Genre: Horror / Komedie
Speelduur: 95 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Drew Goddard
Met onder meer: Kristen Connolly, Chris Hemsworth en Anna Hutchison
IMDb beoordeling: 7,0 (448.830)
Gesproken taal: Engels en Japans
Releasedatum: 19 april 2012
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Videoland
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via meJane
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Cabin in the Woods
"You think you know the story."
Vijf twintigers besluiten om een weekendje in een afgelegen hut te spenderen, midden in het bos. Al gauw wordt duidelijk dat de vijf - drie mannen, twee vrouwen - meer op hun bord krijgen dan een idyllisch uitje alleen. Het oplezen van een spreuk uit een dagboek leidt tot dood en verderf en allerlei bizarre gevolgen van dien.
Externe links
Acteurs en actrices
Dana Polk
Marty Mikalski
Holden McCrea
Jules Louden
Curt Vaughn
Richard Sitterson
Steve Hadley
The Director
Daniel Truman
Wendy Lin
Video's en trailers
Reviews & comments
Colombo
-
- 234 berichten
- 537 stemmen
Haha, heb wel genoten van The Cabin in de Woods. Ik wist van te voren dat er iets geks ging gebeuren en het ging er bruut overheen. Vond het geen standaard horror film maar het begon er wel als een. Wel vond ik jammer dat ze niet een soort prequel lieten zien van hoe alles tot stand was gekomen. 3,5*
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Nogmaals. Ik begrijp het heus.
Ik snap dat voor het idee van de film het JUIST clichees moeten zijn. Ik denk alleen dat voor een satire er véél meer uit gehaald had moeten worden om van mij meer sterren te krijgen. Nu vond ik het gewoon een manier om een standaard verhaaltje te vertellen zonder dat hen verweten mag worden dat het een standaard verhaaltje is. Het was immers juist de bedoeling.
Verder geef ik ook aan dat de film er verder goed uitziet en voor een nieuwe generatie kijkers wel interessant kan zijn (al hoeven we jou daar niet onder te rekenen geloof ik )
Voor een nieuwe generatie juist een redelijk oninteressante film. Voor mensen zoals ik, die opgegroeid zijn in de jaren 80, is het een verademing.
Lennert
-
- 2388 berichten
- 1395 stemmen
Dat ben ik geheel met je oneens. Ik kan me best voorstellen dat men wegloopt met deze film, maar dat het acteerniveau hier erg hoog is maakt niemand mij wijs. Ja wellicht, als je het excessief gebruik van F*bommen als criterium neemt of het een beetje wazig voor je uitstaren en niets zeggen, van die cenobite-man met scheermesjes in zijn hoofd in die glazen lift . Ik vind dat een ieder dit zou kunnen, zonder te repeteren.
Absoluut mee oneens. Ik zeg daarnaast ook niet dat het erg hoog is, prima is voor mij een weergave van het feit dat het gewoon goed voldoet in het soort film als deze. Een groepje vervelende tieners, die ik voor de verandering eens niet te vervelend vond. Daarnaast was de manier hoe de mensen achter de schermen met elkaar omgingen gewoon goed neergezet. Dat je het vreemd vind dat iemand van verbazing niet anders kan dan 'wazig' voor zich uit staren bij een cenobite-man geeft dan ook goed aan dat je nooit op het punt van een breakdown gestaan hebt.
RedSquare
-
- 194 berichten
- 275 stemmen
De meningen lopen hier nogal sterk uiteen..
Waarschijnlijk zo' n film van you love it, or you hate it.
Ik heb weinig zin in een welles niettes discussie. Wat voor de één een verademing is, is voor de ander gewoon een standaard verhaaltje. Vreemd maar toch kan het blijkbaar.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
De meningen lopen hier nogal sterk uiteen..
Waarschijnlijk zo' n film van you love it, or you hate it.
Ik heb weinig zin in een welles niettes discussie. Wat voor de één een verademing is, is voor de ander gewoon een standaard verhaaltje. Vreemd maar toch kan het blijkbaar.
