• 15.796 nieuwsartikelen
  • 178.174 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.631 stemmen
Avatar
 
banner banner

Let Me In (2010)

Drama / Horror | 116 minuten
3,28 1.108 stemmen

Genre: Drama / Horror

Speelduur: 116 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matt Reeves

Met onder meer: Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz en Richard Jenkins

IMDb beoordeling: 7,1 (132.606)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 januari 2011

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Let Me In

"Innocence dies. Abby doesn't."

Owen is een 12-jarige jongen uit New Mexico die op school gepest wordt. Hij raakt bevriend met zijn buurmeisje Abby, die pas in de stad is komen wonen. Vanaf dat moment vinden er verschillende 'vreemde' gebeurtenissen plaats en komt Owen langzaam maar zeker achter het verschrikkelijke geheim van zijn buurmeisje...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Nakkie13

Nakkie13

  • 970 berichten
  • 265 stemmen

Passies schreef:

Ben gister naar Let me in geweest in de bios en hij was saai, niet spannend of eng en het zal wel een low budget movie zijn want iedere keer als er iets gebeurd filmen ze niks en als ze het wel laten zien is het meer lachwekkend. Ben zelf zeker een thiller en horror fan vooral vampieren films vind ik vaak oke maar deze viel helaas echt zwaar door de mand! Je word een beetje lekker gemaakt doordat stephan king gezegd zou hebben "beste horror van afgelopen 20 jaar" maar dan is deze man nu toch zijn verstand kwijt aan het raken.

Rare mening

+ Vaak is het enger om iets niet te laten zien en de hersens de rest in te laten vullen.

Saw bijv. zie je alles en begint lachwekkend te worden. Maar Se7en, de scene met de mes dildo, en de scene in No Country for Old Men met het muntje zijn allebei belachelijk verontrustend omdat je zelf de rest van het plaatje in moet vullen.

Dus gore is leuk, maar hoeft er niet minder of meer eng om te zijn.

+ Ik zou een 1 geven als ik jou was.


avatar van selfhealing

selfhealing

  • 275 berichten
  • 278 stemmen

Origineel was beter, maar wel oke gedaan!3ster ongeveer


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3031 stemmen

xXlynnXx schreef:

Oke, ik snap dus echt niet dat zoveel mensen deze film goed vonden, ik vond het namelijk dus echt een rotfilm. ik heb me doodverveeld tijdens het kijken, ik zag ergens staan dat dit de beste horrorfilm in 20 jaar moest zijn? als dat waar zou zijn zou ik nooit een horrorfilm meer kijken, onzin.

Nooit geloven wat de media zegt


avatar van Ricochan38

Ricochan38

  • 347 berichten
  • 509 stemmen

Nakkie13 schreef:

De acteurs die voor de rollen gecast zijn zijn juist uitmate geschikt voor de rollen. Dat was juist een van de dingen die deze remake WEL goed deed in tegentelling tot veel andere remakes/

Als deze remake iets bewijst is dat remakes wel goed kunnen.

Nog steeds onnodig, maar het kan.

Helemaal mee eens, dit is 1 van de weinige remakes van de laatste 10 jaar die wel de moeite waard is, alleen waarom zo snel?

Omdat ze in the states geen buitenlandse films willen kijken dus dan maar remaken En er toch nog wat $ aan verdienen.

De 2 kid acteurs waren iig erg sterk in hun rol.


avatar van Wernertje

Wernertje

  • 326 berichten
  • 224 stemmen

Ik verwacht meestal nooit veel van films waar men reclame voor maakt met veel bombarie. Zoals deze film ook waar Stephan King over zegt: De beste film van de afgelopen 20 jaar of de beste film van 2011 of iets in die richting. Bij veel films zie ik dit soort teksten staan en dan denk je dat je een super film te zien krijgt en 9 van de 10 keer valt dat vies tegen en dat zal bij deze film ook wel zo zijn. Vaak maken ze reclame op deze manier voor films omdat ze weten dat de film niet veel aan is en op deze manier lokken ze de mensen naar de bios toe. Een goede film maakt op deze manier geen reclame omdat de makers weten dat als de film goed is het wel via mond op mond reclame gaat en zo de mensen wel naar de bios lopen. Hoe vaak lees je wel niet bij een thriller '' hij is beter dan se7en of spannender dan Silence of the lambs'' en meningen verschillen maar films waar deze teksten bij stonden konden echt niet tippen aan se7en of Silence. Of nu dat 2011 net begonnen is, er dan de tekst staat de beste film van 2011? 2011 is net begonnen dus hoe kunnen ze nu al weten dat een film die in januari uitgebracht wordt de beste film van het jaar is? Meestal worden hierdoor films die een hoop en groots gepromoot worden door mij als tweede keus behandeld en sta ik niet echt te wachten om deze films snel te gaan kijken. Als ik wil weten of een film goed is dan lees ik wel eerst de meningen van andere bezoekers (zoals hier op moviemeter) en als 80% aangeeft dat het een goede film is dan is dat vaak ook zo. Persoonlijk ga ik dus niet zo af op al die grote reclame stunts of teksten waarbij je het idee krijgt dat je een super film te zien krijgt.


avatar van Daphny.

