Terminal Velocity (1994)

Actie / Thriller

geregisseerd door Deran Sarafian
met Charlie Sheen, Nastassja Kinski en James Gandolfini

Ditch Brodie, een roekeloze instrukteur voor parachutespringen, raakt verwikkeld in een internationaal complot nadat een leerlinge van hem te pletter valt tijdens de les. Het mysterie wordt nog groter als hij iets verbijsterends ontdekt: zijn 'beginnende' leerlinge was een ervaren parachutiste van de KGB, die zogenaamd te pletter viel. Terwijl hij dieper in de zaak duikt, moet zij zorgen dat ze allebei in leven blijven.

avatar van Quentin
Welke verhaal? Geen verhaal vette stunts 2,5/5

avatar van Phoenix
Mee eens...

Quentin schreef:

Geen verhaal vette stunts 2,5/5

maar wel Nastassja Kinski, niet dat dat de beoordeling verhoogd maar toch.....

avatar van Loesa
Aardige film. Al kan ik maar niet wennen aan Charlie Sheen in serieuze rollen, na het zien van Hot Shots. Ik verwacht telkens een ei gebakken te zien worden op de buik van een hete dame...

avatar van Pieter Montana
Erg aardige film.Zowat een klein James Bond avontuurtje

djelle
Misschien wel iets beter dan genregenoot Drop Zone, maar nog steeds ontdek ik hier geen al te goed verhaal, altijd boeiende scenes of personages die me al te veel doen.

Hier komt er echter wél iets meer variatie tussen het parachutegedoe in, deftiger acteerwerk, interessantere decors/settings en af en toe wel een genietbare en originele stunt (bv de spectaculaire auto-uit-het-vliegtuig scene). De actiescenes zijn ook een tikkeltje frequenter, variabeler en beter geregisseerd. Het kan allemaal zeker en vast nog wat beter, maar het is al best een stuk meer in de buurt van het echt goeie werk.

'Terminal Velocity' is met momenten redelijk aangenaam vermaak, maar het is nog lang niet helemaal wat het zou moeten zijn. 2*

avatar van Captain Pervert
Best wel een onderschatte film vind ik. 3 sterren.

avatar van Beek
Ik vond deze film in tegenstelling van wat er in verschillende kranten en tv gidsen stond wel redelijk. Dit had ik van te voren niet verwacht gezien de reacties. Er zat oook nog een doses humor in verwerkt. Al met al geef ik deze film een 6.5 ik rond af naar beneden dus *3

Helemaal geen onaardige film. Onderhoudend en ook nog wat leuke stunts.

avatar van 606
PollyPeachum schreef:
Helemaal geen onaardige film. Onderhoudend en ook nog wat leuke stunts.

leuke film maar niet speciaal.

james is erg goed.

2,5 ster

Best een aardige film maar geen hoogvlieger .

avatar van Timothyvdmeer
Leuke actiefilm. Charlie Sheen vind ik redelijk in deze film...vind hem beter in series dan films. (Two and a half Men)

Al met al zit er genoeg actie en humor in de film zodat hij blijft boeien. (KG Used to B).

Voor mij 3*.

606 schreef:

leuke film maar niet speciaal.

james is erg goed.

2,5 ster

james is altijd goed

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Domme 13 in 1 dozijn aktiefilm.

Als je op zoek bent naar iets om de tijd te doden is deze clichématige flick aardig onderhoudend. Voor de rest blijft er weinig over. Alles is namelijk al eens eerder gedaan, en vaak veel beter.

avatar van aburex
Leuke film, verstand op nul en kijken maar. Charlie Sheen is weer grappig zoals altijd en Nastassja Kinski zorgt voor de mooie vrouwelijke noot

avatar van DVD-T
Zoveelste actiefilm over parachutisten en hun verwikkelingen. Helaas ook al beter gedaan.

Sheen doet het best o.k. maar komt niet overtuigend over als actieheld. Kinski doet het ook niet slecht, maar van de cast ben ik wel beter gewend. Een beetje met het verstand op nul zoals ook de rest van de film dat is eigenlijk. Verhaal is best saai en het is echt een herhalingsoefening van vele andere films. Qua actie ook niets bijzonders gezien, al springt de laatste sprong met de auto wel echt uit het oog. Voor een film die gaat over het springen uit vliegtuigen voor de lol zitten er weinig van dat soort momenten in. De momentjes die er wel inzitten zijn best gaaf om te zie. Verder gewoon een rennen schieten filmpje.

Heerlijke onzinfilm. Sheen's personage komt net als de kijker veel te laat achter de redenen van het hele gebeuren, waardoor beiden zich wel kunnen ergeren aan de hele situatie, maar toch ook blijven participeren aan de film omdat ze er toch achter willen komen waar het de mooie Kinski nu precies om te doen is.

