Gangsterboys (2010)

Nederland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Paul Ruven
met Yes-R, Önder Dogan en Mimoun Ouled Radi

Als de begin twintigers Mahmut en Apo tot hun eigen verrassing leerling-gangsters mogen worden, komen ze er snel achter dat het echte gangsterleven toch heel anders is dan ze hadden verwacht. Voor ze zich zelf echter gangster mogen noemen, moeten ze zich eerst bewijzen en door vernederende ontgroeningsperiode heen. Als ze eindelijk het vertrouwen van hun bazen hebben gewonnen en hun eerste echte opdracht krijgen, verknallen ze die echter. Vanaf dat moment ziet hun toekomst er plotseling angstaanjagend somber uit. Om hun kansen te keren zullen ze nu een echt gevaarlijke list moeten verzinnen.

avatar van sinterklaas
De reacties en het stemgemiddelde is hier overduidelijk totaal niet chill. Ik heb echter best wel fatoe gehad met deze film. Misschien wel behoorlijk fout vermaak, maar ik had voor deze titel op zekere hoogde nog best wel respect!

Ja, de 2 popi jopie rappers mogen hier hun beurt doen als 2 losers die zichzelf verspeeld hebben en worden gearresteerd, alhoewel... de arrestatie lijkt nog helemaal niet zo gek te zijn, want op de voorwaarde dat ze undercover moeten gaan als "Gangsterboys" om een Turkse maffia op te rollen in ruil voor hun vrijheid is natuurlijk helemaal waus, jwt?

Nou en zo worden ze er geleidelijk voor klaargestoomd, leren ze met pipa's om te gaan, ten koste van een camper van een dikke Duitser, en mogen ze vervolgens kennismaken met de meest zwaarste en succesvolste jongens binnen de Turkse maffia. De vraag is echter: blijft dit wel straight?

Gangsterboys is voor mij toch echt wel een van de meest whackste en foutste Nederlandse komedie, met zelfs een beetje zelfspot. Yes-R en Turk waren nog best wel lekker op dreef, en vergis je niet: ik heb echt een paar keer flink moeten lachen, waaronder om die Brabandse gangster, die erg leuk geplayed is door van Koningsbrugge, die Voodoo dokter uit Afrika, en die Jack Wouterse als een links extremist. Banga-bitch Georgina Verbaan was ook weer lekker aan het hosselen Zo nu en dan ook nog wat clips van Yes-R, met het dito stoerdoenerij, of slechts zelfspot om een wannabe Gangsterboy te worden.

Ook wel geinig om te zien dat dit commerciele product van een experimentele regisseur komt, waarvan ik Sur Place heb gezien.

Heb wel een jonko gesmoked bij deze film en waarschijnlijk dat ik hem daarom een 3,0* geef.

avatar van John Lee Hooker
sinterklaas schreef:

Kijk 'm eens nuchter je zult versteld staan.

avatar van KungFuPanda
Toen deze film net uit kwam vond ik hem wel heel leuk. Gisteren kwam ik deze weer tegen bij Netflix en vond het deze keer minder leuk. Ik moet wel zeggen dat ik NL rap luister en het erg tof vond dat Onder ''Murda Turk'' Dogan meespeelde. Van Yes-R ben ik totaal geen fan.

Desondanks moest ik zo nu en dan toch flink lachen om de uitspraken van Yes-R. Ik heb ook stukgelegen om de voodoo dokters, dat dikke mannetje in de camper en het winkeltje waar ze naar ''guns'' kwamen zoeken. En sowieso vond ik die Achmed hilarisch, zijn manier van praten maar ook waar hij het overheeft. Enige wat ik echt flauw vond was het stukje dat ze van de gangster jurken moesten dragen.

Al met al geef ik dit toch een krappe 6'je.

Een dikke K-film en mensen die meer punten geven hebben echt een hele slechte smaken!

avatar van Decec
oh wat een saai, uitgezet, niet gekeken...

avatar van Chelsea94
Redelijke film, soms wel grappig.
Het eind leek echter wel te komen uit een musical voor kinderen.

avatar van Kondoro0614
Gangsterboys

Brrrrr, wat was Gangsterboys beroerd zeg, bah! Ik heb Gangsterboys wel eens eerder gezien met mijn moeder, vond het toen nog wel een leuke film maar, nooit gestemd op de film. Gister zat ik hier met een paar kameraden opzoek naar een film, aangezien wij gangsters zijn gingen we deze film kijken, ik ben net niet in slaap gevallen maar was er wel dichtbij, potverdorie wat heb ik me lopen vervelen en lopen ergen aan deze film.

Het verhaal was dood en dood, oersaai noem het allemaal maar op. Twee 'gangser-rappes' die nog niet in de buurt komen willen graag groots worden in de Hip-Hop / Rap wereld. Ze worden door iemand vanaf het podium gevraagd of ze een klus voor hem willen doen. Dit nemen ze aan en komen daardoor terrecht bij een undercover zaak bij 1 van de beruchtste clan's. Ze moeten wat klusjes klaren en daarna pakken ze de boefjes op.

Ik maak er niet teveel woorden aanvuil, het was gewoon echt niet leuk of goed. Yes-R kan niet acteren, lijkt wel alsof ik naar de eindmusical van een groep 8 klas zat de kijken gedurende de hele film, bah! Heb me geërgerd aan het acteerwerk van iedereen, want dat was slecht. Het concept was nog te doen, maar daar blijft het bij. Eind scene was slecht en begin scene was slecht. Niet best en zeker geen herziening meer waard, bah!

avatar van des1
Zeg... niet om het 1 of ander, maar die Paul Ruven zou toch tot de creme de la creme horen van scenario schrijvers...?? Onder twee sterren is wel erg onder het gemiddelde...

avatar van filmofiel
Wat een waardeloos gemaakt stukkie tijdverdrijf, echt je kunt nog beter de Donald Duck lezen.

avatar van des1
filmofiel schreef:

kHeb dan ook niet gekeken.

Afgezet na +/- 5minuten!

avatar van cantforgetyou
Vreselijke film. Beide jongens proberen, maar scenario is veel te kinderachtig.

avatar van Phantasm
Wat een irritante k*tfilm. Er zit meer rapmuziek in dan het met gangsterboys te maken heeft. Soms versta je ze niet eens, zo hard is de muziek, ondertitel het dan.