Carrington (1995)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Christopher Hampton
met Emma Thompson, Jonathan Pryce en Rufus Sewell

De film vertelt over de relatie tussen schilder Dora Carrington en schrijver Lytton Strachey in het Engeland van tijdens de Eerste Wereldoorlog. Ondanks dat de relatie platonisch was door de homoseksualiteit van Strachey, was er toch sprake van een diepe en ingewikkelde band tussen de twee.

Of het nu gaat om het leven van schilderes Dora Carrington of om een gewoon fictief verhaal, dit is toch een film die je niet onberoerd kan laten, iets grillig in de opbouw, maar met mooie beelden, een sterke cast, passende muziek en vooral een film die je achterlaat met bedenkingen over relaties, voorkeuren,...liefde.

avatar van frolunda
Ik vond hem voornamelijk saai.

avatar van 93.9
Weinig chemie tussen Carrington en Strachey, waardoor de eindscene wat overdreven was....
Zat de liefde dan zo hoog?? Ja, maar in deze film komt dat niet heel goed naar voren.
Wel mooi gefilmd en echt prachtige muziek.
Ook ben ik fan van Emma Thompson.

avatar van Antonin
een goed toneelstuk, een lauwe film