Over het algemeen goed acteerwerk, ook van Sheen die voor de verandering niet de hele tijd alleen maar moeilijk kijkt en een van de meest spectaculaire stunts die ik ooit heb mogen aanschouwen aan het einde van de film (de mensen die hem gezien hebben weten wel welke ik bedoel, de anderen moeten alleen daarom al eens een keertje een kijkbeurt geven).

Verder weinig diepgang, mooie explosies, maar toch alles bij elkaar net iets te veilig (geen overdreven gewelddadige scenes of enige vorm van naakt).

En toch erg leuk.

avatar van DragQueen
Vrij vermakelijke actiefilm, met een wat serieuzere rol van charlie sheen. wat hij best redelijk doet overigens. verder zijn de actiemomenten prima in beeld gebracht, en zijn de stunts en effecten goed verzorgd. voor het verhaal hoef je dan ook niet te kijken. maar de film is op zich wel vermakelijk. 2,5 ster.

avatar van Fran
Het is wel een leuke actiefilm om naar te kijken. Alleen vond ik dat Sheen zijn karakter zo onnozel neerzette dat ik me er wel eens aan begon te irriteren. Ook de scene op het laatst dat hij haar uit een auto die uit het vliegtuig was gevallen moest redden was een beetje nèt iets te overdreven.

Maar ach, dat mag op zich de pret niet drukken. Er zitten veel leuke actie en achtervolgingsscene's in. Het neigt af en toe wat spannend te worden maar dan toch net niet. Toch kijkt deze film wel gewoon lekker weg.

avatar van b00ts
Wat een ellende.....

Zij: "ik ben getraind om alles te slikken"
Hij: "dan trouw ik misschien wel met je"......

Dan wordt het tijd voor de kijker om iets anders te gaan doen, want de film uitzitten wordt nog een hele kluif.

avatar van Dennissssss
Dit is een film waarin de realiteit ver te zoeken is, maar door een spannend eind, vergeet je dat eigenlijk. Op het eind zit er nog een moment in waar ik erg om moest lachen. Als hij gaat salueren..

Deze en de film "Drop Zone" waren min of meer de parachute films van het jaar 1994. Echt veel heeft de film niet om het lijf en boeiend wordt het eigenlijk nergens. De film begint nog enigszins aardig maar al snel wordt het een flauwe bedoeling. Pas op het einde wordt het weer een beetje aardig maar dan is het eigenlijk al te laat. De cast wist ook nergens te overtuigen maar op de één of andere wijze vind ik het Charlie Sheen nooit echt super slecht doen in een film. Visueel gaat deze film nog en de parachute sprongen waren best fraai. Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.

Matige film met soms wel enkele geslaagde actiescènes.
Maar het is allemaal ver over de top en ook het scenario is niet erg geslaagd.
Wel krijgt de film een bijzondere betekenis nu, 2 dagen na het overlijden van James Gandolfini, hem hier te zien in een van zijn eerste filmrollen.

avatar van fun in acapulco
Kinski is weer prachtig en Sheen als het script het toelaat grappig. Enkele malen gezien; blijft leuk.

Deze productie werd vooral gemaakt om de kijker te plezieren met veel over de top actiescènes want het verhaal was onzinnig en dom (was ook niet serieus bedoeld) en de dialogen waren van het zogenaamd sarcasme gehalte. Charlie Sheen deed zijn best om grappig te zijn, maar Nastassja Kinski speelde goed en was sexy. Ik heb gelezen dat voor één enkele stunt 23 cadillacs gebruikt werden.

avatar van Insignificance
Geen al te beste beurt van Sarafian en consorten. Gandolfini doet het nog wel leuk, vooral in het begin, maar voor de rest valt hier niet veel uit de cast te halen. Wel veel actie en vaak in de lucht. Samen met het tempo de reddingsboei van de film. Net genoeg afleiding om niet stil te staan bij het plot, want dat gaat natuurlijk nergens over. De derde troef zou eigenlijk de humor moeten zijn, maar net daar gaat het behoorlijk mis. Vrij veel one liners en andere grapjes die geforceerd overkomen en meestal verre van grappig zijn. Sheen zou er toch wat aanleg voor moeten hebben, maar ook hij krijgt het niet voor elkaar. Het soort materiaal waar Shane Black wel raad mee zou weten. David Twohy komt zelfs niet in de buurt.

avatar van ChrisM
Sheen in betere tijden
Deze heb ik in bios gezien en nu al sinds 8 jaar netjes gesealed vol in tact op de plank liggen tijd om eens te kijken.
Jeugd sentiment.....