Ava (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door Tate Taylor
met Jessica Chastain, Common en John Malkovich

Ava is een uitstekende huurmoordenaar die geheime operaties uitvoert voor de overheid. Ze reist de hele wereld rond en haar expertise bestaat uit het uitschakelen van, voornamelijk, vooraanstaande namen. Wanneer een klus helemaal uit de hand loopt bevindt Ava zich in een levensbedreigende situatie. Ze wordt nu op de hielen gezeten door haar voormalige werkgevers.

• vanaf donderdag 19 november te koop op dvd en blu-ray

avatar van weerwolf79
BlueJudaskiss schreef:

Of het was echt heel erg slecht.

Nee de azijn was in de aanbieding

avatar van Walter S.
weerwolf79 schreef:

Nee de azijn was in de aanbieding

Nee, de film is heel slecht.

avatar van schumacher
Middelmaat aktie filmpke, 13 in een dozijn, ik heb al veel beter gezien maar ook al veel slechter.

avatar van macrobody
Een degelijke productie maar het verhaal, pfff. Bad guys/girls met trauma's en issues, zo ik het kunnen omschrijven. Het acteerwerk was ook niet altijd even best, met name de ex-vriend en zus. Over de geloofwaardigheid nog maar te zwijgen. Geen voldoende van mij in ieder geval.

avatar van AmazingPP
Aardige actie thriller waar de nadruk nogal ligt op drama. Het trauma van de hoofdrol met alles erop en eraan overheerst de film een beetje, waardoor de actie eigenlijk op de tweede plaats komt en dat hoort niet in dit soort films. Als ik dit soort films kijk wil ik actie, actie, actie. Toch vond ik het geen slechte film met name door de cast die goed acteert. Geloofwaardigheid zoek ik nooit in dit soort films, dan kun je ze beter niet kijken. Heb me prima vermaakt. 3 *

avatar van Pazmaster
Een aardige cast met Jessica Chastain, Geena Davis, John Malkovic en Collins Farrell. De wat minder bekende acteurs spelen helaas wat minder. Verder een middelmatig verhaal met hier en daar wat leuke actie, een film met ups en downs dus. Desondanks heb ik me niet verveeld, sommige scènes vond ik nog best vermakelijk zelfs. Ik rond het daarom toch af naar boven, 3 kleine sterren.

avatar van weerwolf79
Walter S. schreef:

Nee, de film is heel slecht.

Alleen is de film dat niet, dus is het gewoon een azijnzeikerd

avatar van BlueJudaskiss
weerwolf79 schreef:

Alleen is de film dat niet, dus is het gewoon een azijnzeikerd

Nee, de film is 'gewoon' , echt heel slecht.

Gelikte actiefilm met een imposante cast én een oppervlakkig, flinterdun verhaaltje, dat al talloze malen eerder –en beter!– in beeld is gebracht. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat regisseur Tate Taylor c.s. zich hebben laten leiden door soortgelijke Koreaanse actiefilms. Matig.

Over the top maar wel vermakelijk.

avatar van Angelo2
Standaard actie film met wat drama. Na 10 minuten ben je alweer vergeten wat je gezien hebt. Leuk voor een keer. Een krappe voldoende.

avatar van aSMoDeuS
Vanwaar de lelijke digitale rookgranaten? Pfff.

Heel matig dit.

ffdenken
Ik had veel meer verwacht van deze cast! De actie scenes zijn erg overdreven... verhaal is niet origineel... erg matig allemaal. Ik kon er niet enthousiast van worden.

avatar van james_cameron
Middelmatige aktiethriller, nog net het aankijken waard door leuke bijrollen van John Malkovich en Colin Farrell. Jessica Chastain is zoals gebruikelijk erg afstandelijk en houterig in de hoofdrol. De plot kun je bij aanvang uittekenen en de aktiescenes houden niet bepaald over. Meest memorabel is Geena Davis, die een paar erg mooie scenes heeft als de moeder van Ava. Jammer dat we haar niet wat vaker zien in films tegenwoordig.

avatar van grandpa
Samen met grandma op de bank met een pot popcorn en we hebben ons geen moment verveeld. 1 van de 13 in een dozijn maar wel een lekkere wegkijker.

avatar van joolstein
Eens in de zoveel tijd verschijnt er wel een actiefilm waarin een karakteractrice de heldin mag spelen. Na Scarlett Johansson, Charlize Theron en Jennifer Lawrence is het nu de beurt aan Jessica Chastain om zich uit te leven in een stel vechtscènes. De film is niet de sterkste die in het rijtje past, maar biedt toch een vermakelijke anderhalf uur. Waar het regisseur Tate Taylor (The Help, The Girl on the Train) helaas aan ontbreekt is finesse tijdens de actiescènes. Daarnaast slaagt het er nooit echt in om het drama en de actie soepel samen te voegen, er zijn nogal wat losse verhaallijnen. Maar Jessica Chastain is gelukkig goed genoeg om deze middelmatige film te dragen. Ze speelt mannelijke collega's Colin Farrell en John Malkovich moeiteloos van het doek. (hadden ze misschien last van de #MeToo-beweging?) Want het is Geena Davis die hier voor prima tegenspel zorgde. De film was niet zo slecht maar iets te veel de dertien in een dozijn girl assassin film.

avatar van blurp194
Tsja. Jessica Chastain ziet er fantastisch uit, en al helemaal met dat rode snollenjurkje aan. Dat is dan ook wel zo ongeveer het enige dat de film te bieden heeft, verder is het droefenis alom. De combinatie breekbaar, verslaafde en killer werkt hier niet goed, het verhaal is te ongeloofwaardig en boeit niet, de filosofische clou waarom het uiteindelijk draait is al helemaal niet interessant. Plaatjes kijken en verder niet opletten, dat is het beste. Ohja, Malkovich is prima bezig, Farrell irriteert me vooral, en leuk om Ioan Gruffudd weer eens te zien, als is het in een klein rolletje. En Joan Chen lijkt de eeuwige jeugd te hebben, haast geen spat veranderd sinds Twin Peaks.

Actiefilm die probeert meer diepgang te krijgen door emotie er in te brengen in hoofdpersonage Ava.
Maar dit komt niet echt over. De gevechten zien er ook nog eens nogal geforceerd uit.
"Ava" kijkt op zich nog steeds wel lekker weg als geheel maar zeker als bioscoopfilm schiet het een en ander veel te kort.