My Life in Ruins (2009)

Verenigde Staten / Spanje
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Donald Petrie
met Nia Vardalos, Richard Dreyfuss en Alexis Georgoulis

Georgia is een reisgids die een groep Engelse, Australische en Amerikaanse mensen een rondleiding geeft in Griekenland. Deze toeristen zijn totaal niet geïnteresseerd in de rondleiding die Georgia hen geeft en op een gegeven moment lijkt alles uit de hand te lopen. Maar dan ontmoet Georgia de toerist Irv Gordon. Deze leek in eerste instantie wel de laatste persoon waar Georgia iets in zou zien, maar toch lijkt hij haar wereld te kunnen veranderen.

avatar van Epitaph
Weinig tot niets van verwacht, voor mij een aangename tegenvaller.

avatar van Fran
Ik vond het wel een lekkere romcom om naar te kijken met genoeg vermakende ingredienten: een zomerse sfeer, schitterende beelden van een zonovergoten Griekenland, een leuke romantische sfeer tussen de hoofdpersonen en een hele groep grappige toeristen die een leuke band met elkaar krijgen. De personage's hadden nou niet bepaald diepgang en je rolt niet van je bank van het lachen maar dat vind ik bij dit soort films niet nodig..Gewoon lekker op de bank met een wijntje en een hapje, verstand op nul en kijken maar.

Feel good movie die vooral bij de vrouwen in de smaak zal vallen. Aardig gespeeld door Nia Vardalos.

niet slecht, niet super, niet overdreven grappig, maar ook niet vervelend. Af en toe gelachen en een redelijk vermakelijke film. Beetje Cliché maar niet storend......

Wel leuk dat je heel wat van Griekenland ziet, een mooie aanwinst voor de afdeling toerisme van Griekenland

tsja wat geef je voor zoiets, een gemiddelde score zou een 5 zijn, maar dat is net onvoldoende en dat is het ook weer niet niet, een 5,5 (kan niet gegeven worden hier) wordt dan een 6, oftewel 3*

avatar van soom
Erg fijn, erg leuk, erg mooie plaatjes van Griekenland (2x geweest), dus zeker herkenbaar. En Nia is onweerstaanbaar en ook best charmant, en Georgia is ook meteen de allerleukste rol die ik haar zag spelen.

Irv is een prachtig uitgewerkt personage, met verve neergezet door Richard Dreyfuss. Mooi om te zien hoe hij reageert, mooi om alles te volgen betreffende hem, en het samenspel met Nia is ook prettig.

Niet alles is natuurlijk even boeiend, maar het is wel weer zo'n typische Soomi film. Kan er erg van genieten, in elk geval.

avatar van david bohm
Ms Vardalos is leuk en speelt ook zo, Mr Dreyfuss is lekker op dreef . Die Nico vond ik ook wel oké. Toch is dit goede acteerwerk niet genoeg voor een voldoende. Daarvoor zijn de grappen en het verhaal echt te zwak en cliché.
Twee sterretjes

avatar van TragieStar.*
Bubblez schreef:
Het valt me meteen op dat de poster op die van Mamma Mia lijkt!

Dat viel mij ook als eerste op idd. !

avatar van Jolienepien
soom schreef:
Grappig dat deze film blijkbaar in Spanje is opgenomen...

avatar van soom
Jolienepien schreef:
Grappig dat deze film blijkbaar in Spanje is opgenomen...
. Nou.. Ik vond toch wel dat het erg mooie locaties waren. Op imdb staat dat er tenminste in het Akropolis is gefilmd. Da's niet in Spanje..

avatar van ibendb
Een hilarische film met een erg charmante Nia Vardalos.
De ster uit My Big Fat Greek Wedding is terug, en grappiger dan ooit. My Life in Ruins is aangenaam, romantisch en grappig. Een leuke film om op een zondagmiddag te bekijen. 3,5*

avatar van Jediron
Een hilarische film bij veels te weing vlagen, bedoel je. Acteerwerk redelijk, liefdses-koppel zwakjes, grappen cliche en zoetsappig. Deze film mist peper! Zelfs de "zwaarste" grappen konden mijn mondhoeken amper later roeren. Miscchien toch meer voor vrouwen dan ?

De hoofrolspeelster deed het wel leuk, maar ze hadden het karakter wel wat vuriger neer mogen zetten. Wat bozer en onbesuisder, mischien zelfs onhandig soms. Nee, ik vond de personages niet van het doek knallen, Nico ook niet, ondanks zijn mooie koppie.

avatar van TaBaBoMa
Epitaph

3,0[permalink] geplaatst op 3 oktober 2010, 19:52 uur
Weinig tot niets van verwacht, voor mij een aangename tegenvaller.

Mag hopen dat je het een aangename meevaller vond:-)

avatar van Timothyvdmeer
Leuk om een keer gezien te hebben. Blijft een schitterend land Griekenland.