Trash Humpers (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk

geregisseerd door Harmony Korine
met Rachel Korine, Brian Kotzue en Travis Nicholson

Portret van het alledaagse leven van een aantal 'outcasts' in een klein stadje in de VS. De even onzinnige als baldadige daginvulling bestaat uit niets meer of minder dan 'kattenkwaad', vandalisme, spelen met merkwaardige attributen als poppenledematen, en praten en ruziën over niets. Maar er is ook ruimte voor zang, dans en intimiteit.

avatar van DwarreI
Ik heb deze destijds gemist op het IFFR en wil deze eigenlijk toch nog steeds graag eens zien, maar waar moet ik zoeken?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
DwarreI schreef:

Gewoon in Nederland uit op DVD via Filmfreak.

avatar van DwarreI
Ik kom er net ook achter. Wist niet beter dan dat deze nooit uitgebracht was op dvd, ondertussen wel dus. Volgende keer zal ik beter opletten

avatar van Naomi Watts
Harmony Korine is zonder twijfel de meest originele filmmaler die de filmwereld kent, absurd en narchistisch maar prijs hem vooral hoe revolutionair hij is met zijn gestileerde narratie. Zonder boven de 3,5* gescoord te hebben is het zonder twijfel één van mijn favoriete filmmakers. Veelzeggend.

Ik keek hier al een tijd tegenop en tijdens het kijken werd ook duidelijk waarom. Trash humpers is precies wat ik dacht. Het is één grote grap. Mijn 'fans' zullen ook gewoon er mee weglopen met iets ridicuuls zolang het mijn naam draagt. Qua opzet zeer geslaagd dus, voor mij is dit een parodie op veel van de Korine liefhebbers, die het filmische resultaat niet meer beoordelen.

Flm zelf wat was te verwachten. Benidorm bastards meets jackass, in een totaal anarchistische setting. Daar blijft Korine meester in, het creëeren van een alternatief universum, waar er geen plaats is voor sanity. Behoorlijk repetitief, puberaal en nietszeggend. Maar wel een aardige gag van Korine zelf. Al heeft het niet zo veel met film te maken.

Dit was de druppel en Korine besloot nu daadwerkelijk film te gaan maken. Zijn rebeljaren als filmmaker zijn voorbij, zijn eigenzinnigheid krijgt een doel. Met deze waanzin dat Trash Humpers heet neemt ie afscheid en is het tijd volwassen te worden. Een echte crew erbij en het Korine tijdperk kan gaan beginnen.

avatar van danuz
Naomi Watts schreef:
Trash humpers is precies wat ik dacht. Het is één grote grap en vooral een opzet om te zien. Mijn 'fans' zullen ook gewoon er mee weglopen met iets ridicuuls zolang het mijn naam draagt. Qua opzet zeer geslaagd dus, voor mij is dit een parodie op veel van de Korine liefhebbers, die het filmische resultaat niet meer beoordelen.

Disagree. Sowieso is dat niet iets wat ik Korine heb horen zeggen (hij had daadwerkelijk interessante dingen te vertellen over de film [de look, het 'universum' waarin het zich afspeelt]) en het is ook niet iets dat ik bij mezelf bemerk (dat ik zijn films niet op het 'filmische resultaat' beoordeel [dat doe ik namelijk juist wél]).

avatar van Naomi Watts
Hmm, zie al een zin waar ik liep te slapen .

Anyway, vandaar dat ik ook aangaf wat Trash Humpers voor mij was (en zal ook echt niet voor iedereen gelden). Korine laat weinig los, en hij vindt het ook niet belangrijk om over te brengen wat zijn intentie is, dat maakt de kijker maar voor zichzelf uit (mee eens ook).

Ik wil ook niet zeggen dat Korine er geen creativiteit ingelegd heeft, daar is ie te veel visionair voor. Al heeft het imho met het medium film niets van doen. Vandaar dat ik de filmische beoordelingen ook aan de kaak durft te stellen en denk dat de naam Korine heel veel kwalitatieve beoordelingen waarborgd.

Naomi Watts schreef:
het Korine tijdperk kan gaan beginnen.
Laat maar komen

avatar van Decec
Een slechte dramafilm...
Het is geen drama, maar een overdreven seks (mannen)...
Vandalisme, raar gedoe...
Slechte verhaal...
Slechte acteerwerk...
Heel slecht kwaliteit breedbeeld (geen HD aanwezig)...
Redelijk geluid (geen Dolby Digital aanwezig)...
Geen moeite waard...

wat een bagger. Ik hou best van een beetje absurd maar dit ging nergens over. 0 keer gelachen

Reinbo
Hahahahahaha! Wat een fijn absurdistisch werkje is dit. Soort geflipte kruising tussen de Benidorm bastards en Jackass en dat allemaal gefilmd met een oude vhs recorder. Film is woest onaantrekkelijk, maar tevens erg energiek en geestig. De vorm past prima bij de inhoud. Het bast van de heerlijk foute scenes.

