Kuffs (1992)

geregisseerd door Bruce A. Evans
met Christian Slater, Milla Jovovich en Bruce Boxleitner

George Kuffs heeft nooit zijn school afgemaakt, hij heeft net zijn baan verloren en zijn vriendin, die nog studeert, is zwanger. Omdat hij vindt dat hij haar niet kan onderhouden, verlaat hij haar en vraagt aan zijn broer Brad of hij hem geld kan lenen. Hij wil namelijk naar Brazilië om goud te gaan zoeken. Dan komt Brad om en is George plotseling eigenaar van Brads beveiligingsdepartement.

neo (crew)
wel aardig filmpje.slater is nog wel ok,maar ik ergerde me een beetje aan dat gepraat in de camera van hem

avatar van geronimo
Ja klopt, volgens mij ook een beetje een rip off van Ferris Bueller waar het wèl leuk was.

Als ik een titel van een film moet noemen die ik echt walchelijk slecht vind, dan noem ik standaard Kuffs. Hij praat in de camera, godbetert, dat kan toch niet!

haha, ik ga toch ook niet zeggen dat bij hollow man die gozer niks kan zien aangezien er geen licht op zijn netvlies kan vallen

avatar van narva77
Dat is toch leuk man, Christian Slater die het rechtstreeks tegen JOU heeft!

Brrrr, ik haat dat stijlmiddeltje. Richard the Third doet dat ook. Stop daar eens mee. Wie weet nog meer films waarbij de acteur de toeschouwer toespreekt?

Fight Club

Jordy (admin)
in Fight Club alleen in het deel waar Norton het verhaal van de film tegen Pitt vertelt, als hij tegen de camera praat kun je dus denken dat ie het tegen Pitt heeft

verder: Ferris Bueller, Funny Games

als hij tegen de camera praat kun je dus denken dat ie het tegen Pitt heeft
Jij probeert echt alles van deze film goed te praten. Pitt zie je gewoon op de achtergrond.

reactie bij Fight Club

avatar van narva77
Ik vind het bij een komedie als Kuffs of Ferris Bueller's Day Off veel beter passen dan bij Fight Club!

Wie weet nog meer films waarbij de acteur de toeschouwer toespreekt?

Ik ken er nog eentje, nl. "Murder Live!", maar daar heeft het een beduidend andere betekenis

Link

Jordy (admin)

ik vind het bij komedies goed passen inderdaad, bij Fight Club dus ook

neo (crew)
in de film never say never again knip oogt sean connery op het einde naar de kijker.het is wel geen praten,maar het is wel erg irritant.

avatar van Yak
Yak
Wie weet nog meer films waarbij de acteur de toeschouwer toespreekt?

Spacey kijkt de toeschouwer ook aan in 'American Beauty', nadat hij zegt: "That's okay, I wouldn't remember me either". Dat vond ik absoluut hilarisch.

avatar van Yak
Yak
Overigens is het in 'Funny games' heel confronterend en ijzersterk gebruikt.

in Fight Club
verder: Ferris Bueller, Funny Games

Brighton Beach Memoirs, Wayne's World.

Ash Krueger
Ik vind dat deze film wat rommelig in elkaar zit. 2*

avatar van Captain Pervert
Ik vind dat in de camera praten juist het leukst aan de film. Smaken verschillen...

Captain Pervert schreef:

Ben ik met je eens.
3* voor deze best vermakelijke film.

avatar van Bone*Thugs
Hey Good old Chriss!!
Damz ik vond die film zo leuk toen echt gelachen toen die gozer nadat ie zn bekertje koffie ophad de trap opliep!
Dat praten vond ik wel leuk....
Chris had toen wel leuke films..nu helaas minder of helemaal geen films!

avatar van Timothyvdmeer
Leuke film met een leuke rol ook van Slater. Tijd geleden dat ik hem gezien heb maar het aparte idd is dat hij constant tegen de camera praat. Heeft mij zeker niet verveeld.

Filmpje en JCVD

avatar van Rmie

funny games

Aardige film waarin George Kuffs de politiewijk 'erft' van zijn dood geschoten broer. Een slap verhaaltje, zelfs voor een actie-komedie zoals deze. En ook de muziek lijkt wel erg veel op die van Beverly Hills Cop. En alhoewel Christian Slater niet echt geloofwaardig is, doet hij het wel leuk. Ook tijdens de momenten waarin de vierde wand wordt doorbroken, wat de film net wat frisser maakt. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van agathadirks
narva77 schreef:
Dat is toch leuk man, Christian Slater die het rechtstreeks tegen JOU heeft!

Ik hou d'r van! .
Yeah

Opzicht niet meer dan een vermakelijk tussendoortje deze ietwat flauwe Komedie/Misdaad film.

Het verhaal stelt eerlijk gezegd niet zoveel voor en is ook best flauw, clichématig en soms ook wat langdradig, maar de uitvoering ervan was nog wel aardig en dat kwam vooral op conto van de destijds talentvolle Christian Slater die de rol van "George Kuffs" leuk speelde en waarom ik soms ook moest glimlachen. Opzicht was het ook leuk gedaan dat hij regelmatig in de camera praatte zoals het moment dat zijn vriendin "Maya Carlton" tegen hem zei (dansend en rondlopend in een witte slip en blauw topje) dat ze zwanger is. De rol van "Maya Carlton" wordt overigens gespeeld door de destijds piepjonge (16 jaar) Milla Jovovich, die er toen al zeer mooi uitzag.

Buiten dat er wat leuke situaties (zoals het doen van slaappillen in de koffie van politieagent "Ted Bukovsky", leuk gespeeld door Tony Goldwyn, en vooral de manier waarop hij daarop reageerde en acteerde) in het verhaal zitten, bevat de film ook wat actie waar je overigens niet al te veel van moet voorstellen. De actie kwam vooral ook op conto van Leon Rippy die de rol van slechterik (liep er ook wel steeds geinig gekleed bij, daar kreeg hij ook een opmerking op) "Kane" leuk speelde. Visueel zag het er ook allemaal niet onaardig uit en met name de beelden van de mooie stad San Francisco, waar het verhaal zich in afspeelt. De muziek in de film had inderdaad veel gelijkenis met de muziek uit de film "Beverly Hills Cop (1984)" en daar heeft dit verhaal ook wel iets van weg.

Al met leuk om eens gezien te hebben deze film (ik heb hem overigens gezien via AMC On Demand), maar meer als een vermakelijk tussendoortje is het niet. Dit is ook zo'n typische vrijwel onbekende film, die je snel weer vergeten bent.