The Guilty (2000)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Canada
Thriller

geregisseerd door Anthony Waller
met Bill Pullman, Devon Sawa en Gabrielle Anwar

Callum Crane staat op het punt om voor de rechtbank te verschijnen wanneer hij, in een dronken bui, een secretaresse misbruikt. In dezelfde week ontmoet Crane zijn biologische zoon Nathan Corrigan. Voordat Crane echter weet wie Nathan is, biedt hij hem geld aan om de secretaresse te vermoorden. Nathan besluit het niet te doen, maar één van zijn vrienden besluit de moord, uit geldnood, wél te plegen.

neo (crew)
ik heb van een vriend gehoord dat de film niet echt goed in elkaar zit en de logica meerdere malen over hoop wordt gegooid

avatar van lorelei
Eigenlijk had ik niks van deze film verwacht. Ik ben gewoon een fan van Devon Sawa en dus moest ik die film zien! Mijn verwachtingen waren te laag. Ik vond het een leuke, maar ook wel vreemde film.

Ik heb me wel de hele tijd zitten ergeren aan de lippen van die vrouw! Wat enorm!

Maar The guilty krijgt van mij 3 sterren

Op zich is het geen verkeerde film om te kijken. Sommige dingen zijn redelijk voorspelbaar, maar er zitten ook nog wel verrassingen in. Een leuke zondagavondfilm. ***

avatar van De Knip
Ik kan me aansluiten bij de vorige 'spreker', wel vermakelijke film, maar iets te teveel nadruk gelegd op plotwendingen.

***

Ik vond de plotwendingen. juist prachtig een steen goede film voor mijn een dikke 8 dus 4*

avatar van Jorick
Ik sluit me volledig bij Stinissen aan

Leuke film, boeit van de eerste tot de laatste minuut. Heb me prima vermaakt

avatar van 606
Toch gek dat deze film weinig bekentenis heeft plus een lage score, de film zit erg goed in elkaar het is gewoon prachtig en super spannend.
Alles klopt en er wordt ook nog eens prima geacteerd.

4 sterren

avatar van Filmkriebel
Deze film moet het vooral hebben van de vele wendingen en er zit een flinke vaart in waardoor de tijd voorbij vliegt. Chantage, verkrachting, moord... er worden heel wat misdaden gepleegd, dan vooral door een te ambitieuze advocaat die het ook nog eens tot rechter schopt. Alle personages zijn op één of andere manier aan elkaar gelinkt. De voortdurende strijkers op de achtergrond werkten storend. Dit is trouwens een remake van een vroegere Britse TV-film. Goed verhaal, maar er zijn toch ook wat onlogische stukken die opvallen.

The Guilty (1992)