Frozen (2010)

Thriller / Horror

geregisseerd door Adam Green (I)
met Kevin Zegers, Shawn Ashmore en Emma Bell

Een skiër, zijn beste vriend en zijn vriendin, stranden in een skilift op een berg ergens in het noordoosten van de Verenigde Staten. Hulp hoeven ze niet te verwachten; het gebied is namelijk tijdelijk gesloten. Ze zullen nu moeten vechten om te overleven, en niet alleen tegen de kou...

Niet door heen te komen...Heb toch al een hekel aan 1 locatiefilms....En dan nog alles in het halfdonker...En die twee maar kwekken....Vreselijk......Wolven, ga je gang...lol

Ik heb de film nog niet eens afgekeken, maar ben nu al genoodzaakt een recensie te schrijven. Wat een barslechte film. Totaal geen actie; langzaam en saaie scènes. Wil er verder geen woorden aan vuil maken. Trouwens wel een goede film als je niet kunt slapen, voor het moment dat ze vast zitten in de skilift gaat het nog enigszins (maar moeizaam), en vervolgens is het pure aids. Aju

avatar van Onweersvlieg
Originele en vermakelijke thriller, zeker het kijken waard.

avatar van Kondoro0614
Friday the 13 th schreef:
Mensen die lager dan een 3 geven begrijp ik niet! Dit is een spannende degelijke film - punt aan de lijn!

Iedereen heeft zo zijn smaak en meningen toch?

tweede keer dat ik deze film zie.....

Het blijft toch echt een gruwelijke film die niemand in het echt mee wil maken.....

avatar van De zonderling
Degelijke en redelijk spannende film. Jammer alleen dat het geheel weer eens is overgoten met een vreselijk colgate achtige Amerikaans sausje, want anders had dit nog hogere ogen kunnen gooien bij mij.

avatar van lars-pixar
Met de goeie bedoelingen, maar naar mijn idee pakt 'Frozen' matig uit als thriller/horror film.
Het verhaal is goed bedacht en word op het punt van ontwikkeling nog wel spannend opgebouwd.
Na wat spannende/actie momenten lijkt het erop dat de film zijn vaart en hoogtepunten helaas blijkt te verliezen. Net of regisseur Adam Green niet meer wist wat hij hiermee aanmoest, terwijl hij wel zijn kwaliteiten weet te tonen in deze film. Buiten dat kijkt de film wel lekker weg en kan men zich er goed mee vermaken (wat blijkt uit de meeste reacties)

avatar van Boneka
Gisterenavond voor het eerst gezien. Niet slecht maar weinig verheffend. Acteerprestaties waren redelijk en vond het meisje toch wel knap spelen. Nadeel van dit soort films is dat je maar een lokatie ziet dag en nacht met hongerige wolven onder je. Leuk voor een avondje tv.

avatar van ILDIB
De dame redt de film met haar spel. De heren zijn erg standaard een blij Amerikaans. Film zelf is aardig niet super. Scènes van aan kabel hangen van lynch zijn wel erg stomzinnig. En wonden en vlekken verdwijnen snel.

avatar van bindman
En daar hang je dan...begint het nog te sneeuwen ook!
Tot zover de spoilers...

Het is dat er niets op de tv was, anders had ik doorgezapt.
Niet slecht geacteerd, en waarschijnlijk zou zoiets in het echt wel 's voor kunnen komen, maar verder toch een flinterdun verhaal, met wat spannende maar voorspelbare momenten.

avatar van des1
Degeen met geen hoogtevrees naar boven laten klimmen en dan (eventueel gezekerd met een riem of zoiets) naar de eerstvolgende mast laten roetsjen?... Ze leren het bij de commando's.

avatar van filmofiel
Ik neem aan dat die film zich ook in 2010 afspeelt, ook bijna 7 jaar geleden had iedereen al een mobiele telefoon op zak.

avatar van Redlop
Voor het Scary Movie-gehalte 1*

avatar van panax
het zal je maar gebeuren !
maar na een nacht ,kun je denk ik niet meer zulke capriolen maken!
ik vond het geen slechte film verder,en dat alles op 1 locatie !

