Boiling Point (1993)

Verenigde Staten / Frankrijk / Japan
Actie / Drama

geregisseerd door James B. Harris
met Wesley Snipes, Dennis Hopper en Lolita Davidovich

Tijdens een routineklus wordt Ronnie, de partner van topagent Jimmy, dodelijk getroffen. Jimmy is vastbesloten zijn beste vriend te wreken en gaat achter de misdadigers aan. Dit keer is hij niet van plan zich aan de regels te houden.

saaie film, vond er niks aan.

avatar van Captain Pervert
Voor een film met Snipes inderdaad saai, maar best een degelijke politie/actiefilm. Dennis Hopper is wel grappig. "Are you finished?" -"No I'm not Finnish, are you Swedish?"

kArIzMa_TuRk
een niet zo'n populaire Wesley Snipes film.. het is niet zijn beste film maar is wel leuk om hem een keertje te kijken.. ik geef een ***3***

jayytjee
een vermakelijk filmpje.. verhaal zit redelijk in elkaar, een aantal erg spannende actiescene's en snipes acteert wel redelijk. bij elkaar 3,5 *

avatar van dijkieR
Captain Pervert schreef:

dat is idd grappig ja

Warner Bros. heeft flink aan deze film gesleuteld terwijl de film al af was. Omdat Snipes op dat moment plots populair was geworden moest zijn rol ook groter worden, wat helaas inhield dat veel scenes met Hopper ingekort danwel gesneuveld werden. Verder werd de titel veranderd en bepaalde scenes weggegooid om het meer als actiefilm te 'verpakken'. Onbegrijpelijk omdat het simpelweg geen actiefilm is. Wellicht dat sommigen ´m dan ook saai vinden.
Hopper was hier in ieder geval niet blij mee, en ik denk het publiek evenmin.

Hopper draagt deze film en maakt het met zijn mooie vertolking ook de moeite van het kijken waard, dit in tegenstelling tot Snipes en Mortensen die matig acteren. Hopper amuseert zich duidelijk in zijn rol als gladde loser die het maar niet kan maken. Hij zorgt ervoor dat je sympathie krijgt met z'n karakter, iets wat Sniper zeker niet lukt met zijn rol als agent. Dit lijkt me toch niet de bedoeling geweest te zijn van deze film.

wo2-Freak
Saaie film, ik sluit me aan bij de bovenstaande reactie.

Alleen ik geef het een 1. ipv een 2.5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
En wederom duikt Hopper in een draak op, ditmaal een met de vaak teleurstellende Snipes. Het verhaal is een zooitje en zelfs de actie is beneden peil. Matige film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Niet dat ik veel had verwacht van deze film, maar hij is gewoon slecht. Dennis Hopper werkt (nog meer dan anders) op de zenuwen met ze kinderachtige acteerwerk. Snipes valt nog meer, maar heeft er gewoon niet veel zin in. De gangsters dragen van die pastelkleurige vestjes die hen belachelijk maken ipv iets van dreiging bij te brengen. Zeer slecht en erg slaapverwekkend.

avatar van 606
Niet echt actie te noemen deze film meer een drama, met thriller elementen.
Acteren was dan weer redelijk.
Verders niks bijzonders.

2,5 ster

yorgos.dalman
Tweede samenwerking tussen acteurs Dennis Hopper en Viggo Mortensen (na het voortreffelijke The Indian runner). Maar beide rollen in deze tamelijk tamme actieprent zijn niet bijster interessant en de acteurs kunnen er dan ook niet veel mee.

Leuk weetje misschien: Dennis Hopper zou nog een vriendelijk voorwoord schrijven bij Viggo's eerste boek Recent forgeries (1999 Smart Art Press), een collectie foto's, schilderijen en poëzie.

avatar van MMXMMX
Langdradig weinig actie saai

avatar van Brabants
Voor een actiefilm is het verhaal behoorlijk traag en er valt qua actie weinig te beleven. Drama moet je ook allemaal met een korreltje zout nemen, want het verhaal is te voorspelbaar en weinig geïnspireerd. Het is eigenlijk een gotspe dat deze acteurs in een prent als deze hun ding moeten doen. Typisch zo een film waarbij je jezelf afvraagt waarom het überhaupt gemaakt is.

avatar van ChrisM
Hopper, Mortensen en Snipes dit op zich is al een aparte combinatie .... film is geknipt (duidelijk zicht/merkbaar) door WarnerBros en die hebben er een onsamenhangend en teleurstellend eindwerkje van gemaakt. Film heeft wel potentie, wie zal het zeggen als Harris zelf de final cut zou hebben gemaakt had deze film er heel anders uit gezien..... COP van deze zelfde Harris met James Woods is een aanrader

avatar van Left4Dead
Een film vol met bekende koppen, zeker voor de jaren 90. Hopper doet het aardig, hij is altijd erg wisselvallig geweest als acteur en regisseur door zijn drank- en drugsgebruik. Mortensen heb ik nooit wat mee gehad en zal dat ook nooit krijgen. Snipes was in die tijd het aanstormend talent in Hollywood. Ik heb zijn carrière altijd erg vreemd gevonden, hij koos, voor wat mij betreft, niet altijd het juiste script uit voor zijn persoontje.

Een stel boeven die na hun vrijlating meteen weer beginnen met hun kattenkwaad. Een ripdeal waarbij een undercover agent omkomt is hetgeen wat hun zal achtervolgen. De vriend van de vermoorde agent zet alles op alles om de schurken te pakken te krijgen. Bend the rules is daarbij zijn motto.

Ach een standaard flickje qua verhaal, die een moeizaam op het beeldscherm wordt geprojecteerd. Vooral in het begin vond ik het best wel een behoorlijke klus om de film geconcentreerd te blijven volgen. De personages zijn gewoon niet boeiend genoeg en hoe alles samen valt is goedkoop te nemen.

Veel gebeurt er niet, veel gebabbel vult de 90 minuten. Dat gebabbel maakt het een trage en voor het gevoel lange zit. Soms lijkt het erop de het script van de auto cue opgelepeld wordt, niet heel erg professioneel komt het over. De regie is wat onwennig, het acteerwerk vaak houterig.

Nee goed is het allemaal zeker niet. 2,5** is dan ook wel het maximale wat ik kan geven.