The Crow: Wicked Prayer (2005)

Fantasy / Horror

geregisseerd door Lance Mungia
met David Boreanaz, Edward Furlong en Tara Reid

Luc Crash, de leider van een gewelddadige motorbende, vermoordt de jonge Jimmy Cuervo en diens vriendin Lily, in de hoop in een onsterfelijke demoon te zullen veranderen. Helaas mislukt zijn plan, en het is Cuervo die uit de dood opstaat en in de gedaante van een kraai wraak wil nemen op de moordenaar van zijn vriendin.

Lijkjuh
Wel een goeie film maar het origineel blijft het leukst ^^

The Scorcher
Ze hadden het écht wel moeten houden bij The Crow van Alex Proyas.

Dit is gewoon fout !

avatar van krosnicky
slechtste van de 4 er gangt geen donkerboven deze film zoals in deel 1 en 2 de nodige humor was ook niet aanwezig furlong leek meer op een gedrogeerde gotic dan op The Crow het duurde ook ontstent lang voor aleer ik actie scenes zag en dan was het nog actie van het zwakste nivau en dan die bad guy ze konden even goed rowan atkinson voor bad guy laten door gaan die had het nog beter gedaan

avatar van krosnicky
deze film in 1 woord gezegt brol

avatar van kirk douglas
ooit door ontbrekende informatie op het hoesje voor de eerste aangezien,en gekocht.
het verhaal is leuk bedacht maar de uitwerking is en blijft slap.
de actie is erg zwak en vol met onzin bijv: die muggenlamp of dat gedoe met die honkballknuppels.David Boreanaz maakt zich middels overacting tot een schertsfiguur.
Edward Furlong is een slappe crow.
Tara Reid was nog best redelijk hoewel ze niet echt weet of ze nou bang of arrogant moet kijken.
de gastrollen van Danny Trejo en Dennis Hopper helpen ook niet veel verder,geen van beide kan ook maar een beetje van zijn talent laten zien. de sfeer van het origineel is intussen ook verloren gegaan hopen maar dat dit de laatste blijft.

avatar van Aapje81
Ik weet niet zo goed wat ik met deze film aan moet. Het personage van The Crow vind ik geweldig en dan vooral de donker-romantische sfeer die erom heen hangt.

Maar in deze film zit werkelijk alles behalve de elementen die The Crow zo interessant maken. Furlong met zijn liefje was nog best te pruimen maar als hij dan als The Crow verschijnt kan hij te weinig overtuigen. Het totale gebrek aan duisternis helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Verder was het acteerwerk van de boeven zeer zwak. Toen ik hierna zat te kijken moest ik voortdurend denken aan de prestatie van Heath Ledger als The Joker. Dat was pas een boef voor een comic. Dit waren meer aangeklede barbiepoppen die weg waren gelopen uit een soap.

Want jongens wat zakte die David Boreanaz lelijk door de mand naar mate het einde naderde en dan heb ik het nog niet eens over Tara Reid. De halve tijd wekte zij de indruk helemaal geen idee te hebben waarmee ze bezig was. Toegegeven ze zag er best leuk uit maar acteren kan ze voor geen meter.

Het absolute dieptepunt was echter Dennis Hopper. Nu heeft die man natuurlijk heel veel rotzooi gemaakt maar wat die hier doet slaat echt alles. Voor zover al gesproken kon worden van sfeer wist Hopper met zijn performance alles nog meer de grond in te stampen.

Alles bijelkaar is dit een hele wisselvallige film die zeker aardige momenten heeft maar tegen het einde ontaard in een absurde komedie en dat is op zich best geinig maar doet zwaar afbreuk aan de film en de tradie van The Crow.

V schreef:
De prijs voor de grootste miscast van het jaar 2005 gaat op voorhand al naar.......................................... EDWARD FURLONG

Hij weet van een cool comickarakter, die perfect werd neergezet door Brandon Lee, een gothic pubermeisje te maken. Het ventje is 1 meter 50, 6 centimeter breed, heeft het gelaat van een veertienjarige, ziet eruit als een wijf en dan TOCH moet hij een duistere actieheld spelen. Dat niemand aan heeft zien komen dat dit gedoemd was om te mislukken..... the horror.