Nee, het feit is dat de mensen die het een standaard film vinden het niet begrepen hebben. Althans, het grootste gedeelte als je de reacties leest. Mensen die over clichés beginnen enz.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het eens met Paul83. Deze film is gewoon een totaal nieuwe variatie op het horror genre en een ontzettend goed idee van de makers. Het is gewoon een geslaagde, misschien iets subtielere parodie op horror films die het totaal anders aanpakt dan bijvoorbeeld Scary Movie of Scream. De cliché's kon ik dan ook appreciëren, die waren trouwens nog aardiger gevonden dan de standaard horror films, en de heerlijke scènes waar de spel begeleiders de show stelen zijn geweldig.
Franza
-
- 276 berichten
- 472 stemmen
Deze film heeft het geluk dat ik ook films als Dogville en The Village heb gezien.
Die waren nog slechter...
Maar ik moet zeggen dat ik er echt helemaal niks aan vond
Ben een echte horrorliefhebber maar dit was echt niks
Ik zat op de twist te wachten want dan werd de film aanzienlijk beter stond in de reviews.
Dus ik wachten en wachten en tot overmaat van ramp vond ik hem alleen nog maar slechter worden!
1*
quinten1
-
- 87 berichten
- 177 stemmen
Verrassende wending in het verhaal en gelukkig niet weer zo'n cliché-film. Leuk om te zien
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Wat een draak van een film!
Ik ging hier met best hoge verwachtingen voor zitten, maar dit is toch wel een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien. De eerste fout die gemaakt wordt, zoals al vaker hier opgemerkt, is dat het concept al na 20 minuten uit de doeken wordt gedaan. Het concept is op papier nog wel aardig, maar desalniettemin totaal niet boeiend uitgewerkt. Dat mensen dit als intelligent en inventief bestempelen is voor mij een raadsel. Ik vond het maar leeg, postmodernistisch zelfreflexief geneuzel, wat de film een gedateerd 90s gevoel meegaf.
De horror in het eerste uur wordt wel geprobeerd angstaanjagend te maken, maar slaagt daar totaal niet in. De muziek is te klassiek en bombastisch, de kills zijn weinig memorabel, de zombies zijn totaal niet indrukwekkend en voor de gore hoef je het ook niet te kijken. Visueel was het ook niet om aan te zien. Hierdoor wordt het eerste uur van de film een nogal sfeerloze, tamme horrorfilm. De humor vond ik te flauw, waardoor je dus zit met een horrorkomedie die op beide vlakken onsuccesvol is.
Het laatste deel van de film gaat het verhaal helemaal los. Helaas levert ook dit geen interessante cinema op. Ik was erg benieuwd toen alle monsters ten tonele verschenen, maar uiteindelijk zit je enkel 20 minuten naar lelijke CGI te kijken. Dit laatste deel had heel tof kunnen zijn, maar de film durft niet echt los te gaan met het concept.
Kortom een horrorkomedie die op beide vlakken faalt en vervalt in voorspelbare, stompzinnige, zelfreflexieve spelletjes. Gedateerd en zielloos. 1*
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Niet durven los te gaan met het concept? Er wordt een kamer geopend met een ode aan elke horror die je maar kunt bedenken!
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3853 stemmen
Erg tegenstrijdig allemaal, een dik splatterfestijn op het einde. Niet los kunnen gaan?
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Ook deze persoon heeft de film dus totaal niet gesnapt, als je serieus denkt dat het 1e uur bedoeld was om angstaanjagend te zijn
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Spijtig dat zo ongeveer de beste review over deze film (die van WardT) met zulke flauwe oneliners neergesabeld wordt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Je bent dan ook een complete idioot als je deze film niet goed beoordeelt.
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Spijtig dat zo ongeveer de beste review over deze film (die van WardT) met zulke flauwe oneliners neergesabeld wordt.
Niet zo gek als je zijn argumenten leest.
Ik waardeer zijn uitleg, maar hij heeft de film gewoonweg niet gesnapt als ik het zo lees.
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Erg tegenstrijdig allemaal, een dik splatterfestijn op het einde. Niet los kunnen gaan?
Qua concept gaat het daar wel los, maar de uitwerking is gewoon erg braaf en binnen de lijntjes. Een dik splatterfestijn is het misschien voor mensen die niet zoveel gewend zijn, maar ik vond dat het losgaan nogal met de handrem erop was.
