The Prince of Tides (1991)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Barbra Streisand
met Barbra Streisand, Nick Nolte en Jeroen Krabbé

Tom Wingo is ongelukkig met zijn leven. Zijn vrouw begrijpt hem niet en hij kan niet goed overweg met zijn dominante moeder. Wanneer zijn zus Sallie een zelfmoordpoging doet, ontdekt psychiater Susan Lowenstein een vreselijk geheim van Tom en Sally's jeugd. Maar de psychiater is zelf ook erg ongelukkig en samen proberen ze elkaar weer op te hemelen.

avatar van riesma
mikey schreef:
Mocht je dit allemaal niet begrijpen dan moet je alle afleveringen van de Sopranos nog maar even herzien!!
S05E01 om precies te zijn, ben die nu aan het kijken. Grappig dat het mij ook hier bracht.

avatar van Al DeNiro
Mooie film uit de jaren (90s) met de beste drama's. Goed verhaal, goed geacteerd, prachtige Streisand en een onthulling uit Nolte's verleden dat schokkend is. Het werd wel een beetje erg klef op einde.

avatar van jono
Prachtfilm. Zowel Streisand als Nolte doen het uitstekend.

Redelijke film waarin een man een bezoek brengt aan de psychiater van zijn suïcidale zus. Simpelweg een aardig (liefdes)drama waarbij de aanloop naar de relatie tussen de man en de psychiater wat ongeloofwaardig overkomt en het einde wat te zoetsappig is. Dit niet ligt aan Nick Nolte en Barbra Streisand, want die zetten beiden twee goeie rollen neer. Beste scene is het etentje met Jeroen Krabbe. Net geen 3.5 sterren.