Screwed (2000)

geregisseerd door Scott Alexander en Larry Karaszweski
met Norm Macdonald, David Chapelle en Danny DeVito

Chauffeur Willard Fillmore wordt door zijn duivelse bazin, Miss Crock, uitgebuit en ondergewaardeerd. Om wraak te nemen roept hij de hulp in van zijn driftige, beste vriend Rusty. Samen ontvoeren ze het schattige hondje van Miss Crock en eisen losgeld. Maar als de hond ontsnapt en Miss Crock denkt dat Willard ontvoerd is, zoeken de mannen hulp van de geschifte begrafenisondernemer Grover Cleaver, om het geld te bemachtigen. Nu hebben ze drie keer zoveel problemen maar ook drie keer zoveel lol als ze proberen wraak te nemen zonder zelf te worden 'belazerd'.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Behoorlijk flauw en melig, maar door de gigantische hoeveelheid flauwe en idiote siutaties die op je worden afgevuurd zijn, zijn er nog best een aantal die wél werken. Verder deden Chappelle en MacDonald (die me hier erg aan Bruce Campbell deed denken) het best aardig, maar DeVito steelt de show met een hilarische rol. Een paar geinige bijrolletjes en cameos en verder gewoon een script propvol hersenloze ongein maken de boel compleet. Niks meesterlijks, maar als je in de juiste bui bent is dit nog best een geinige komedie.

3 sterren.

avatar van Mug
Mug
Slechte komedie met nog slechtere hoofdrolspelers. De enigen waar ik nog om kon grinniken was DeVito en het oude vrouwtje, maar zij konden de film niet redden. Grappen die nooit grappig zijn. 1 ster, ik heb 4 keer gegrinnikt (en dat is te weinig natuurlijk).

avatar van otherfool
Als Macdonald in beeld komt lig ik al over de vloer te rollen; wat een geweldige kop heeft die man. Gecombineerd met een geinige Chapelle en de geweldig vuige rol voor DeVito maakt van Screwed een niet te missen comedy, ondanks het bijzonder suffe verhaal en de vele onvolwassen en simpele grollen.

3*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zoals Matthijs ook al zegt, inderdaad een grote meevaller.

Screwed is erg vermakelijk en heeft in dit vrij simpele plot toch een paar erg leuke scenes.
Heb eigenlijk geen 1 keer op de klok gekeken en de tijd ging behoorlijk snel voorbij, dat is ook wel de reden waarom ik dit soort kleine comedy filmpjes erg fijn vind!

Aangenaam kijkvoer.