Wat een butfilm. Nee dit kan niemand echt overkomen. Want het is zo verschrikkelijk onrealistisch. Wolven jagen niet zo. Na een nacht in de vrieskou ga je niet aan een kabel hangen. En nog lekker. ... zijn conditie ging er nog op vooruit ook! !!
Als je na een paar uur al bevriezingsverschijnselen hebt, dan doe je na een hele nacht echt niks meer. Jee vast gevroren hand breekt simpelweg af. En. .... waarom doe je je jas niet beter dicht als je het zo koud hebt! !!!?????

avatar van n00r
Spannende thriller. Ik let nooit zo echt erop of het nu wel of niet daadwerkelijk kan gebeuren. Het is en blijft een film.

avatar van Elchapo
Beklemmende film, je moet er niet aan denken dat het jou overkomt.....geschoten op 1 locatie en toch boeiend tot het eind.4 stars....

avatar van John Milton
Toch een rewatch voor de sneeuwfilm, al was Frozen in mijn herinnering niet dermate goed dat ik daar om stond te springen. Toch kreeg ik er weer zin in toen ik het met mijn vriendin had over (horror)films die voornamelijk op één locatie spelen. In Frozen worden 3 twintigers door een misverstand achtergelaten in een skilift, terwijl de piste doordeweeks gesloten blijft. Hoewel ook deze herziening geen herwaardering met zich meebracht, was het wederom ook geen onaangename zit. Het blijft toch wel interessant om te zien wat mensen doen ik zo’n situatie, en wat niet.

avatar van Jazzthieve
filmofiel schreef:

Dit wordt in de film weldegelijk vermeld waarom ze er geen bij hebben. Bovendien blijkt dat snowboarders vaak hun gsm niet meenemen 1. omdat er toch vaak geen ontvangst is (dit was 2010) en 2. gsm kapot kan gaan bij vallen.

Wat een tegenvaller is dit zeg. Het verhaal lijkt leuk. Maar er is echt slecht over de details nagedacht. De film kan leuk zijn als je niet zoveel ook het verhaal heeft, maar dol bent op een paar smerige beelden.
Wat mij betreft zijn dit toch wel een stel domme tieners. Zo erg, dat ik het alleen als een komedie kan zien...."Ik heb het koud" weet je wat, ik laat lekker mijn jas half open...

Of "ik spring naar beneden" maar met rechte benen naar beneden.

Na een nachtje hangend in de vrieskou, is de schade nog zeer beperkt. Terwijl ze lagen te slapen!

Onrealistisch tot daar aan toe. Maar deze film slaat echt nergens op. Maar goed als je kickt op wat gruwelijke lichamelijke verwondingen, moet je zeker kijken. Ieuw.

Nee deze film had veel meer kunnen zijn. Beetje jammer.

avatar van rebelkush
Leuke film.
Ik vond de acteurs niet verkeerd.
Heeft spannende momenten maar ik vind dit geen horror film maar meer thriller/drama.
Leuke film als je niet veel keuzes hebt, krappe voldoende.

Ik zag trouwens veel reacties waarop men vindt dat dit film niet realistisch is maar dan kun je denk ik stoppen met het kijken naar actie/sf/thriller en horror films aangezien 9/10 film niet realistisch zijn. Tenzij je natuurlijk vampiers, weerwolven, zombies, killer dolls en mensen met superkrachten wel realistisch vindt.

avatar van BlueJudaskiss
Een totaal andere film dan ik had verwacht en daarom ook ontzettend leuk. Heel, héél erg leuk. Met veel enthousiasme gemaakt door Adam Green, op locatie, met Kane 'Jason Voorhees' Hodder... Prachtig. Het is ouderwets handwerk door enthousiastelingen en dat werkt aanstekelijk

Na een wat lange aanloop wordt het uiteindelijk erg spannend, ook dankzij de onverwacht goede acteurs en een opvallend goede soundtrack. En wat fijn dat dit op locatie is gedraaid.

Die paar hiaten in de logica neem ik graag voor lief: een van de films die mijn liefde voor horror weer bevestigt. Sfeervol, goed gespeeld, spannend, en het 'het zal je maar gebeuren'-gevoel... Heerlijk om weer zo enthousiast over een film te kunnen zijn.

avatar van Ronja&Iris
die gesprekken tussen de twee overgebleven waren zo saai daar zeg je u tegen!
De val van de 1e jongen was wel goed, de botten zagen er smerig uit, maar de manier waarop hij sprong was dan ook totaal onlogisch.