Eric Mabius, Kirsten Dunst en William Atherton

In dit derde deel van de "The Crow"-reeks volgen we Alex Corvis, die opgepakt is voor de moord op zijn vriendin en hiervoor geëxecuteerd is. Hij wordt teruggebracht uit de dood door een kraai en ontdekt dat een corrupte politiemacht achter de moord zit. Hij gaat achter de moordenaars aan en moet de mysteries achter de gebeurtenissen zien te achterhalen.

Deel 1 was nog wel ok, maar ik weet niet eens zeker of ik deel 2 heb gezien

neo (crew)
deel 1 was goed,deel 2 redelijk en dit deel is echt bagger.een aflevering van de serie bij v8 is nog beter.

Pfff hij was idd erg slecht het is dat er niks in de videotheek was.

Weeh. Ik heb deze uiteindelijk toch maar een keer gehuurd, maar het slaat echt allemaal helemaal nergens op.

avatar van tovenaar
Waar staat deel 2 op de site?

avatar van tovenaar
Waar staat deel 2 op de site?

ik kan deel 2 niet vinden, die heette toch City of Angels? Ik zie hem niet als ik op Crow zoek en ook niet op city of angels... hmmm

avatar van as
as
Het is shit, shit shit.
What a waste of time! Give me a break.
Geef me Alex Proyas terug. Weet iemand toevallig waar hij nu mee bezig is???????

avatar van pjotr
Volgens mij heeft hij net Garage Days afgerond - een musical....

en dan heb ik zelfs een zwak voor Dunst
*,5

Kirsten Dunst is inderdaad altijd wel de moeite waard!

avatar van U-96
Wat ik wel goed aan deze film vond is dat er een beetje vaart in zit, en dat de uiteindelijke hoofddader om het leven komt zoals hij ook verdient. Dat komt in films maar weinig voor. ***

U-96 schreef:

Dat komt in films maar weinig voor. ***

Volgens mij komt dat juist in het merendeel van de films voor, maar vooruit.

avatar van U-96
tovenaar schreef:

Volgens mij komt dat juist in het merendeel van de films voor, maar vooruit.

Die politieagent heeft ervoor gezorgd dat die jongen een zeer pijnlijke dood stierf. In veel films zie je dan dat hij dat uiteindelijk omkomt door een paar kogels of door wat anders. In deze film sterft hij zoals hij het verdient.

MaTtIeBoY
Nooit spannend, nooit goed. * ster

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Mwoah, toch niet zo slecht als ik in eerste instantie had verwacht. Hoewel de film, net als City of Angels overigens, nergens ook maar een beetje bij het niveau van het origineel komt, de film heeft gelukkig zijn momenten. Er wordt een aardige sfeer neergezet en dankzij de vlotte soundtrack en de duistere sfeer komen er nog best wat aardige momenten voorbij. Desondanks mag het nu wel afgelopen zijn met de vervolgen, want beter wordt het er ook weer niet op.

Ben in een goede bui, 3 kleine sterren voor deze.

avatar van Rujar
(uitgemolken)

avatar van Flipman
Een twee. Behalve precies hetzelfde verhaal heeft deze film met zijn voorgangers nog iets andersgemeen, namelijk dat er een heel aparte sfeer in zit.

Verder stoort het me wel dat er in beide vervolgen steeds vier daders zijn met één leider, dus steeds dezelfde formule! Ik bedoel, beide vervolgen hebben wel IETS, maar waarom paaken ze het dan met die daders niet wat anders aan, met een dader meer of minder, of dat degene die het geheim van de kraai ontdekt niet de laatste, maar de op een na laatste is, zodat er wat meer spanning in zit!

En het acteerwerk kan ook stukken beter!

Een twee...

avatar van nirvana
Niks orgineels meer, meer van hetzelfde. Als je de orginele The Crow gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Deel 2 leek nergens op en deel 3 is nog erger. De komende delen wil ik zelfs niet meer zien! Verloren geld. De scary sfeer kennen we van deel 1, de schmink ook, de zwarte jas ook en de kraai tekens na de moorden ook en zelfs het verhaal begint afgezaagt te worden. Ik vraag me af waarom ze hier vervolgen op blijven maken...? Deel 1 was de beste, al de rest erna is gewoon rommel.

hmmmm ben ik de enige film die deze film wel leuk vond??? ok het is precies hetzelfde als deel 1 maar dat maakte me niet zoveel uit ik vond het toch weer een goede film...

nee....ik dacht dunst zit er in dus het zal wel mee moeten vallen maar nee....

pimp-juice schreef:

ik heb de andere delen van Crow niet gezien, misschien vind ik daarom deze ook wel weer leuk, ik zal eens naar de andere films kijken en dan misschien mijn stem aanpassen, maar voor nu vind ik het wel een 4 waard.

The Scorcher
Dit is niet goed.

avatar van krosnicky
heb deze half gezien maar wat ik zag was wel oké maar de 1ste blijft de beste

avatar van Leviwosc
Ik heb erg veel plezier beleefd aan deze film, ik snap de lage score dan ook niet. Mooi verhaal, goed uitgewerkt en goed geacteerd.

avatar van krosnicky
redelijke film . net als zijn na komer ( The crow wicked player ) gangd er wat minder donker over de film dan de vorige delen die donker is trouwen volledig weg in wicked player en voor de rest van ik soms een glimp op van brandon lee wat zeer aangenaam is . dan is de aanwezigheid van kristen dunst ook nog een plus punt aan de film

avatar van Aapje81
Verrassend goede Crow film die in ieder geval een stuk beter beviel dan het tweede deel. Nu zie ik Dunst ook erg graag dus dat helpt wel.
The Crow zelf vond ik redelijk maar kan nog altijd niet tippen aan het orgineel. Ik kan niet begrijpen dat hij kort haar heeft dat past niet bij dit personage. Maar verder heb ik me hier kostelijk mee vermaakt.

avatar van 606
Minder dan deel 2 want die was veel meer duister dan deze.
En de Crow was niet eng genoeg.
Verders wel ok allemaal.

3 sterren