Genre: Horror / Komedie
Speelduur: 88 minuten
Alternatieve titel: Piranha
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Alexandre Aja
Met onder meer: Steven R. McQueen, Elisabeth Shue en Jerry O'Connell
IMDb beoordeling:
5,5 (101.574)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 2 september 2010
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Piranha 3D
"There's something in the water."
Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...
Externe links
Acteurs en actrices
Julie Forester
Derrick Jones
Jake Forester
Kelly Driscoll
Danni
Deputy Fallon
Mr. Goodman
Paula Montellano
Novak Radzinsky
Matthew Boyd
Reviews & comments
TimZor
-
- 528 berichten
- 407 stemmen
Ik zat echt in de 3d hoor want als ik de bril afdeed zag je het wazig maar er was echt geen scene dat ik dacht WOW om het zo maar te noemen oke misschien een keer die kabel die dat meisje door midden haalde
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oh, bedoel je het zo. Nee, dat ben ik met je eens. Geen baanbrekende 3D visuals als in bvb Avatar. Beetje het probleem met die conversies, maar Resident Evil is sinds Avatar de enige die in de meest verfijnde 3D technologie is geschoten. Let's hope.
TimZor
-
- 528 berichten
- 407 stemmen
De trailer zag er in ieder geval veel belovend uit voor Resident ben daar ook erg benieuwd naar.
misschien had ik het verkeerd verwoord
maar of het nou wel of geen 3d spektakel was piranha was gewoon lekker genieten en zeker zoals ik eerder vermelde een topper in zijn soort 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wie zegt dat sjoerd niet van titties en gore houdt?
Je hebt 1 ding wel goed hoor: de maker moet geven wat hij beloofd: tits & gore in dit geval.. Maar tits en gore zegt jammer genoeg niets over kwaliteit..
Hetzelfde zou zijn. ik ga een film maken over auto's... en wat krijg je te zien: auto's.. en toen?
Of ik ga een film maken over mijn oma een briljante film want mijn oma is in beeld
Jouw oma is niet populair bij een bepaalde groep filmliefhebbers, no offence
De ingrediënten die Piranha bevat spreekt een grote doelgroep horrorliefhebbers aan en Aja speelt daar simpelweg erg goed op in. Niet alleen omdat deze ingrediënten er domweg in zitten, nee ook omdat bijvoorbeeld de verwijzingen, de timing en vooral de gore van hoge waarde zijn. Zeggen dat Piranha nergens over gaat is wat misplaatst.
MaartenF
-
- 112 berichten
- 2427 stemmen
Eén van de meest voorspelbare films die ik ooit heb gezien, in deze film was het op sommige punten zelfs ergerlijk. Het gebeurt bijvoorbeeld vaak genoeg dat de piranha's onderweg naar een boot zijn, waarvan de motor niet wilt starten. Op het moment dat de piranha's vlakbij de boot zijn, start de motor ineens wel. Ook het einde was een ontzettend voorspelbare anticlimax.
Op sommige momenten was het wel grappig, maar het is geen film die ik nog een keer zou willen zien. Vond het 3D overigens niks toevoegen aan de film.
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
erg leuke scene was het meisje dat met haar haar vast zat in de schroef van de motorboot en dat hij daarna weer aansloeg
Dat was inderdaad één van de twee leuke scenes, samen met die scene waarin een jongen met z'n motorboot probeert weg te komen en dwars door de mensen heen vaart.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En de kills van Gianna Michaels, Riley Steele en vooral Ashlynn Brooke niet noemen. Het zijn de mannen van vroeger niet meer
.
mikey
-
- 28993 berichten
- 5144 stemmen
nee ook omdat bijvoorbeeld de verwijzingen, de timing en vooral de gore van hoge waarde zijn. Zeggen dat Piranha nergens over gaat is wat misplaatst.
De gore ziet er toch erg gepixelled uit naar mijn idee. En wat timing betreft, ik noem dit eerder van dik hout dan een uitgekiende dosis van (van wat eigenlijk? bloot?)
mcdaktari
-
- 7318 berichten
- 0 stemmen
Oh, bedoel je het zo. Nee, dat ben ik met je eens. Geen baanbrekende 3D visuals als in bvb Avatar. Beetje het probleem met die conversies, maar Resident Evil is sinds Avatar de enige die in de meest verfijnde 3D technologie is geschoten. Let's hope.
hoezo baanbrekende 3D visuals als in bv Avatar? Bij Avatar viel juist het 3D ontzettend tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
