Unforgettable (1996)

Thriller

geregisseerd door John Dahl
met Ray Liotta, Linda Fiorentino en Peter Coyote

Dr. David Krane is beschuldigd van de moord op zijn vrouw. Maar door een fout in de procedure gaat hij vrijuit. Omdat hij een verleden heeft als alcoholist weet hij niet zeker of hij de moord wel gepleegd heeft. Dan ontmoet hij wetenschapper Martha Briggs die bezig is een serum te ontwikkelen waarbij het geheugen van iemand anders opgewekt kan worden.

neo (crew)
op zich wel een goed gegeven voor deze film,maar het idee wordt niet goed uitgewerkt.
ray liotta en linda fiorentino
spelen goed.valt me trouwens wel op dat fiorentino vaak in een john dahl film te zien is.zal wel komen door hun eerste goeie samenwerking in the last seduction

Film met een interessant gegeven en een goed begin, maar naarmate de tijd vordert eindigt "unforgettable" meer en meer in een thrillertje waarvan er dertien in een dozijn zijn.
Ook opvallend is de voorspelbaarheid van deze film. Als je ietwat oplet weet je na vijf minuten wie de moordenaar van Liotta's vrouw is.
Sterke vertolking van Ray Liotta trouwens.

avatar van *kelly*
Zeer mooie en spannende thriller met een redelijk goede cast en zeer goed bedacht: meer moet een thriller echt niet hebben.

-------->4*

avatar van Filmkriebel
Unforgettable is deze film in ieder geval niet. Het idee was wel leuk, maar onaantrekkelijk uitgewerkt en ook niet erg boeiend. Ik heb er niet echt van kunnen genieten. Eén van Dahls mindere.

avatar van StevenMighty
Ik leerde met deze film Ray Liotta kennen en ben nadien z'n werk gaan volgen, erg goeie acteur vind ik hem.

Dat kan ik ook zeggen van deze film, een degelijke en spannende thriller over een man die dmv een nieuw bedacht serum de waarheid omtrent de moord op z'n vrouw wil achterhalen.
Dat op zich vond ik al een erg origineel bedacht idee en wordt goed uitgewerkt in deze aan te bevelen thriller van John Dahl. Puik acteerwerk van vooral dan Liotta.
Zeker (nog) eens zien!

4 sterren

avatar van Inland Rabbit
Een filmtitel die getuigd van weinig zelfkennis, deze film ben ik snel weer vergeten. Ray Liotta acteert aardig, maar zn personage is te vlak. Het scifi verhaaltje is slap en te vergezocht, niet op een leuke manier helaas. Linda Fiorentino speelde geweldig in The Last Seduction, maar hier was haar rol maar braafjes. Komt er nog eens bij dat de film het plot veel te lang uitrekt. Met anderhalf uur was dit misschien nog wel interessant geweest. Een missertje van Dahl, die ik vooral vanwege zijn eerste 3 films toch vrij hoog heb zitten.