The Romantics (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Galt Niederhoffer
met Katie Holmes, Anna Paquin en Josh Duhamel

De beste vriendin van Laura, Lila, gaat trouwen. Hun vriendengroep komt bij elkaar om de bruiloft te bezoeken. Laura is het bruidsmeisje, maar de bruidegom Tom is een man om wie ze met Lila lange tijd gestreden heeft.

avatar van matthijs_013
Ik wist niet dat Katie Holmes weer acteerde!

avatar van benthe
Het klinkt wel een beetje als een afgezaagd verhaal.

avatar van benthe
Komt 24 september in VS uit.

Leuke trailer, leuke cast. Plus ik zou anderhalf uur naar Anna Paquin kunnen kijken hoe ze een taart verobert.

avatar van Rianneke_Dan
Deze cast spreekt me heel erg aan, dus ik ga deze wel kijken. Al klinkt het verhaal niet zo heel erg boeiend helaas.

avatar van benthe
De trailer ziet er leuk uit. Hopelijk kunnen ze er iets meer van maken dan het standaard filmpje.

avatar van Veruca
Het eerste wat door m'n hoofd schoot was Dawson's Creek, gezien de cast, afijn, ga zeker kijken, als is het alleen maar voor Elijah.

Een romantische komedie gemaakt volgens de regels van het spel met af en toe wat scherpe dialogen en dramatisch vuurwerk, waarbij het script wat steken laat vallen. Dat laatste komt waarschijnlijk omdat het geheel rond Katie Holmes is opgebouwd (hetzelfde zie je dikwijls bij films met Julia Roberts).

sookie stackhouse !

avatar van Rianneke_Dan
Redelijk.

De film word met name gered door de cast, die overigens niet eens geweldig acteren, maar wel leuk zijn om naar te kijken, denk aan Holmes, Paquin, Duhamel en Akerman. Die maakte de film voor mij nog wel leuk om weg te kijken. Verhaal zelf stelt niet veel voor, is niet origineel en maakte ook weinig indruk op mij. Dialogen waren redelijk, maar soms wel erg slecht gebracht met name door Holmes. Je kan nou niet bepaald zeggen dat ze beter is geworden met acteren sinds haar tijd in Dawson's Creek. Toch blijf ik haar altijd boeiend vinden om naar te kijken. En gelukkig zat Paquin er ook in, want niemand acteert zoals gewoonlijk slechter dan haar

Een soort van hoogtepunt kwam niet echt voor mij, had ook een leeg gevoel bij het einde van de film. Is dan ook wel een beetje een open einde, maar dat had van mij wel anders gemogen. Het leek allemaal een beetje afgeraffeld. De band tussen de vriendengroep was wel voelbaar, en was interessant om naar te kijken. Maar waarom bijna iedereen elkaar dan in de zeik neemt snap ik ook niet echt, gaat dat altijd zo in vriendengroepen, willen de makers hiermee iets zeggen? Kwam bij mij in ieder geval niet over. De film heeft verder een heel rustig tempo, en een wel goed gekozen soundtrack.

The Romantics kan een vermakelijke film zijn als de cast je aanspreekt. Mocht je helemaal niks met de cast hebben zou ik de film links laten liggen, want qua inhoud is het niet veel.

avatar van 4leafclover
komedie? drama? nou......drama was het zeker.
Ik ben niet gauw ontevreden bij films maar hier heb ik gewoon stukjes doorgespoeld.
wat een draak van een film zeg!

ik heb het nog 1,5 ster gegeven door Josh, omdat hij toch zeer prettig is om naar te kijken.
voor de rest.....tijdverspilling

avatar van lil'angel
Beetje jammer van dant open eind. En wat was de clou van dit verhaal?
Het viel mij (een beetje) tegen

Aardige film.

'The Romantics' is vooral een standaard drama over een vriendengroep met ingewikkelde relaties. Het verhaal van een man die verliefd is op twee vrouwen, die niet geheel toevallig ook beste vriendinnen zijn, is bepaald niet origineel. Deze bewerking neemt ons mee naar de vooravond van een huwelijk waar de ontwikkelingen zich opstapelen.
Om eerlijk te zijn valt de insteek van het afgewerkte verhaal niet eens zo heel tegen. Er zijn genoeg personages om het verhaal interessant te houden, ook al zorgt het tegelijk voor een emotionele afstand van de kijker.
Het beste aan de film is de romance tussen Laura en Tom. Hoewel Duhamel en Holmes geen spoortje chemie hebben zijn hun personages het interessants geschreven en veruit het meest interessant. De anderen, inclusief Paguin's Lila, draaien er een beetje doelloos om heen.
Echt tot zijn recht komt het verhaal nergens. Hoewel een dergelijk einde kan leiden tot mooie interpretaties voelt het hier alsof de makers zich er makkelijk van af wilde brengen. Er wordt nergens echt op in gegaan en tegelijkertijd is niets echt mooi opgezet.
Ik heb me, waarschijnlijk voor mijn voorliefde voor drama, niet verveeld. Maar met een cast als deze had er een veel sterker drama neergezet kunnen worden.

avatar van Elineloves
Katie Holmes, Josh Duhamel, Anna Paquin, Malin Akerman, Adam Brody, Dianna Agron, Candice Bergen én Elijah Wood? Sounds nice!