hoezo baanbrekende 3D visuals als in bv Avatar? Bij Avatar viel juist het 3D ontzettend tegen.
Wel je brilletje opzetten he..
.
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
En de kills van Gianna Michaels, Riley Steele en vooral Ashlynn Brooke niet noemen. Het zijn de mannen van vroeger niet meer
. Ik kan ze me niet meer herinneren, dus zoveel indruk hebben die blijkbaar niet op me gemaakt.
mcdaktari
-
- 7318 berichten
- 0 stemmen
uiteraard maar je moet toch toegeven dat bij Avatar het 3D gedeelte niet het baanbrekende was, de special effects en computer bewerkingen dat zag er allemaal prachtig uit maar het 3D gedeelte was echt niks vernieuwends laat staan baanbrekend.
Maar goed, dat vind ik. Jij denkt er blijkbaar toch anders over. Ik had eigenlijk verwacht dat juist het 3D bij Avatar ietas aparts zou zijn wat jammer genoeg niet zo was. Maar toch was het een mooie belevenis dat wel.
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
http://boxofficemojo.com/movies/?id=piranha3d.htm
24 miljoen kost, bijna het driedubbele eruit gehaald tot nu toe.
maar dat wil niet zeggen dat het dan een succes film is? wel dat een hoop mensen een slechte film hebben gezien....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat kan hoor, ik hoor wel vaker dat ze het nogal tegen vonden vallen. Visuals waren inderdaad vooral de kracht maar als je de 3D techniek legt naast de 3D technieken die we voorheen en nu hebben gezien, was Cameron wel zijn tijd ver vooruit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
maar dat wil niet zeggen dat het dan een succes film is? wel dat een hoop mensen een slechte film hebben gezien....
Tuurlijk wel. Het gaat allemaal om opbrengst hoor.
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
De '3D' in deze film heeft maar 1 doel en dat is marketing (meer mensen naar de bios te lokken). Verder heeft het geen enkele functie en voegt het 0,0 toe aan de film.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een kortzichtige visie. Wat betreft Cameron ook pure lulkoek wat je nu verkondigt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
De 3D biedt veel meer diepte waardoor zo'n wereld als in Avatar gewoon nóg meer tot leven komt, schitterende vooruitgang in techniek.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
In het geval van Avatar bied het inderdaad een hele hoop meer, je word daar echt in de film gezogen. Bij Piranha echter is het inderdaad vooral marketing. Vind het namelijk vrij weinig toevoegen bij deze film.
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
Wat een kortzichtige visie. Wat betreft Cameron ook pure lulkoek wat je nu verkondigt.
Mijn reactie slaat op de 3D van deze film en niet op 3D in het algemeen.
In Avatar (en deels ook in Alice in Wonderland) vond ik het ook daadwerkelijk wat toevoegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mijn excuses dan. Ik dacht dat je het over Avatar had. Dan ben ik het roerend eens met je.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mijn reactie slaat op de 3D van deze film en niet op 3D in het algemeen.
In Avatar (en deels ook in Alice in Wonderland) vond ik het ook daadwerkelijk wat toevoegen.
Ik heb beide films in 3D in de bios gezien, maar bij Alice voegde het niet zo heel veel toe. Ik vind tot nu toe alleen Avatar de enige film die 3D ook echt nuttig gebruikt zodat het meerwaarde heeft. Ik heb dan ook Avatar in 2D als 3D in de bios gezien 
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
Mijn excuses dan. Ik dacht dat je het over Avatar had. Dan ben ik het roerend eens met je.
Ik vond je reactie ook al zo vreemd 
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
Ik heb beide films in 3D in de bios gezien, maar bij Alice voegde het niet zo heel veel toe. Ik vind tot nu toe alleen Avatar de enige film die 3D ook echt nuttig gebruikt zodat het meerwaarde heeft. Ik heb dan ook Avatar in 2D als 3D in de bios gezien
Avatar is natuurlijk nog steeds de koning van de 3D. AiW kiest nog wel redelijk de scenes om de techniek toe te passen in plaats van er gewoon maar mee te stooien tijdens de film (zoals Piranha).
Pasties
-
- 2 berichten
- 12 stemmen
Ontzettend leuke film. Ideale combinatie van humor en horror.
