• 8.602.963 stemmen

Releasedatum: 31 augustus 1995

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Carrington

"A Love so Unusual it has to be True"

De film vertelt over de relatie tussen schilder Dora Carrington en schrijver Lytton Strachey in het Engeland van tijdens de Eerste Wereldoorlog. Ondanks dat de relatie platonisch was door de homoseksualiteit van Strachey, was er toch sprake van een diepe en ingewikkelde band tussen de twee.

imageimageimage

Beacus Penrose

Frances Partridge

avatar van Movsin

Movsin

Of het nu gaat om het leven van schilderes Dora Carrington of om een gewoon fictief verhaal, dit is toch een film die je niet onberoerd kan laten, iets grillig in de opbouw, maar met mooie beelden, een sterke cast, passende muziek en vooral een film die je achterlaat met bedenkingen over relaties, voorkeuren,...liefde.

avatar van frolunda

frolunda

Ik vond hem voornamelijk saai.

avatar van 93.9

93.9

Weinig chemie tussen Carrington en Strachey, waardoor de eindscene wat overdreven was....

Zat de liefde dan zo hoog?? Ja, maar in deze film komt dat niet heel goed naar voren.

Wel mooi gefilmd en echt prachtige muziek.

Ook ben ik fan van Emma Thompson.

avatar van Antonin

Antonin

een goed toneelstuk, een lauwe film