Bless the Child (2000)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Chuck Russell
met Kim Basinger, Rufus Sewell en Christina Ricci

Wanneer Maggie thuiskomt ontdekt ze daar haar drugsverslaafde zus Jenna, die haar baby bij haar achterlaat. Maggie voedt het kind op alsof het haar eigen kind is, ondanks dat het kind autistisch blijkt. Naarmate het kind ouder wordt uit het autisme zich echter op schrikwekkende wijze. Ondertussen wordt er een serie kindermoorden gepleegd in de stad.

avatar van Captain Pervert
Ik weet niet hoe ik de laatste paar maanden terecht kom bij sekte/satanisme films zoals Kiss The Girls, Constantine, The Ninth Gate, Les Rivieres Pourpres etc, maar dit is op Constantine na wel de minste van het stel.
Hoewel Basinger en de rest van de cast het aardig doen, en de visuele effecten ietwat gedateerd aandoen maar niet storend slecht zijn, is het een algeheel gevoel van "we hebben het allemaal al eens eerder gezien" wat de film de das omdoet.

2.5 sterren

vond er maar niks aan.

avatar van 606
Aardig voor 1 keer om te zien.
Verhaal is redelijk en net als het acteerwerk.

2,5 ster

avatar van pooper
vage film, en ik hoopte dat die in de loop van de film beter zou worden maar nee, soms werd die leuker maar daarna haakte die weer af.

Idd wel aardig om eenmaal te zien.Hij was niet slecht.Maar ook niet echt goed.

Het thema waar deze film om draaide sprak mij wel aan. Dat was dan ook zowat de enigste reden waarom ik deze film gezien heb. Bless the Child begon naar mijn gevoel best goed en zo had ik ook af en toe het gevoel dat dit best wat leuks kon worden om naar te kijken. Tot mijn grote spijt moet ik jullie meegeven dat het resultaat niet naar behoren is uitgewerkt. Zo werkte de special effects mij enkel maar op de zenuwen. Ze gaven totaal geen meerwaarde aan de film en waren nou ook niet bepaald om naar huis te schrijven. Qua verhaal zat het wel goed, ook al zag je alles van mijlenver aankomen. Erg matige horrorfilm.

avatar van Boeikens
Matig.

Acteren zat wel goed en sfeer viel best mee maar verhaal was niet erg origineel en de fx waren vrij slecht, vooral die ratten!

avatar van xxc
xxc
Net zoals hieronder staat sprak ook mij het thema aan. Ik houd daar wel van, films over het geloof. Daarom was ik erg benieuwd na Bless the Child.

Kim Basinger heb ik altijd al graag zien spelen. Een mooie vrouw om te zien en ze heeft ook nog eens veel acteertalent. Ook leuk dat Christina Ricci een rolletje in deze film heeft. Dus ja, de acteerprestaties waren wel in orde.

Het verhaal zelf vind ik jammer. Het is te veel 'onderzoeken' en 'gemauw' en te weinig van het hele 'geloofgebeuren'. Ik had verwacht dat ik een film te zien zou krijgen wat nog meer gefocust was op Satan, of op God. Maar nee, ik kreeg er te weinig van te zien.
Voor de rest is het verhaal opzich wel in orde.

avatar van knusse stoel
Leuke film met een geloofwaardig geheel. Het viel ons op dat er aardig wat acteurs in voorkwamen die wij kenden en dan hebben we het niet over Kim Basinger , ze acteerden ook allen op niveau.
De soms negatieve reacties komen ons dan ook wat vreemd over maar.....smaken verschillen.
Wij blijven erbij dat het een leuke film is en als je van het genre houdt is dit zeker een film die je mag/moet zien!

avatar van Daan258
Zeker geen onaardig filmpje en heb me hier ook prima mee vermaakt.
Horror is deze film zeker niet, meer drama/thriller.
Echt spannend werd deze film ook niet, maar door het verhaal en het best aardige acteerwerk van Kim Basinger en het meisje die cody speelt, wist deze film me zeker tot het eind te boeien en verveelde me ook nergens.

Verwacht geen horror film want dan zal het best tegenvallen.
Ik heb me hier in ieder geval prima mee vermaakt.

een hele leuke film heb me prima vermaakt.en er zit een goed verhaal in. van begin tot het einde spannend.