• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.520 stemmen

The Crow: Salvation (2000)

Actie / Horror | 102 minuten

Genre: Actie / Horror

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Bharat Nalluri

Met onder meer: Eric Mabius, Kirsten Dunst en William Atherton

Gesproken taal: Engels

Plot The Crow: Salvation

"For Vengeance, For Justice, For Love."

In dit derde deel van de "The Crow"-reeks volgen we Alex Corvis, die opgepakt is voor de moord op zijn vriendin en hiervoor geëxecuteerd is. Hij wordt teruggebracht uit de dood door een kraai en ontdekt dat een corrupte politiemacht achter de moord zit. Hij gaat achter de moordenaars aan en moet de mysteries achter de gebeurtenissen zien te achterhalen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Blindfold

Deel 1 was nog wel ok, maar ik weet niet eens zeker of ik deel 2 heb gezien

avatar van neo

neo

deel 1 was goed,deel 2 redelijk en dit deel is echt bagger.een aflevering van de serie bij v8 is nog beter.

avatar van dttom

dttom

Pfff hij was idd erg slecht het is dat er niks in de videotheek was.

avatar van Blindfold

Blindfold

Weeh. Ik heb deze uiteindelijk toch maar een keer gehuurd, maar het slaat echt allemaal helemaal nergens op.

tovenaar

Waar staat deel 2 op de site?

tovenaar

Waar staat deel 2 op de site?

ik kan deel 2 niet vinden, die heette toch City of Angels? Ik zie hem niet als ik op Crow zoek en ook niet op city of angels... hmmm

avatar van as

as

Het is shit, shit shit.

What a waste of time! Give me a break.

Geef me Alex Proyas terug. Weet iemand toevallig waar hij nu mee bezig is???????

avatar van pjotr

pjotr

Volgens mij heeft hij net Garage Days afgerond - een musical....

avatar van Ericinho

Ericinho

en dan heb ik zelfs een zwak voor Dunst

*,5

avatar van blitzwingz

blitzwingz

Kirsten Dunst is inderdaad altijd wel de moeite waard!

avatar van U-96

U-96

Wat ik wel goed aan deze film vond is dat er een beetje vaart in zit, en dat de uiteindelijke hoofddader om het leven komt zoals hij ook verdient. Dat komt in films maar weinig voor. ***

U-96 schreef:

Dat komt in films maar weinig voor. ***

Volgens mij komt dat juist in het merendeel van de films voor, maar vooruit.

avatar van U-96

U-96

tovenaar schreef:

Volgens mij komt dat juist in het merendeel van de films voor, maar vooruit.

Die politieagent heeft ervoor gezorgd dat die jongen een zeer pijnlijke dood stierf. In veel films zie je dan dat hij dat uiteindelijk omkomt door een paar kogels of door wat anders. In deze film sterft hij zoals hij het verdient.

MaTtIeBoY

Nooit spannend, nooit goed. * ster

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Mwoah, toch niet zo slecht als ik in eerste instantie had verwacht. Hoewel de film, net als City of Angels overigens, nergens ook maar een beetje bij het niveau van het origineel komt, de film heeft gelukkig zijn momenten. Er wordt een aardige sfeer neergezet en dankzij de vlotte soundtrack en de duistere sfeer komen er nog best wat aardige momenten voorbij. Desondanks mag het nu wel afgelopen zijn met de vervolgen, want beter wordt het er ook weer niet op.

Ben in een goede bui, 3 kleine sterren voor deze.

avatar van Rujar

Rujar

(uitgemolken)

avatar van Flipman

Flipman

Een twee. Behalve precies hetzelfde verhaal heeft deze film met zijn voorgangers nog iets andersgemeen, namelijk dat er een heel aparte sfeer in zit.

Verder stoort het me wel dat er in beide vervolgen steeds vier daders zijn met één leider, dus steeds dezelfde formule! Ik bedoel, beide vervolgen hebben wel IETS, maar waarom paaken ze het dan met die daders niet wat anders aan, met een dader meer of minder, of dat degene die het geheim van de kraai ontdekt niet de laatste, maar de op een na laatste is, zodat er wat meer spanning in zit!

En het acteerwerk kan ook stukken beter!

Een twee...

avatar van nirvana

nirvana

Niks orgineels meer, meer van hetzelfde. Als je de orginele The Crow gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Deel 2 leek nergens op en deel 3 is nog erger. De komende delen wil ik zelfs niet meer zien! Verloren geld. De scary sfeer kennen we van deel 1, de schmink ook, de zwarte jas ook en de kraai tekens na de moorden ook en zelfs het verhaal begint afgezaagt te worden. Ik vraag me af waarom ze hier vervolgen op blijven maken...? Deel 1 was de beste, al de rest erna is gewoon rommel.

avatar van pimp-juice

pimp-juice

hmmmm ben ik de enige film die deze film wel leuk vond??? ok het is precies hetzelfde als deel 1 maar dat maakte me niet zoveel uit ik vond het toch weer een goede film...

avatar van dje-em

dje-em

nee....ik dacht dunst zit er in dus het zal wel mee moeten vallen maar nee....

avatar van stony^issa

stony^issa

pimp-juice schreef:

ik heb de andere delen van Crow niet gezien, misschien vind ik daarom deze ook wel weer leuk, ik zal eens naar de andere films kijken en dan misschien mijn stem aanpassen, maar voor nu vind ik het wel een 4 waard.

avatar van The Scorcher

The Scorcher

Dit is niet goed.

avatar van krosnicky

krosnicky

heb deze half gezien maar wat ik zag was wel oké maar de 1ste blijft de beste

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Ik heb erg veel plezier beleefd aan deze film, ik snap de lage score dan ook niet. Mooi verhaal, goed uitgewerkt en goed geacteerd.

avatar van krosnicky

krosnicky

redelijke film . net als zijn na komer ( The crow wicked player ) gangd er wat minder donker over de film dan de vorige delen die donker is trouwen volledig weg in wicked player en voor de rest van ik soms een glimp op van brandon lee wat zeer aangenaam is . dan is de aanwezigheid van kristen dunst ook nog een plus punt aan de film

avatar van Aapje81

Aapje81

Verrassend goede Crow film die in ieder geval een stuk beter beviel dan het tweede deel. Nu zie ik Dunst ook erg graag dus dat helpt wel.

The Crow zelf vond ik redelijk maar kan nog altijd niet tippen aan het orgineel. Ik kan niet begrijpen dat hij kort haar heeft dat past niet bij dit personage. Maar verder heb ik me hier kostelijk mee vermaakt.

avatar van 606

Minder dan deel 2 want die was veel meer duister dan deze.

En de Crow was niet eng genoeg.

Verders wel ok allemaal.

3 sterren

avatar van Brabants

Brabants

• 2005 stemmen

The Crow: Salvation is een enorme teleurstelling dat dit deel in de reeks wordt geplaatst. Deel 2 was qua verhaal een kopie van deel 1 maar had nog wel de ingrediënten qua stijl en performance. Dit 3e deel heeft helemaal niets. Meer woorden heeft het niet nodig man o man toch.