3D effect voegde niet heel veel toe, denk dat het in 2D ook een leuke film is.
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
Tuurlijk wel. Het gaat allemaal om opbrengst hoor.
klopt, maar dan is het een succes verhaal voor die gene die het geld ontvangen. en het is zeker een succes als je dat met een slechte film doet die doelgroep geile puber jongetjes die mooie jonge naakt zwemmende meisjes willen zien heeft! (grappig bedoend)
maar in mijn ogen is een succes verhaal een goed gemaakte film. en of die geld gaat opbrengen of niet? mij een zorg....
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De gore ziet er toch erg gepixelled uit naar mijn idee. En wat timing betreft, ik noem dit eerder van dik hout dan een uitgekiende dosis van (van wat eigenlijk? bloot?)
De gore mag wel pixelachtig zijn, maar het is vooral de creativiteit die ik enorm kon waarderen. Zo'n scene als die waar dat meisje haar haar in het schroefblad krijgt is gewoon onbetaalbaar. Heerlijke fun. De timing is vooral sterk door het feit dat er het eerste uur goed gedoseerd wordt en het in het laatste half uur helemaal los gaat. Dit houdt het allemaal erg fris, iets wat bijvoorbeeld een Robert Rodriguez niet helemaal in de vingers heeft, getuige ook weer Machete. Piranha heeft wat mij betreft gewoon alles voor een avond pure pulpfun. Wat de referenties betreft; dat zijn er idd niet veel, maar de openingsscene telt voor drie.
mikey
-
- 28993 berichten
- 5144 stemmen
Ik vind de referentie, het boekje Moby Dick, uit de eerste Piranha veel grappiger. Ik vond Dreyfuss dan ook voor drie tellen maar niet geheel in positieve zin. Net als met de gore en de tits ligt het er heel dick bovenop. Dat is wat mij betreft het probleem met geheel het Ajax oeuvre: pondje minder ajb! Wat Piranha 78 heeft gejat van Jaws is de bovenwaterhorror over iets dat benedenwaters afspeelt (eerste biefstuk). Bij Aja's variant word je meteen getrakteerd op de (1) daders en hun (nogal grafische computerspelachtige) (2) feeding frenzy. (Ik speel ook al 20 jaar Doom he, computerbloed is hem niet.) Een aantal wetenschappers nemen een kijkje: je snapt meteen al wat er gaat gebeuren: smullen. Ik noem dat niet gedosseerd. Tja, okay in vergelijking met het bloedporno-spektakel met die slome studenten, zou je nog kunnen spreken van 'dosering'. Maar ik vind dan 'de dosering' al erg vervelend aan het worden: doe het dan gewoon meteen goed!! En dat is: 100000 lekkere wijven, blote tieten natuurlijk, in het water. Op dat extacte moment ontdoen de zoetwatervissen zich van het isolement en na 3 minuten (tops!!) vreten, vreten, vreten, vreten, eind. En dat zeg ik omdat 'de dosering' slecht is, misplaatst eigenlijk. Aja is een bombast enerzijds en terughoudend anderzijds. Met als gevolg dat je naar een film kijkt, nou ja dankzij 3d = migraine door de film tijgert, en denkt: begin nou maar dan zijn we ervan af. De kinderen van Shue konden me niet snel genoeg omgebracht worden. De love-interest was een lachertje. Goed de pornoboot was wel okay wanneer je tieten zag, geniaal zelfs....
...
en dit is gewoon mijn mening!!! 
narva77 (crew films)
-
- 12736 berichten
- 6541 stemmen
..en dit is gewoon mijn mening!!!
Ja zeg, wat is het nou? Kijken of niet kijken? 
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3245 stemmen
Ja zeg, wat is het nou? Kijken of niet kijken?
Gewoon kijken en oordeel zelf zou ik zeggen.
Pre- en sequels

Piranha 3DD
2012
360 reacties
Het laatste nieuws

'Heated Rivalry' verbreekt records voor HBO Max: 'Waanzinnig'

De western 'Horizon: An American Saga - Chapter 1' verdwijnt binnenkort van Netflix

De Argentijnse dramafilm 'Goyo' van Marcos Carnavale is een kijktip op Netflix

Waargebeurde misdaadthriller 'City of Lies' met Johnny Depp morgenavond op televisie
Bekijk ook

Saw II
Horror, 2005
1.411 reacties

Journey to the Center of the Earth
Sciencefiction / Avontuur, 1959
38 reacties

Vigilante
Actie / Misdaad, 1983
48 reacties

Dahomey
Documentaire, 2024
8 reacties

Jackass 3D
Komedie / Documentaire, 2010
282 reacties

Kurôzu Zero II
Actie, 2009
24 reacties
Gerelateerde tags
graveyachtfilm in filmscuba divingschepselpiranha spring breakman eating monster post-credits scene3d3dghoulish
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








