• 8.561.685 stemmen

Our Family Wedding (2010)

Komedie / Romantiek | 103 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Rick Famuyiwa

Met onder meer: America Ferrera, Forest Whitaker en Regina King

Plot Our Family Wedding

"To have and to hold... 'Til dads do us part."

Een jonge Afro-Amerikaan en zijn Latijns-Amerikaanse vriendin willen gaan trouwen, om daarna naar Laos te vertrekken voor Artsen Zonder Grenzen. Het enige probleem is beide families. Zij moeten hun culturele verschillen en persoonlijke vetes terzijde leggen om het huwelijk van het koppel in minder dan twee weken te plannen.

imageimageimage

gewoon eens een leuke film voor op de bank waar je vaak om de scenes moet glimlachen.

snack erbij, drankje....heerlijk !

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Goedwillende brei van zoete Amerikaanse omstandigheden waarbij de humor per ongeluk onzichtbaar is gebleven en de glimlachende gezichten maar weinig enthousiasme bij me uit weten te lokken. Het is flauw, afgezaagd en voorspelbaar. Beetje teleurstellend ook wanneer blijkt dat de trouwerij helemaal niet zoveel voor blijkt te stellen na al dat wikken en wegen. Gelukkig zit Forest Whitaker bij de prijs inbregepen want ik vind hem altijd wel cool presteren met zijn ingevouwen linker ooglid.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Was toch wel een leuke film hoor. Heb me wel vermaakt.

America Ferrera vind ik zoiezo al erg leuk in Ugly Betty, maar verder nooit echt een andere rol van haar gezien. Dit is denk de eerste of tweede film die ik van haar zie, en ze doet het toch weer erg goed. De rest van de cast vullen elkaar goed op, en zo kent de film toch wel een paar grappige momenten. Vooral de vaders zijn afzonderlijk, maar ook als duo erg leuk om te zien. Al is dat misschien wel weer de simpele en meest herkenbare noot van de film, dit hebben we al zovaak gezien.

De scenes op weg naar het huwelijk zorgen voor wat afwisseling, humor, drama en luchtige gesprekken en momenten. Gewoon een leuke film om eens gezien te hebben voor een vrije ochtend/middag op de bank desnoods languit.

Snap niet waar mensen zich zo druk om maken, zo slecht was het zeker niet en zeker niet in vergelijking met andere films in dit genre.

Leuk om eens gezien te hebben.

Verstand op nul en kijken, af en toe een glimlach.

maroccancasanova schreef:

Leuk om eens gezien te hebben.

Verstand op nul en kijken, af en toe een glimlach.

Nadat ik Sydney White had weggezapt deze gekeken. Maar ook deze film kon mijn aandacht niet vast houden. Te stereotiep het kan ook anders want duo penotti is heel gebruikelijk zelfs in 2010 waren de culturele verschillen niet meer zo groot als twintig jaar geleden. Misschien omdat het een Amerikaanse film is?

avatar van maroccancasanova

maroccancasanova

[email protected] schreef:

Het ligt er ook aan hoe je stemming is.. soms kijkje een film en denkje wat slecht maar als je op een ander moment had gezien zou je denken was best wel oke! Maar ik heb het ook 2.5 gegeven was niet heel erg sterk het is inderdaad zo standaard en beet je matig vergeleken met andere romcoms over family weddings!