Edit:
Benidorm bastards meets jackass,

Was blijkbaar niet de enige die die link legde.

avatar van dutchtuga
Zeer bizarre ervaring die na een week nog steeds door mijn hoofd spookt. Dit carnaval had echter niet langer moeten duren dan de 78 minuten want dat was funest geweest. Trash Humpers is Korine's meest bizarre film tot nu en dat zal niet snel veranderen gezien de carriereswitch die hij heeft gemaakt.

Langere recensie:

Trash Humpers (2009, Harmony Korine) - dvd - cultmoviesreviewed.com

avatar van goongumpa
eigenlijk zijn trash humpers en spring breakers 'hetzelfde'. één concept, twee uitersten.
twee gezichten, één formule... als lauda en niki.

nog iemand die er zo over denkt?

avatar van Jawaddedadde
Verschrikkelijk.

Zie hier werkelijk niets in: geen verhaal, geen idee, geen lijn. En visueel zo lelijk als de nacht. Amper 78 minuten lees ik nu, moet ongeveer drie keer zo lang aangevoeld hebben.

Nee, wat fake bejaarden die tegen vuilnisbakken aanschurken is blijkbaar not my cup of tea. Kan er verder eigenlijk weinig zinnigs over zeggen, geheel in lijn met de 'film', zeg maar.

avatar van Jawaddedadde
Nee.

laundromat
Gisteren filmbeelden gezien bij Zomergasten (Hans Teeuwen). Ik heb genoeg gezien....

avatar van Naomi Watts
En dat was nog wel één van de betere scenes .

Reinbo
goongumpa schreef:
twee gezichten, één formule... als lauda en niki.

nog iemand die er zo over denkt?

Eens. Beide doorgetrokken in hun eigen extreem. Verlopen bejaarden vs de jeugd in de kracht van hun leven. Beide overlopend van levenslust. Levend in respectievelijk de treurige Amerikaanse white trash achterbuurt en het kleurrijke klatergoudwereldje van MTV's Spring Break. Maar beide in een geheel eigen poëtische universum gevangen en met veel gevoel van mededogend en compassie vertelt

avatar van jipt
Vond dit ook wel een lekker idioot lelijk filmpje. Fijn bizar en afschuwelijke video art. 3,5*

Mr.Bungle
Onvoorstelbaar dat een regisseur zo'n film kan schieten, kan worden gefinancierd en dan ook nog serieus wil worden genomen.

avatar van cucciolo
M'n eerste Korine, omdat Gummo me vanwege het dierenleed liet passen.
Het absurdistische idee/concept was op zich niet eens zo gek bedacht, maar de uitwerking vond ik dusdanig eentonig dat ik een paar keer twijfelde of ik het wel helemaal tot het einde uit zou houden, ondanks de relatief korte speelduur.

Mijn god wat een gedrocht van een film was dit. Het verdient eigenlijk niet eens het predicaat "film" Het is wel inderdaad een "Drama", want alles is gewoon dramatisch slecht.

Het slaat gewoon allemaal nergens op en het is ook nergens leuk of choquerend (scene met het neuken van vuilnisbakken sloeg gewoon helemaal nergens op). Schijnbaar was regisseur Harmony Korine flink aan de drank en vooral drugs toen hij deze film had gemaakt. Visueel zit het er ook allemaal zeer lelijk uit en het is inderdaad een soort mix van Benidorm Bastards en Jackass. Wel met één groot verschil, die waren tenminste nog regelmatig leuk. Ik heb deze film bij toeval gisteravond laat op Film 1 gezien. Ik moet zeggen dat ik er wel regelmatig bij in slaap ben gevallen (wat je overigens het beste kunt doen als je deze zooi aan het bekijken bent) en door het achterlijk gekrijs en trompet geluid kwam ik helaas regelmatig weer bij mijn positieven.

De titel van de film geeft min of meer wat je kunt verwachten van deze film, namelijk "Thrash" (oftewel "vuilnis") . De film duurt gelukkig met nog niet eens 80 minuten lang en dat is dan ook het enige positieve aan deze film.

avatar van leatherhead
Leuk geintje van Korine, maar als film natuurlijk waardeloos. Het meest choquerende is niet de film zelf, maar eerder de recensies van users die hoger dan 0,5* uitkomen. Niet echt een review waardig verder.

0,5*.

avatar van Donkerwoud
Het is een kruising van de absurde logica uit videoclips (Spring Breakers) met de grimmige randfiguren die maar wat doen (Gummo). Echt beklijven doet het allemaal niet, maar het heeft nochtans een vreemde charme die mij ergens aanspreekt. Toch knap hoe Korine een film over bejaarden die vooral vuilnisbakken droogneuken nog iets van een poëtische lading mee weet te geven

avatar van film_girly
Ben wel fan van Korine en vooral het toffe Gummo, maar met deze film kon ik echt helemaal niets.