Ook deze persoon heeft de film dus totaal niet gesnapt, als je serieus denkt dat het 1e uur bedoeld was om angstaanjagend te zijn
Als horrorliefhebber begrijp ik dondersgoed wat de makers proberen te doen (ik denk dat voskat het goed heeft samengevat op 22 april). Dus zoals ik in mijn review al zei begrijp ik best dat dit geen pure horrorfilm is. Maar de killscenes worden echt wel geprobeerd op een intense horrormanier te worden weergegeven (toegegeven omringd door een ironisch narratief). Maar deze scenes zijn veel te flauw om te boeien. Dus nogal kinderachtig om te doen alsof ik de film niet heb begrepen, aangezien mijn review ook verwijst naar de zelfreflexieve ironische toon van de film.
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Je klaagt dat de film het eerste uur niet angstaanjagend is, maar dat wel zou willen zijn. Nou, dan zit je er toch gewoon enorm naast? Het is 1 dikke parodie waarbij spanning niet gevraagd werd. De killscenes horen ook bij het onderdeel parodie. Allemaal enorm standaard en volgens het boekje, iets wat de film dus probeert aan te tonen. Ik vind het prima dat je de film niks vind, maar het komt nu over alsof je de bedoeling niet snapt.
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Je klaagt dat de film het eerste uur niet angstaanjagend is, maar dat wel zou willen zijn. Nou, dan zit je er toch gewoon enorm naast? Het is 1 dikke parodie waarbij spanning niet gevraagd werd. De killscenes horen ook bij het onderdeel parodie. Allemaal enorm standaard en volgens het boekje, iets wat de film dus probeert aan te tonen. Ik vind het prima dat je de film niks vind, maar het komt nu over alsof je de bedoeling niet snapt.
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Nogmaals daar ben ik het niet mee eens. Je hebt gelijk dat de killscenes onderdeel van de parodie (en tevens ode vermoed ik) zijn, maar neemt niet weg dat ze tegelijkertijd ook wel spannend en trouw aan het horrorgenre willen zijn (anders hadden ze er wel iets Naked Gun-achtigs van gemaakt). Angstaanjagend was misschien een iets te sterk woord. Ik vind de film in die zin het best te vergelijken met Scream. Ook een film die tegelijkertijd een horrorfilm als een parodie erop is. Scream slaagt hierin echter een stuk beter (is zowel grappig als vol suspense). Als je een horrorkomedie maakt probeer je op beide fronten succesvol te zijn en Cabin in the Woods faalt op beide fronten pijnlijk imo.
Ze brengen de kills wel serieus, omdat dit geen parodiefilm is, maar een film die spot met de horrorwetten.
Anderen kunnen het misschien beter verwoorden in dit topic, maar je zit er in mijn ogen echt naast.
Scream is op zich wel een soortgelijk voorbeeld ja. Die film is toch ook verre van eng of scary? Omdat het vrij duidelijk is dat het anders dan anders is.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Het eerste stuk is natuurlijk net zo voorspelbaar en tam om harder te contrasteren met de uitbarsting die het slotakkoord was.
Al moet ik ook wel toegeven dat ik het net allemaal iets té tam en voorspelbaar vond, ze zoeken bewust de archetypes op, maar zelfs het allergrootste cliché kan je geïnspireerder invullen dan men hier deed, nu werd er nogal lui en ongeïnteresseerd naar het laatste half uur toegewerkt, want dat stuk was het enige wat men echt wilde tonen.
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Ze brengen de kills wel serieus, omdat dit geen parodiefilm is, maar een film die spot met de horrorwetten.
Anderen kunnen het misschien beter verwoorden in dit topic, maar je zit er in mijn ogen echt naast.
Scream is op zich wel een soortgelijk voorbeeld ja. Die film is toch ook verre van eng of scary? Omdat het vrij duidelijk is dat het anders dan anders is.
Daarom zeg ik ook dat angstaanjagend een ongelukigge woordkeuze was van mij. Want Scream is inderdaad ook niet angstaanjagend als geheel, maar de horrorscenes in Scream zijn wel degelijk spannend opgebouwd. Ik heb het gevoel dat Goddard wel degelijk dit ook probeert te doen (uiteraard met het zelfbewuste gebruik van clichés), maar hier gewoon niet in slaagt. Waardoor het gewoon slaapverwekkend en sfeerloos werd. Zoals je zegt ze brengen de kills wel serieus (tegelijkertijd spottend met de horrorwetten), maar ik vind het gewoon slecht uitgewerkt hoe ze het brengen (clichés kun je nog steeds sfeervol brengen). Ik snap dus ook niet wat ik niet zou begrijpen aan de film (nogmaals voskat heeft het imo prima samengevat op 22 april, al deel ik zijn positieve evaluatie ervan niet). Dus leg maar uit wat ik niet begrepen heb volgens jou.