Daphny.

  • 62 berichten
  • 53 stemmen

Waarom noemt iedereen Stephen King hier Stephan King? Ik ga deze film snel checken, uit nieuwsgierigheid of hij net zo goed is als het origineel. (Ik denk eigenlijk dat ik het antwoord al weet, maar toch)


avatar van Muchacho

Muchacho

  • 115 berichten
  • 0 stemmen

Heel leuke film, vind hem eerlijk gezegd ook iets leuker dan het origineel.


avatar van Chromeo

Chromeo

  • 189 berichten
  • 4565 stemmen

Leuk, maar deze versie kan niet aan het origineel!


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11909 berichten
  • 5313 stemmen

Een re-make is een re-make, maar Let Me In is toch een verbazingwekkend goede film. Een iets ander begin, een sfeervol New Mexico en - zoals altijd - uitstekend spel van Chloe Moretz. 3,5*


avatar van hendriks

hendriks

  • 201 berichten
  • 49 stemmen

nou heb hem ook net gezien ben echt horror fan maar dit is geen horror dit is een langdraderig saaie rotfilm wat helemaal niet boeit geen horror helemaal niks dit valt onder het type drama film en niet vanwege het drama maar omdat het dat is het is toch niet zo moeilijk met zo veel geld een goede horror te maken paar goede schrikmomenten en je hebt het al dit is gewoon zonde van je tijd


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11909 berichten
  • 5313 stemmen

Mede na het bericht van hendriks en mede omdat de film nog altijd door mijn hoofd spookt verhoogd naar 4.0*.


avatar van Daphny.

Daphny.

  • 62 berichten
  • 53 stemmen

Let The Right One In is absoluut beter, die heeft gewoon veel meer sfeer. Deze is ook niet slecht, maar hij mist die authentieke sfeer. Deze is mij te Amerikaans, het word allemaal net een beetje gedramatiseerd.

De openingsscene al, meteen zo sensationeel. Ik vond het meisje uit het origineel ook veel beter, die had echt zo'n unieke uitstraling. Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom er een remake nodig was, zeker niet twee jaar erna, lijkt me erg overbodig. Hij was niet slecht, maar ik vind het eigenlijk een vrij nutteloze film aangezien hij al bestaat, maar dan beter.

Als je de Zweedse hebt gezien, heb je deze in feite ook gezien, want het is bijna hetzelfde.

De enige verbetering aan deze remake was dat ze al die saaie scenes met de volwassenen eruit gelaten hebben. (Al was die kattenscene erg grappig) Daardoor verliep het soepeler dan het origineel.

Mwa. 2,5. Voor de goeie uitvoering, maar niet hoog vanwege onoriginaliteit.


avatar van Fabian123

Fabian123

  • 335 berichten
  • 3849 stemmen

Heb vaak het idee gehad dat ik dezelfde film aan het kijken was, maar toch een paar verschillen die grotendeels positief uitpakten. De families uit het dorp zijn weggelaten, die haalden m.i. de kijker weg van de film, dus dat is een goede aanpassing. Dat hele castratie-gebeuren vond ik te nadrukkelijk, dus ben ook blij dat ze dat weglieten. Verder kwamen gesprekken tussen de 2 kinderen minder houterig over, had ik het idee, iets vlotter. Zit misschien ook wel in het acteerwerk (of simpelweg het feit dat ik de Engelse taal meer gewend ben...). Ik weet niet of ik het beter vind passen of niet, eigenlijk. Het werkte in ieder geval ook prima.
Minder aan deze versie was het camerawerk, dat was bij het origineel vooral erg sfeervol. Maar hier nog steeds heel degelijk. De opening had wat mij betreft gewoon hetzelfde kunnen blijven, vond dit niet veel toevoegen.


Las trouwens deze discussie op IMDB: IMDb :: Boards :: Let Me In (2010) :: The Names Abby and Owen
Bewijst ook wel dat dit niet zo maar een gemakkelijke remake is.


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

Daphny. schreef:

Let The Right One In is absoluut beter, die heeft gewoon veel meer sfeer. Deze is ook niet slecht, maar hij mist die authentieke sfeer. Deze is mij te Amerikaans, het word allemaal net een beetje gedramatiseerd.

Speelt deze film zich eigenlijk ook in de jaren 70 af?


avatar van jedymaster

jedymaster

  • 889 berichten
  • 2520 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Speelt deze film zich eigenlijk ook in de jaren 70 af?

De film speelt zich in de jaren 80 af en dat is heel goed gedaan geeft de film een mooie sfeer.


avatar van Muchacho

Muchacho

  • 115 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Speelt deze film zich eigenlijk ook in de jaren 70 af?

Jaren 80. 1983 Als ik het me goed herinner.


