The Best Man Holiday (2013)

Komedie / Drama

geregisseerd door Malcolm D. Lee
met Taye Diggs, Morris Chestnut en Sanaa Lathan

Harper Stewart is een schrijver die op het punt staat om zijn autobiografisch werk uit te brengen. Dan wordt hij door zijn beste vriend Lance Sullivan gevraagd om getuige te zijn op diens huwelijk, waardoor hij zijn boekrelease moet uitstellen. In het boek onthult hij echter dat hij een geheime relatie heeft gehad met de aankomende bruid.

avatar van Fighterkill
ik schrijf niet vaak een comment. maar hier moet ik wel.
deze film raakte me, het is 1 van de beste komedie/drama's die ik gezien heb (ik heb er niet veel gezien, maar toch)
de film begint grappig. met leuke grappen, misschien niet origineel, maar zeker goed gebracht! de opzet van 4mannen en hun vrouwen samen werkt wonderbaarlijk genoeg, ieder met zijn eigen problemen, maar allemaal ook zo verschillend in karakter. de vrijer van het stel (terrence howard) heeft me zo aan het lachen gemaakt. ik heb hem bijna altijd in action of drama films gezien, maar de komedie ligt hem ook erg goed (in deze film). als er gaandeweg meer drama komt, en er meer verdrietige problemen boven water komen worden de grappen hierdoor ook leuker. ik heb dit geschreven in een pause, ik heb het einde nog niet gezien. maar ik weet nu al dat het me misschien niet zal verbazen maar wel zal raken.

Een zwaarwichtig (melo)drama over vriendschap, hartzeer, vergeving en verlies, afgewisseld met komedie scenes. De focus lag vooral op de verschillende personages en hun onderlinge verhoudingen en interactie. Het verhaal had wel strakker gekund. Een goede cast was in staat om de personages tot hun recht te laten komen.

He, dit lijkt me het vervolg op The Best Man. Die vond ik wel leuk.

Als je liefhebber bent van afro-american movies, dan mag je deze niet missen. Deze film wordt gedragen door een behoorlijke cast met acteurs/actrices, een gedegen verhaal met de ups and downs van het leven, een rollecoaster van emoties. Concreet : een pakkende film met veel soul! , die zelfs de filmliefhebbers die niet van eerder genoemd genre houden nog zal boeien. Een aanrader.

Rollercoaster van emoties, inderdaad.
Beetje teveel van het goede wat mij betreft. Dit en de nodige verhaaltoevalligheden maakten het wel erg soapachtig.
Dat was het eerste deel ook wel maar die vind ik toch wel leuker.

Prima (melo)drama dat luchtig begint maar na mate de film vordert een meer serieuze ondertoon krijgt . We hebben deze acteurs al vaker samen gezien in dit soort films en ik moet zeggen ik ben hier een groot voorstander van.

avatar van schumacher
Ik vond het maar een middelmatige film, ik had er toch wel wat meer van verwacht.
Ik snap ook niet wrm ze altijd bijzetten dit een komedie zou zijn?

avatar van maroccancasanova
Prima vermaak

avatar van missl
Deze film begint erg sterk maar dan komt er ineens een tempo in met een overdosis aan drama, dat het wat overdreven oogt.