The Prince of Tides (1991)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Barbra Streisand
met Barbra Streisand, Nick Nolte en Jeroen Krabbé

Tom Wingo is ongelukkig met zijn leven. Zijn vrouw begrijpt hem niet en hij kan niet goed overweg met zijn dominante moeder. Wanneer zijn zus Sallie een zelfmoordpoging doet, ontdekt psychiater Susan Lowenstein een vreselijk geheim van Tom en Sally's jeugd. Maar de psychiater is zelf ook erg ongelukkig en samen proberen ze elkaar weer op te hemelen.

avatar van riesma
mikey schreef:
Mocht je dit allemaal niet begrijpen dan moet je alle afleveringen van de Sopranos nog maar even herzien!!
S05E01 om precies te zijn, ben die nu aan het kijken. Grappig dat het mij ook hier bracht.

avatar van Al DeNiro
Mooie film uit de jaren (90s) met de beste drama's. Goed verhaal, goed geacteerd, prachtige Streisand en een onthulling uit Nolte's verleden dat schokkend is. Het werd wel een beetje erg klef op einde.

avatar van jono
Prachtfilm. Zowel Streisand als Nolte doen het uitstekend.

Redelijke film waarin een man een bezoek brengt aan de psychiater van zijn suïcidale zus. Simpelweg een aardig (liefdes)drama waarbij de aanloop naar de relatie tussen de man en de psychiater wat ongeloofwaardig overkomt en het einde wat te zoetsappig is. Dit niet ligt aan Nick Nolte en Barbra Streisand, want die zetten beiden twee goeie rollen neer. Beste scene is het etentje met Jeroen Krabbe. Net geen 3.5 sterren.

avatar van Gert1980
Één van min favoriete films, het heeft alles dat een romantisch drama hoort te bieden: goed diepgaand verhaal (met een geweldige onthulling), goed liefdeskoppel (of eigenlijk liefdeskoppels!!), geweldig mooie soundtrack, om nog maar te zwijgen over de schitterende locaties.

Bijzonder hoe deze film negen nominaties kreeg in alle belangrijke categorieën inclusief die voor beste film,
maar behalve die voor beste regisseur. Blijft een bijzonder iets...

avatar van Gert1980
Asmahan schreef:
Net als de anderen hier ergerde ik me ook suf aan Barbra Streisand. Had ook wel plezier dat het accent zo vaak op haar benen werd gelegd. Volgens mij vindt ze die zelf erg mooi. Ze kunnen er ook zeker mee door, eerlijk is eerlijk.

Grappig dat je de hele wereld hier altijd over hoort, maar wanneer actors-turned-directors zoals een Eastwood dit doen hoor je niemand. Want mannen hebben het recht tot alles? Dan is het begrijpelijk?
Eastwood brengt in een paar van zijn eigen films zijn ontblote bovenlijf, dat toen al zeer verzakt was, in beeld. Maar dat is wel goed? Dat is stoer?

Doe mij de benen van Streisand maar, geweldige exemplaren en die vrouw was destijds puur mooier dan die vergane glorie van 'Dirty Harry'.