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

OK, da's wel weer grappig natuurlijk..


avatar van james_cameron

james_cameron

  • 6997 berichten
  • 9786 stemmen

Degelijke remake, de twee hoofdrolspelers zijn perfect gecast, maar toch moet de film het in vrijwel ieder opzicht afleggen tegen het origineel. Die is sfeervoller, emotioneler en veel poëtischer qua visuele kracht. Deze remake is minder subtiel en bevat (uiteraard) meer special effects, die niets toevoegen en zelfs afbreuk doen. Wel goed geregisseerd door Reeves, die na Cloverfield bewijst in ieder geval geen one-hit-wonder te zijn.


avatar van whoepiie

whoepiie

  • 24 berichten
  • 236 stemmen

verschrikkelijk saaie en langdradige film. Had er hoge verwachtingen van, werd ook flink aangeprezen. Helaas vond ik de film nergens een moment spannend worden.

Wel een compliment voor de 2 jeugdige acteurtjes, deze zetten een zeer geloofwaardig personage neer. Echt jammer dat het verhaal zo dun was.


avatar van tukkerstein

tukkerstein

  • 2216 berichten
  • 3467 stemmen

Muchacho schreef:

Jaren 80. 1983 Als ik het me goed herinner.

Is me nauwelijks opgevallen.


avatar van Muchacho

Muchacho

  • 115 berichten
  • 0 stemmen

whoepiie schreef:

verschrikkelijk saaie en langdradige film. Had er hoge verwachtingen van, werd ook flink aangeprezen. Helaas vond ik de film nergens een moment spannend worden.

Wel een compliment voor de 2 jeugdige acteurtjes, deze zetten een zeer geloofwaardig personage neer. Echt jammer dat het verhaal zo dun was.

Mjah, het verhaal kun je in één zin samenvatten. Een jongen die vaak gepest wordt op school ontmoet een meisje waar hij bevriend mee raakt. De hele film gaat over de relatie tussen het meisje en het jongetje. Ik vond het eerlijk gezegd wel heel goed uitgewerkt, maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7294 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind hem als remake helemaal nog niet zo verkeerd, het is eigenlijk precies hetzelfde als het orginele.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Deze is nog iets meer op de huid gedraaid, en dat kon ik zeer zeker waarderen. Vind het eigenlijk moeilijk te zeggen welke beter is, deze of Let the Right One In.


avatar van El Guap0

El Guap0

  • 107 berichten
  • 42 stemmen

hendriks schreef:

nou heb hem ook net gezien ben echt horror fan maar dit is geen horror dit is een langdraderig saaie rotfilm wat helemaal niet boeit geen horror helemaal niks dit valt onder het type drama film en niet vanwege het drama maar omdat het dat is het is toch niet zo moeilijk met zo veel geld een goede horror te maken paar goede schrikmomenten en je hebt het al dit is gewoon zonde van je tijd

Ik heb net jouw zeer negatieve slechte comment gelezen en vond dat nóg vele malen meer

zonde van mijn tijd.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dan stem je toch wel erg hoog als je zo negatief bent.


avatar van Nakkie13

Nakkie13

  • 970 berichten
  • 265 stemmen

hendriks schreef:

nou heb hem ook net gezien ben echt horror fan maar dit is geen horror dit is een langdraderig saaie rotfilm wat helemaal niet boeit geen horror helemaal niks dit valt onder het type drama film en niet vanwege het drama maar omdat het dat is het is toch niet zo moeilijk met zo veel geld een goede horror te maken paar goede schrikmomenten en je hebt het al dit is gewoon zonde van je tijd

.


avatar van Dalliance

Dalliance

  • 14 berichten
  • 12 stemmen

Prettige verrassing deze film. Knap hoe ze het concept vampier toch een min of meer nieuwe, of originele, invulling hebben gegeven. Goede donkere sfeer met dito kleurenpallet en de afwisseling van goed en kwaad pakte heel goed uit. Al met al een prima film!


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11909 berichten
  • 5313 stemmen

Dalliance schreef:

Prettige verrassing deze film. Knap hoe ze het concept vampier toch een min of meer nieuwe, of originele, invulling hebben gegeven. !

Vergeet niet dat dat de verdienste is van Let the Right One In is he.


avatar van Dalliance

Dalliance

  • 14 berichten
  • 12 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Vergeet niet dat dat de verdienste is van Let the Right One In is he.

Je hebt gelijk, ik realiseerde me dat later pas nadat ik m'n reactie al geplaatst had en andere comments had gelezen


avatar van parcivalis

parcivalis

  • 298 berichten
  • 353 stemmen

 

Volkomen overbodige film.

Proberen iets na te maken waarvan je weet dat het niet gaat lukken. Had er dan een gladde Hollywood productie van gemaakt. Ergens toch zielig voor die arme Amerikanen dat ze geen buitenlandse ondertitelde films aankunnen anders hadden ze met 'Let the right one in' een topfilm gezien.