Edtv (1999)

geregisseerd door Ron Howard
met Matthew McConaughey, Woody Harrelson en Jenna Elfman

De grote baas van het TV-station TrueTV maakt zich ernstige zorgen omdat het tuin-kanaal zelfs betere kijkcijfers krijgt. Een medewerker van het station komt met een idee: volg een man gedurende de hele dag, 7 dagen per week. Na een langdurige zoektocht vinden ze Ed Pekurny, een medewerker van een videotheek. Hij twijfelt of hij wel zijn privacy wil opgeven, maar uiteindelijk kiest hij voor het geld en de faam. EdTV is ontstaan, maar hoe zal zijn omgeving er mee omgaan.

avatar van Donkerwoud
Bijna een profetische boodschap over hoe Big Brother en klonen de vrijheid van het individu vernietigen voor het vermaak van het volk. Ed is een sympathieke flapdrol die van nobody tot megaster wordt. Zijn enige verdienste: een rolletje in een reality soap. Satire-light met een lach en een traan, en leuke rollen van Woody Harrelson en Matthew MacCounaghy. Tikkeltje ongeloofwaardig, dat wel.

avatar van nickje76
Het idee is leuk,
echter niet goed uitgewerkt.
Erg langdraderig.
Matig acteer werk.

avatar van lars-pixar
Erg saaie film, met stomme acteer prestaties, veder duurt de film veel te lang.De grappen heb ik niet horen vallen.Verhaal is wel te pruimen.1,0*

avatar van erpunited
Grappige film. Heb me enkele keren goed vermaakt. En Elizabeth Hurley is enorm knap. Damn die ziet er goed. Daarom is de film al de moeite waard om te kijken. Verder is het liefdesverhaal maar een beetje standaard. Het acteerwerk is maar matig. Deze film is echt wel leuk om een keer te kijken

avatar van bozzy
Leuk verhaal ,slecht uitgewerkt.

Dit laat op bijna pijnlijke wijze het verschil zien tussen een goed regisseur (Peter Weir) en een heel matig filmmaker. Vind die Howard een ontzettend talentloze flapdrol.

avatar van mr_erp
Vermakelijk filmpje..

Heb me wel af en toe wel zitten te ergeren aan de acteerprestaties van Ellen DeGeneres en Rob Reiner. Hoewel ik geen grote fan ben van Woody Harrelson zet hij hier wel goede rol neer. Doordat zijn personage een beetje overdreven is en met wat droge humor is Woody Harrelson hier goed in zijn element. Grootste compliment met betrekking tot acteerprestaties moet natuurlijk voor Matthew McConaughey zijn! Zeer overtuigend.
Verder heb ik net als Thomas83 me vreselijk zitten ergeren aan een bepaalde wending in het plot. Namelijk dat Ed niet meer kan stoppen met de show. Die meeting....is echt belachelijk en niet om aan te zien. Ontzettend ongeloofwoordig.
Einde van de film is nog wel vermakelijk.

't is dat de rol van Ed zo goed wordt neergezet anders was ik niet op een voldoende uitgekomen.
Verder is 't namelijk gewoon een middelmatig filmpje..

avatar van Spetie
Leuke komedie, die een beetje slecht getimed was, omdat deze zowat gelijktijdig met The Truman Show uitkwam, al zijn de films wel behoorlijk verschillend van elkaar.

Maar qua film past het goed bij die tijd, omdat het hele Big Brother gebeuren eind jaren negentig ook pas echt goed los kwam. Matthew McConaughey zet een prima rol neer als Ed, die steeds meer moeite krijgt met de dagelijkse camera om hem heen. Het verhaal is leuk en niet onaardig uitgewerkt. Naast McConaughey speelt vooral Woody Harrelson een erg leuke rol.

De film geeft uiteindelijk een goed beeld van hoe sommige mensen nu feitelijk in elkaar zitten. Zeker geen slechte film.

avatar van Al DeNiro
Hey, True Detectives MM en Woody hebben dus eerder samen gespeeld!

avatar van john mcclane 2
best wel oke.
er had meer ingezeten.
maar ook toch nog steeds worden dit soort films,maar dan in het echt ,alhoewel echt?
op tv vertoont.
neem een gemiddelde tlc programma.

Leuke komedie is dit wel.
Prima cast ook.
Maar als je de films van Ron Howard kent, dan is dit toch de minste van diegene die ik tot nu toe heb gezien, en ik denk niet dat ik er al veel heb gemist.