Wat is Elijah trouwens een griezeltje in deze film, hij had zich beter permanent laten transformeren tot Frodo.

Bij deze film draait het voornamelijk om de personages en de onderlinge relaties, en niet zozeer om het verhaal. En dat is te merken. Na een half uur begon mijn interesse al weg te zakken, het acteerwerk was onder de maat, de dialogen slecht en het verhaal werd steeds minder. Ik zat te wachten op een gebeurtenis die mijn aandacht weer een beetje er bij zou houden, maar die bleef uit. Bij een film als deze is het bijna een 'must' om mee te leven met de personages en het leven dat zij leiden. Helaas lukt dit niet, ze zijn te vlak, zwelgen in zelfmedelijden en soms zelfs irritant. Neem Katie Holmes haar speech, in het bijzijn van al die mensen, dat is werkelijk een tenenkrommende scène. Met name haar acteerwerk viel ontzettend tegen. Nu heb ik volgens mij nog niet veel rollen gezien waarin ik haar overtuigend vond, maar hier sloeg ze de plank volledig mis. Jammer.

avatar van Mythikal
matthijs_013 schreef:
Ik wist niet dat Katie Holmes weer acteerde!

Dat niet alleen. Ze is ook de Executive Producer van dit film

Wat een slechte film.
1 Ster waard.
Het is saai en er zit geen einde aan de film!

Gister gekeken. Bah wat een ontzettende tegenvaller zeg! ik had hier best het eea van verwacht gezien er toch wel aardige namen in meespelen, maar helaas....
Vond hem op de eerste plaats helemaal NIET romantisch.... over gedramatiseerd, een slecht verhaal en op een aantal momenten vond ik het erg slecht geacteerd. Buiten dat een vreemd en abrupt einde. Je zou verwachten dat er nog wel een "happy end" zou komen, maar dat is dus niet zo de film eindigd echt ineens op een onverwacht moment! Wat mij betreft niet meer dan 1 ster waard.

avatar van blurp194
Bruidenhorror!

Het idee is op zich wel interessant, maar het verhaal mist de vonk - die niet op ons overslaat, en daardoor blijft het verhaal afstandelijk. Afstandelijk en grotendeels saai, want heel veel gebeurt er nou ook weer niet. Het acteren is veel te vlak en de personages te kleurloos, te abstract, ook daar blijft het moeilijk om een aanknopingspunt te vinden. Misschien dat het allemaal indringender is voor dames die de volgende ochtend gaan trouwen - bruidenhorror - maarja, da's wel een erg beperkte groep kijkers.

Het einde maakt nog wel een beetje wat goed, maar het is echt een lange zit om daar op te wachten.

avatar van Evaaa
Wat een slechte film!(Sorry maar ik kan t niet anders omschrijven).Het is anderhalf uur tergend slecht acteerwerk,en dan nog eens een film zonde einde! Niet kopen,niet kijken,zonde van je tijd!

Matige film over een aanstaand echtpaar die hun vrienden uitnodigen een dag voor de bruiloft. De film is dialoog-gedreven, en deze zijn redelijk goed geschreven. Helaas is de uitwerking van het verhaal en de situaties op zich wat minder goed. Het einde op zich is wel origineel, maar echt bevredigend is het niet. Een fijne cast, die deze film zeker nog wel het bekijken waard maakt.

avatar van Fran
Wat ik een groot pluspunt vind is de manier waarop het verhaal wordt weergegeven. Alles is met een superromantisch tintje gefilmd. Je ziet een groep die de Romantics heten en de gehele manier van kleden en de omgeving ziet er heel oubollig romantisch uit. Maar de verhoudingen in de groep zijn verre van romantisch. Er heersen veel onderhuidse spanningen en naast een sterke band heerst er ook veel onderlinge jaloezie en competitie onder elkaar. Deze tegenstelling in wat je ziet en de sfeer die er onderling heerst is heel goed gedaan.