Bovendien vind ik de horrorclichés die ze bespotten ook een tikkeltje achterhaald en flauw.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
maar hij heeft de film gewoonweg niet gesnapt als ik het zo lees.
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Ik vind het ook een prima stuk van WardT. Het is overigens overduidelijk aan op te merken dat hij het helemaal begrijpt wat ze willen doen maar dat hij de uitwerking helemaal niks vind.
Dan kan je misschien een of twee dingen uit zijn review quoten die hij wat te sterk heeft uitgedrukt maar alle andere dingen laten jullie liggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vreemd onbegrip op de review van WardT. Zo complex is CitW ook weer niet .
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Vreemd onbegrip op de review van WardT. Zo complex is CitW ook weer niet .
Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe iemand CitW niet zou kunnen begrijpen, tenzij je in je leven nog nooit gehoord hebt van het horrorgenre. De zelfreflexiviteit wordt immers gebracht met de subtiliteit van een Michael Bay-film.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je moet wel een totaal horror groentje zijn wil je de film niet snappen idd. Na een handvol horrorfilms gezien te hebben snap je CitW ook wel.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ja maar aan WardT zijn review snap je ook waarom hij de film slecht vind. Mensen die "kutfilm" en "slechte horror" beginnen roepen mogen van mij wel bestempeld worden als "mensen die de film niet begrepen hebben."
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Punt blijft dat mensen die boodschap niet snappen van de film of het hele concept niet. Het probeert helemaal niet eng te zijn, maar juist een verklaring te geven waarom de horrorfilms in de afgelopen jaren zo voorspelbaar zijn (dan hebben we het over de clichés). Dus eigenlijk is het geen spot (maar ook weer wel), maar meer de uitleg waarom mensen in Halloween, zombiesfilms, Hellraiser etc etc etc domme keuzes maken enz.
Ik val in herhaling merk ik. Maar echt, WardT, jij hebt het totaal niet begrepen.
Nogmaals: het hutje is de plek waar alle horrorfilms die wij kennen zijn gemaakt (dat is wat de makers proberen te zeggen).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als ik de uitleg van jou zo zie vraag ik me juist af of jij het gesnapt hebt.
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Allemaal dingen die ik erken in mijn review en verdere berichten, dus leer eens grondig lezen zou ik zeggen. Zelfs mensen die het niet eens zijn met mijn review (disneystore, Naomi Watts) erkennen dat ik het concept van de film wel begrepen heb. Ik begrijp best dat die kills volgens de clichés worden gedaan, maar dat neemt niet weg dat een filmmaker ze dan nog steeds tof en sfeervol in beeld kan brengen (wat hier dus niet lukt imo). De makers proberen de balans tussen parodie/ode en suspens te bewaren, maar slagen wat mij betreft hier totaal niet in. Maar ik weet niet of het zinvol is om deze discussie opnieuw te beginnen. Ik heb het idee dat ik gisteren best duidelijk heb gemaakt dat ik begrijp wat het concept is, maar de uitwerking gewoon volkomen kut vind.
Het laatste nieuws
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, acteur ontkent
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
Bekijk ook
American Utopia
Documentaire / Muziek, 2020
17 reacties
Rush: Beyond the Lighted Stage
Documentaire / Muziek, 2010
21 reacties
Marina Abramovic: The Artist Is Present
Documentaire / Biografie, 2012
16 reacties
Foo Fighters: Back and Forth
Documentaire / Muziek, 2011
28 reacties
Retfærdighedens Ryttere
Komedie / Misdaad, 2020
89 reacties
World of Tomorrow
Animatie, 2015
1 reactie
Gerelateerde tags
cabinegiant snakeschool partymotorcycle crashabandoned housebossenmarihuanaapocalypsezombieweerwolfschepselcabin in the woodsvideo wallspeaker phone young adultcollege student
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.