Dirty Work (1998)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Bob Saget
met Norm Macdonald, Jack Warden en Chevy Chase

Mitch en Sam moeten aan $50.000 zien te komen, en snel ook. Het enige probleem is dat ze beiden geen baantje vast kunnen houden. Mitch bedenkt een manier om hun enige talent uit te baten: het nemen van wraak.

Vooraf wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten van deze film. Bob Saget als regisseur, dat belooft niet veel goeds, dacht ik. Uiteindelijk besloot ik om toch maar te kijken omdat Norm Macdonald, een van de weinige personen waar ik echt om kan lachen, weer van de partij was.

En wat blijkt?

Uitermate grappige film die geen moment verveelt. Vooral de duo Norm Macdonald en Artie Lange zijn simpelweg hilarisch. Al fungeert het verhaal alleen maar als waslijn voor de grappen, ik stoorde me er totaal niet aan want ik heb de hele film door constant moeten lachen. Verder ook hele leuke bijrollen van onder andere Chevy Chase, Chris Farley, John Goodman, Adam Sandler en Rebecca Romijn-Stamos.

Zeker een van de betere komedies die ik de laatste tijd gezien heb.

Heb hem opgenomen gister. Ik vrees het ergste, aangezien Bob 'ha ha ha wat ben ik toch grappig' Saget in de regiestoel heeft gezeten...

Verrassend (vooral voor iemand als Bob Saget) leuk filmpje. Zie verhaaltje boven van Diesel. Zo denk ik d'r ook over. 3*

GerwinF
Geinige film, met een paar grappige bijrollen zoals de baas van de bioscoop en de aggresieve vader.

Vooral de scene met de vissen is top, hoe ze daar staan met die vissen in hun handen..

3 Sterren.

avatar van otherfool
Waanzinnig onzinnig verhaal wordt enigzins gered door Warden en de wederom sublieme MacDonald, wat mij betreft de beste komiek die ooit op deze aardkloot heeft rondgelopen. De kop van die man...

2,5*.

avatar van tommykonijn
Wahahaha , was best een lachen film. acteerprestaties werden goed afgeleverd en inderdaad geweldige bijrollen van o.a. Chris Farley en Adam Sandler. Het heeft veel (geslaagde) grappen en ik heb me soms echt een ongeluk gelachen. Toch geen 3,5* want het is allemaal een beetje onzin maar ja dat valt te verwachten na de inhoud te hebben gelezen en het begin te hebben gezien. Al met al aardig geslaagde komediefilm.

avatar van Dark Knight
Haha,. heerlijke humor dit. echt mijn humor. Echt geen seconde maar dan ook geen seconde verveelt.

- droge opmerkingen
- perfecte cast
- geinige muziek
- leuke streken

kortom : voor mij de ultieme komediefilm, verbaast me van de score en dat maar zo weinig mensen hem gezien hebben (Hier op mm dan)

5,0***************

avatar van biosmovie
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Dark Knight, wat een goede film zeg, die 2 gozers zetten echt alles op hun kop. Ik heb me gewoon doodgelachen. Het mag dan wel een hele onbekende film zijn maar dit is zeker een van de beste komedie's die ik gezien heb.

verdiend wat mij betreft gewoon 5,0**

avatar van jacobine_rodijk
Ik vind Norm McDonald hi-la-risch met zijn Burt Reynolds imitatie maar verder werkt zijn werk maar erg weinig op mij, zo ook deze matige komedie. Her en der wel gelachen maarveel gemiste kansen, vooral van de bijrollen Chase, Goodman, Farley en Sandler.

avatar van ®Tc
Degelijke komedie.

Het begon allemaal erg goed met de intro over hun jeugd. Daarna kwamen er wat glimlachen bij het blad Impotent old men and whores, bij de wachtende mensen en de fake politie maar daarna gaat het niveau van grappen wat naar beneden. Film blijft daarna vermakelijk maar de glimlachen bleven achterwege.

Muggsy
Kreeg bijna een hartaanval toen ik de naam van Bob Saget zag verschijnen als regisseur, maar eens de Full House-koorts afnam bedacht ik dat diezelfde Saget toch wel heel grof uit de hoek kan komen wat stand-up comedy betreft. Voeg daarbij Norm Macdonald en het verwachtingspatroon was geschapen. Vooral het eerste half uur vond ik zeer vermakelijk maar naar het einde toe kon de film m'n aandacht niet helemaal vasthouden. Verhaal was matig en Christopher MacDonald speelde weer de stereotiepe bad guy-rol die we onderhand wel kennen. 3*

Tegenvallende film waarin twee vrienden een bedrijfje starten dat handelt in wraak. Op zich een leuk gegeven voor een one-joke-movie, echter is de humor hier nogal flauw. Fragmentarisch en Norm Macdonald is nou niet bepaald de beste acteur.

Wat een onzin deze (korte) film en wat een belachelijk verhaal. Maar ondanks dat was de uitvoering best leuk en heb ik ook regelmatig moeten lachen om alle onzin in deze film. De cast deed het ook best leuk en met name de bijrol van geflipte Chris Farley (in helaas zijn laatste film) was wel geinig. Er spelen sowieso best veel bekende komedianten mee in deze film waarvan het vermelden van Chevy Chase zeker waard is. Omdat de film amper 80 minuten duurt kijkt hij lekker weg. De humor is geregeld zeer flauw, maar dan wel op een leuke manier. Ach gewoon leuk om gezien te hebben en niet meer of minder.

avatar van Bacchero
Op basis van de goede commentaren heb ik besloten om deze film ook eens te bekijken. Mij viel hij tegen maar ja smaken verschillen. Het eerste halfuur is nog vrij goed maar daarna vervalt de film in een standaardkomedie met af en toe nog een leuk geintje. Een lichtpunt was voor mij de bijrolletjes van enkele bekend acteurs zoals Chase, Goodman, Sandler,... Ik denk niet dat ik deze film nog eens wil terugzien...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijk, weinig bullshit en daarbij ook nog eens vlot door de korte speelduur. Prima comedy filmpje, nergens bijzonder maar wel fijn kijkvoer als je wat luchtigs zoekt.

Leuk tussendoortje!