Het verhaal zelf is wel behoorlijk saai. Af en toe zitten er wel wat interessante dialogen in maar verder gebeurd er vrij weinig en het visuele aspect vind ik dan toch te zwak om het gebrek aan verhaal op te vangen. Het einde was best abrupt maar op zich kan ik het wel waarderen dat het open wordt gelaten. Het symbolische van de regenbui zei mij wel genoeg.

avatar van indrany
Met een enorm slecht humeur deze film gaan kijken.. en dat deed me goed. Ook al is het een uitgemolken concept, hij was zeker varmakelijk. Ook het einde vond ik leuk. De bruid werd ook niet hysterisch maar bleef er redelijk relax onder en dat vond ik ook wel een leuke draai aan he geheel vinden. Had deze film eigenlijk slechter ingeschat. Ik zou zeggen..jawel hoor..goed te kijken. maarja.. zoveel mensen zoveel wensen.

avatar van PsychoDonkey
Wat een bagger film zeg.. ik wilde em in eerste instantie niet eens afkijken, toch wel gedaan, zodat er misschien nog iets interessants zou gebeuren.. maar nee.. beetje jammer

avatar van Pazmaster
Slechte film met een vervelend en slaapverwekkend verhaal dat nergens boeiend wordt. Acteerwerk is niet eens zo slecht maar ik had constant moeite om de aandacht erbij te houden. Slappe zooi deze film. 1,5 ster

avatar van Aapje81
In theorie kon dit wel eens aardig worden maar in de praktijk valt dat vies tegen. Het voornaamste probleem is dat er geen keuze wordt gemaakt en de film daardoor niets meer dan een niemandsdalletje is geworden. Grappig, dramatisch of zelfs interessant wordt het eigenlijk nergens.

Het tweede probleem is dat de dialogen veel te pretensieus zijn en daarbij uit worden gesproken door een cast die nauwelijks de indruk wekt dat ze kunnen lezen. Vooral Katie Holmes en Josh Duhamel blinken daarin uit. Zij moeten dan de personages zijn waarvoor je empathie kunt ontwikkelen maar zij brengen het allemaal zo leeg en oppervlakkig dat het gaat irriteren. Overigens geldt hetzelfde voor Anna Paquin zij kan absoluut niet acteren en over Frodo zullen we het helemaal maar niet hebben.

De enige overtuigende rol kwam van Malin Akerman als een soort van slons. De rest maakte zich stuk voor stuk schuldig aan overacteren.

Nou ja goed als ik nog een tijd door blijf typen haal ik nog een halfje van mijn score af. Ok, een klein plusje dan nog voor de muziek.

Matig.

avatar van ChelseaH
Erg aan het twijfelen wat ik deze film moet geven... Ik heb maar een drie gedaan omdat ik wel geboeid heb geken. Ikw as erg benieuwd wie er gezekozen zou worden om zo maar te zeggen. Het probleem was allen dat ik de acties van Anna Paquin haar karater niet begreep. Het was raar en vaag. Wel was het allemaal goed gespeeld en mooi vormgegeven. Vooral de bruiloft zou er pratig uit gezien hebben ook al gin hij dan niet door

avatar van gillie24
Veel gekwetter en weinig wol. Eigenlijk geen wol, want wat was dit slecht zeg.
Zo veel potentie als je al die namen ziet, maar volledig verkwanseld. Ze doen maar wat. Alsof ze allemaal twee middagjes vrij hadden om de film te schieten. Gewoon troep dit!

Quote Elineloves: "Wat is Elijah trouwens een griezeltje in deze film, hij had zich beter permanent laten transformeren tot Frodo"

1* (en dan ben ik nog mild)

avatar van soom
Dianna Agron is leuk. Vanwege Glee, vanwege I am Number Four, met toenmalig liefje Alex Pettyfer (Teresa Palmer liet toen niet echt een blijvende indruk achter overigens als ik me dat goed herinner). Katie Holmes natuurlijk ook wel leuk, Josh Duhamel is vier maten beter in Safe Haven, Malin Akerman is cool, Anna Paquin is het best op haar plek. Adam Brody was heel erg misplaatst.

Sloom en traag begin, neemt de tijd om goed te beginnen.. En toen was het alweer afgelopen. Ó, dacht ik, toen de aftiteling begon te rollen, was dit het nu? Had me er net ietsje meer van voorgesteld. Tikkie erg jammer, maar toch net ietsje meer dan zomaar een voldoende, vanwege één fantastische scene tussen Katie en Anna.

avatar van Passiebloempje
Het enige komische in deze film vond ik de 'over acting' van Anna Paquin,
de jolige manier waarop ze - verscholen achter een groen gezichtsmasker - alle punten benoemde waarom ze van Tom hield,
waardoor ik het idee kreeg dat ze in de verkeerde film zat. Of haar overdreven mimiek was opzet, en in dat geval zat de rest van de (normaal acterende) cast waarschijnlijk in de verkeerde film.
Er was verder dan ook niets komisch in dit [kuch] 'romantisch drama' te vinden. Oké, misschien aan het einde;
de vogels die zo lieflijk tjilpten tijdens de ruzie tussen Lila en Laura .)

Ik vraag me trouwens af wat de meerwaarde is van
de bruidsjurk die de avond ervoor door toedoen van het zusje scheurde.

O, trouwens:
hebben ze in de Verenigde Staten geen buienradar??