Maar goed, onze beste Edward is natuurlijk niet de enige reden waarom The Crow: Wicked Prayer een schandelijke vertoning is geworden. Wel een hele grote reden, maar niet enige. Neem nu de scriptschrijver. Hoe krijgt hij het voor elkaar om de één na de andere zinloze oneliner uit zijn pen te persen. Je kan je lachen niet inhouden als Edward Furlong toch poging na poging waagt, hilarisch zo slecht. De regisseur die niet weet hoe je sfeer in beeld om moet zetten. David Boreanaz, de in het begin nog enige acceptabele acteur, maar nadat zijn lichaam over wordt genomen door ome Lucifer aan de overacting gaat. Godsgruwelijk irritant, om over Tara Reid maar te zwijgen. Die kan een verdere carrière wel op d'r buik tatoeeren (als het aan mij ligt ).

Pure ergenis deze film, eerlijk waar, er zit werkelijkwaar geen sterke scène tussen. Ongeinspireerde, sfeerloze, dodelijk saaie bagger. BAH! 0,5*

EDIT:
Maar ik vergeet zowaar Dennis Hopper te vermelden. Belachelijke rol, maar net als in alle andere q-films waar ie zijn opwachting maakt lijkt hem dit niet te deren. Volgens mij pakt de man echt alles aan wat hem wordt aangeboden. 'Gelukkig' speelt hij hier een dikke, satanische pooier die praat als Snoop Dog.

De regisseur lijkt er ook nog eens geen enkel probleem mee te hebben om een aantal dingen letterlijk uit het eerste, overigens magistrale, deel over te nemen.
1. De dame met de 'mooie ogen' die exact hetzelfde riedeltje voordraagt als dat meisje uit deel 1. Realm of the death... put wrong things right...but sometimes, sometimes... blabla
2. Bad guy schrikt van verschijning Crow, kraai zegt droog (tenminste, dat poogt Furlong) 'BOE'
3. Crow krijgt een kogel door zijn lichaam gejaagd en zegt koeltjes 'AUCH'

Diepe, diepe, hele diepe zucht...

Zucht

Ben het helemaal met je eens, leek meer op een gothic nicht, wat een drama.

avatar van 606
The crow personage ziet er beter uit als deel 3 maar toch is deze film de minste.
Weinig moorden en de donkere stads sfeer hangt er ook niet.
Acteurs zijn redelijk.

2 sterren

avatar van voskat
Buitenaards slecht. Heb er bijna geen woorden voor.

En dat mensen hier nog meer dan 1 ster voor durven geven... tsja...

avatar van tattoobob
Tja wat moet je hier nou van zeggen........lekker laten liggen jongens..

avatar van PEN15
Was na het relaas van V toch erg benieuwd geworden. Misschien zo slecht dat hij leuk zou worden, want zoals hij het omschreef moest er misschien nog wat zijn om te lachen. Furlong die zijn rol te serieus zou nemen of Dennis Hopper..
maar nee, integendeel. Dit deed me echt pijn in mijn ziel. Heb het niet kunnen aanzien en na lang volhouden toch na dik een uur afgezet. City of Angels is hierbij vergeleken een wereldfilm en die vond ik eigenlijk niet eens al te best.
Je mag deze Wicked Prayer niet met Eric Draven samen in een zin noemen, die film was kunst, elke tikkende seconde was pakkend en bij afloop wil ik 'm direct gewoon nog een keer afspelen, zo'n soort goede film is het gewoon. Ik wil hier geen woorden meer aan vuil maken. Alle 0,5* stemmers hebben wat mij betreft gelijk. Sla de raad van mijn voorgangers niet in de wind... lekker laten liggen!

avatar van tattoobob
Tara reid.....wat vond ik dat een lekkere meid in die tijd,er is nu helaas niet veel meer van over...letterlijk een figuurlijk.
Deze film is net zoals vele een tweede deel die nooit gemaakt had mogen worden.
Er zit in deze film niets wat het in de eerste zo goed maakte.
Furlong heeft ooit maar een goede rol gespeeld en daarna had hij moeten stoppen(met drugs) .
Visueel proberen ze in deze film een beetje deel een na te streven maar het komt gewoon niet over.
De remake van deel een hoeft van mij trouwens voorlopig ook niet.